Ohranjena prostorska filozofija

Test: Mazda5 1.8 TX

Gneča med srednje velikimi enoprostorskimi vozili je izjemno velika in poleg uveljavljenih imen vanjo vstopajo tudi novinci. Pravzaprav si je že težko izmisliti kaj resnično novega, še vedno pa je dovolj prostora za izboljšave. In s takšno filozofijo so se tudi pri japonski Mazdi lotili nove generacije Mazde5, ki ima v podobi prvotnega modela že kar nekaj kilometrine.

Razumljivo je, da so oblikovalci podobo nove petke prilagodili hišnemu slogu oziroma se izrazili z novim oblikovalskim jezikom. Drugo vprašanje je, ali enoprostorskemu avtomobilu sodobnejše ukrojevanje pločevine zares ustreza, oziroma ali se je kreatorjem preobrazba res posrečila. Vsaj glede sprednjega dela ni nobenega dvoma, da so pri Mazdi dobro ujeli skupno družinsko podobo, poleg tega položnejše vetrobransko steklo skupaj z zmehčanimi linijami in izrazitejšimi žarometi enoprostorcu dajejo tudi nekaj športnega pridiha. To še dodatno poudarja sorazmerno nizka bočna linija z dobro prikritimi drsnimi vrati za dostop v zadnji del potniške kabine. Toda na zadnjem delu so oblikovalci imeli manj srečno roko, saj avtomobil ne deluje ravno skladno, poleg tega se zdi, da niso prav dobro vedeli, kaj pravzaprav hočejo.

V potniški kabini Mazda5 ponuja zelo solidno odmerjen prostor z običajno sedežno razporeditvijo v dveh vrstah in dva dodatna sedeža v prtljažnem dnu. Dostop v zadnji del potniške kabine je zaradi širokih drsnih vrat enostaven, pri bolje opremljenih različicah jih odpira elektrika. Sprednja sedeža sta primerno odmerjena in dobro oprijemljiva, medtem ko so bili notranji arhitekti bolj površni pri zasnovi zadnjih sedežev. Kadar se vozijo štirje potniki, je udobje na zelo visoki ravni, težava nastopi pri postavitvi ozkega petega sedeža, ki je v sredino vrinjen bolj na silo. Ko nastopi potreba po večjem tovornem prostoru, se sedeži enostavno pogreznejo v dno karoserije, kadar se pelje sedmerica, prostora za prtljago seveda skoraj ni. Voznika pričaka na novo oblikovana armaturna plošča, ki se zgleduje po predhodnem modelu. Instrumentni del je pregleden, tudi dostopnost večine stikal ni vprašljiva, oblikovalci so poskrbeli, da ni sledi dolgočasja, nastavitve potovalnega računalnika z nekaj manjšimi nelogičnostmi zahtevajo nekaj privajanja. Motorna izbira ni izjemno široka, zagotovo pa lahko zadovolji večino okusov. Osnovni 1,8-litrski bencinski štirivaljnik zadovolji povprečno zahtevne voznike, saj se zdi, da ima s težo avtomobila kar veliko dela. Teče mirno in kultivirano, vendar za dinamično vožnjo zahteva kar precej priganjanja v višje vrtljaje, kar se seveda pozna tudi pri porabi goriva. Podvozje je naravnano predvsem na (družinsko) udobje, blaženje cestnih grbin ni problematično, tudi karoserijskega nihanja v ovinkih skoraj ni.

Seštevek plusov in minusov je nagnjen v pozitivno smer, a to še ne pomeni, da je Mazdi5 na trgu, kjer na kupce prežijo številni agresivni tekmeci, postlano z rožicami.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,585, š. 1,988, v. 1,615 m, medosje 2,750 m

Prostornina prtljažnika: 158/1493 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1470/2085 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1798 ccm

Največja moč pri v/min: 85 kW/116 KM pri 5300

Največji navor pri v/min: 165 pri 4000

Najvišja hitrost: 182 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,8 s

Poraba goriva po EU norm.: 19,3/ 6,0/ 7,2 l/100 km

Emisije CO2: 168 g/km

Maloprodajna cena: 21.990 EUR Uvoznik: MMS Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / sreda, 18. september 2013 / 11:34

Od zdaj bo šlo zares

Na še drugi prijateljski tekmi sta se minulo soboto pomerili ekipi hokejistov Triglava in Teama Jesenice, ta konec tedna pa se začenja liga INL, kjer bo Gorenjsko poleg Kranjčanov in Jeseničanov zasto...

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / ponedeljek, 8. junij 2015 / 15:56

Peti v narečju je težko

V Škofji Loki bo v petek že 15. Večer slovenskih viž v narečju. Direktor Radia Sora Marjan Potočnik nam je zaupal, kaj festival prinaša, kako je z leti presegel prvotne okvire pa tudi zakaj bo dal za...

GG Plus / ponedeljek, 8. junij 2015 / 15:50

Nima vsaka župnija otoka

»Delo, ki ga opravljam tu, na Blejskem otoku, opravljam z vero in Božjo pomočjo v slavo Boga, v čast Materi Božji, kraljici na jezeru, in v blagor ljudi,« je jasen blejski župnik dr. Janez Ferkolj, ki...

GG Plus / ponedeljek, 8. junij 2015 / 15:50

Majhni šoli, dragoceni za domača kraja

Dvakrat letno se srečajo učenci in učitelji dveh majhnih šol: podružnične v Kokri in ljudske v Selah na avstrijskem Koroškem. Prva ima deset, druga triindvajset učencev, obe pa sta neprecenljivi za ži...

Kranj / ponedeljek, 8. junij 2015 / 15:11

Razveselili so se novih knjig

Ob zaključku dobrodelne akcije Podarimo knjige so se v Centru Korak razveselili darila pa tudi obiska in sodelovanja, ki vsem veliko pomeni.

Preddvor / ponedeljek, 8. junij 2015 / 15:05

Pohod po Stari tovorni poti

Prejšnjo soboto je bil pohod po Stari tovorni poti, po kateri so nekdaj na Koroško tovorili sol in železo.