Novost je učenje učenja
V Tehniškem šolskem centru v Kranju so organizirali Festival primerov dobre prakse.
Kranj - V sredo so v Tehniškem šolskem centru (TŠC) Kranj organizirali Festival primerov dobre prakse TŠC Kranj. V lanskem šolskem letu so organizirali 1. Festival primerov dobre prakse strokovne gimnazije, letos so prikazali tudi primere dobrih praks strokovne in poklicne šole. Novost je bila izmenjava dobrih praks med učitelji gimnazijskih, strokovnih in poklicnih programov na TŠC Kranj. »Zavedamo se, da lahko z izmenjavo pozitivnih izkušenj učitelji drug drugega spodbujamo k še bolj ustvarjalnemu delu v razredu,« je poudarila ravnateljica strokovne gimnazije TŠC Kranj Zdenka Varl.
Širši strokovni javnosti so predstavili rezultate štiriletnega sodelovanja v okviru projekta Posodobitev gimnazijskih programov in v okviru posodobitve strokovnega in poklicnega šolstva v okviru projekta MUNUS 2. »Prvo leto posodabljanja gimnazijskih programov smo se pripravljali na nove pristope k poučevanju, zadnja tri leta že izvajamo spremembe pri pouku. Pred tremi leti smo si za področje posodabljanja izbrali timsko poučevanje. Primer: z dijaki pri isti uri delata dva profesorja, ki se medpredmetno povežeta na eno temo. Pri aktivnih oblikah in metodah dela nadgrajujemo teoretično znanje z obiskom določene institucije, ogledom prireditve, meritvami na terenu … Lani smo dodali še tretje prioritetno področje, to je učenje učenja. Ugotavljamo, da je več takih dijakov, ki so dovolj sposobni, pa se ne znajo učiti,« je pojasnila Varlova.
»Strokovna in poklicna šola pluje po razburkanem morju v okviru projekta MUNUS 2, ki je uvedel prenovljene izobraževalne programe s področja tehnike. V šolskem letu 2011/12 bodo dijaki prvič vstopili v četrti letnik po prenovljenih modularno pripravljenih izobraževalnih programih elektrotehnike, mehatronike in računalništva. Pri modularno zasnovanem pouku prevladujejo učne situacije. Tako kot na strokovni gimnaziji tudi pri nas v projektnih tednih poskušamo dijakom z uporabo najsodobnejših oblik in metod učenja in poučevanja ponuditi najširša znanja, le da so pri nas projektni tedni vezani na stroko in ne toliko na splošne predmete. Dijakom tudi približamo delo v podjetjih z organiziranim praktičnim usposabljanjem z delom pri delodajalcu. Pripraviti jih moramo na to, da so po končanem izobraževalnem programu lahko takoj zaposljivi,« pa je razložila ravnateljica Strokovne in poklicne šole TŠC Kranj Saša Kocijančič.