Ohranjena prostorska filozofija
Test: Mazda5 1.8 TX
Gneča med srednje velikimi enoprostorskimi vozili je izjemno velika in poleg uveljavljenih imen vanjo vstopajo tudi novinci. Pravzaprav si je že težko izmisliti kaj resnično novega, še vedno pa je dovolj prostora za izboljšave. In s takšno filozofijo so se tudi pri japonski Mazdi lotili nove generacije Mazde5, ki ima v podobi prvotnega modela že kar nekaj kilometrine.
Razumljivo je, da so oblikovalci podobo nove petke prilagodili hišnemu slogu oziroma se izrazili z novim oblikovalskim jezikom. Drugo vprašanje je, ali enoprostorskemu avtomobilu sodobnejše ukrojevanje pločevine zares ustreza, oziroma ali se je kreatorjem preobrazba res posrečila. Vsaj glede sprednjega dela ni nobenega dvoma, da so pri Mazdi dobro ujeli skupno družinsko podobo, poleg tega položnejše vetrobransko steklo skupaj z zmehčanimi linijami in izrazitejšimi žarometi enoprostorcu dajejo tudi nekaj športnega pridiha. To še dodatno poudarja sorazmerno nizka bočna linija z dobro prikritimi drsnimi vrati za dostop v zadnji del potniške kabine. Toda na zadnjem delu so oblikovalci imeli manj srečno roko, saj avtomobil ne deluje ravno skladno, poleg tega se zdi, da niso prav dobro vedeli, kaj pravzaprav hočejo.
V potniški kabini Mazda5 ponuja zelo solidno odmerjen prostor z običajno sedežno razporeditvijo v dveh vrstah in dva dodatna sedeža v prtljažnem dnu. Dostop v zadnji del potniške kabine je zaradi širokih drsnih vrat enostaven, pri bolje opremljenih različicah jih odpira elektrika. Sprednja sedeža sta primerno odmerjena in dobro oprijemljiva, medtem ko so bili notranji arhitekti bolj površni pri zasnovi zadnjih sedežev. Kadar se vozijo štirje potniki, je udobje na zelo visoki ravni, težava nastopi pri postavitvi ozkega petega sedeža, ki je v sredino vrinjen bolj na silo. Ko nastopi potreba po večjem tovornem prostoru, se sedeži enostavno pogreznejo v dno karoserije, kadar se pelje sedmerica, prostora za prtljago seveda skoraj ni. Voznika pričaka na novo oblikovana armaturna plošča, ki se zgleduje po predhodnem modelu. Instrumentni del je pregleden, tudi dostopnost večine stikal ni vprašljiva, oblikovalci so poskrbeli, da ni sledi dolgočasja, nastavitve potovalnega računalnika z nekaj manjšimi nelogičnostmi zahtevajo nekaj privajanja. Motorna izbira ni izjemno široka, zagotovo pa lahko zadovolji večino okusov. Osnovni 1,8-litrski bencinski štirivaljnik zadovolji povprečno zahtevne voznike, saj se zdi, da ima s težo avtomobila kar veliko dela. Teče mirno in kultivirano, vendar za dinamično vožnjo zahteva kar precej priganjanja v višje vrtljaje, kar se seveda pozna tudi pri porabi goriva. Podvozje je naravnano predvsem na (družinsko) udobje, blaženje cestnih grbin ni problematično, tudi karoserijskega nihanja v ovinkih skoraj ni.
Seštevek plusov in minusov je nagnjen v pozitivno smer, a to še ne pomeni, da je Mazdi5 na trgu, kjer na kupce prežijo številni agresivni tekmeci, postlano z rožicami.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,585, š. 1,988, v. 1,615 m, medosje 2,750 m
Prostornina prtljažnika: 158/1493 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1470/2085 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1798 ccm
Največja moč pri v/min: 85 kW/116 KM pri 5300
Največji navor pri v/min: 165 pri 4000
Najvišja hitrost: 182 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 12,8 s
Poraba goriva po EU norm.: 19,3/ 6,0/ 7,2 l/100 km
Emisije CO2: 168 g/km
Maloprodajna cena: 21.990 EUR Uvoznik: MMS Ljubljana