V evropska srca
Kia z novim Riom agresivno v razred majhnih avtomobilov
Kljub številnim novim modelom in rasti prodaje južnokorejski Kii še ne pohaja sapa. To dokazujejo z novim Riom, avtomobilom, ki želi odločno premešati karte v razredu manjših avtomobilov, torej tam, kjer so vsaj na stari celini doslej prevladovala evropska imena. Novi Rio se z dinamično zunanjostjo nedvomno dobrika predvsem evropskim kupcem, med njimi zagotovo tudi nežnejšemu spolu. V dolžino meri 4,04 metra in v vse strani je nekoliko zrasel v primerjavi s predhodnim modelom, kar se vidi in občuti tudi v prostorno odmerjeni potniški kabini in v 288-litrskem prtljažniku, ki se poveča na 923 litrov. Zasnova in oblika armaturne plošče, ki je lahko tudi dvobarvna, na prvi pogled morda nekoliko zaostaja za dinamiko zunanjosti, pogled na merilnike ne vzbuja kakšnih posebnih čustev, še manj nekoliko nerodna stikala za nastavitev klimatske naprave na sredinski konzoli. Rio ima lahko vse, kar je v sodobnih avtomobilih skoraj običajno, na primer radijski sistem z možnostjo priključka zunanjih naprav, brezžični sistem za telefon, ogrevan volanski obroč in tako naprej. Pogonu so namenjeni štirje motorji, dva bencinska in dva dizelska. Največji posebnež je novi 1,1-litrski turbodizelski trivaljnik s 55 kilovati (75 KM) in 170 Nm navora pri nizkih 1500 vrtljajih, za katerega pravijo, da je s 85 grami izpusta CO2 najčistejši med motorji, ki nimajo pomoči električnega motorja. Drugi dizelski motor prav tako deluje s pomočjo prisilnega vpihovanja zraka, pri 1,4 litra gibne prostornine razvije 66 kilovatov (90 KM). Bencinski del motorne palete sestavljata 1,2-litrski štirivaljnik s 63 kilovati (85 KM) in njegov večji 1,4-litrski sorodnik z 80 kilovati (109 KM). Na slovenske ceste novi Rio vozi v prvih septembrskih dneh z začetnimi 9.690 evrov, v takšni različici pa bosta del serijske opreme tudi elektronski sistem stabilnosti in ročna klimatska naprava.