Vrnitev z veliko vprašaji

Test: Suzuki Alto 1.0 Comfort

Japonski Suzuki je že dolga leta specialist za majhne avtomobile in z njimi si je na vseh koncih sveta kar dobro utrdil ime. Tudi z najmanjšim evropskim modelom Alto, ki je bil nekoč prodajna uspešnica, skozi nekaj generacij pa je znan že cela tri desetletja. Lani na novo zasnovan avtomobil je pravzaprav nadaljevanje te zgodbe, a vendar v precej drugačnih časih.

Novi Alto je na prvi pogled simpatičen mestni malček in se s podobo ter po merah zlahka uvršča med večino tekmecev. Spredaj se smeji z velikima žarometoma, ki spominjata na radovedno začudene oči, bočni liniji sta dovolj razgibani, da ne dolgočasita opazovalcev, nekoliko manj posrečen pa je zadek, ki deluje nekoliko preveč konfekcijsko.

Žal notranji oblikovalci niso znali slediti tistim, ki so krojili pločevino. Armaturna plošča je namreč milo rečeno puščobna in povsem nedorasla sodobnim predstavam oziroma okusu in potrebam tistih, ki se odločajo za takšne avtomobile. Plastificirane sivine je daleč preveč, da bi vozniku in sopotnikom zaigralo srce, pred voznikovimi očmi je samo merilnik hitrosti, kako se vrti motor, ni mogoče videti, predali pred sovoznikom in na vratih so premajhni oziroma težko dostopni.

Sedenje spredaj je znosno, za skromne zunanje mere celo precej udobno, potnika na zadnjih sedežih pa sta obsojena na grizenje kolen. Tudi sedežne prevleke niso iz vrhunskega materiala, za tolažbo pa ima Alto vedno pet vrat in prostorsko skromen prtljažnik, ki ga je s podiranjem zadnje klopi mogoče solidno povečati.

Pod motornim pokrovom si ni mogoče omisliti ničesar drugega kot 1,0-litrski bencinski trivaljnik. Nekaj nelagodja o tovrstnih pogonskih strojih se dokaj hitro razblini, saj motor deluje precej kultivirano in tudi živahnosti mu ne manjka. Seveda pa ti atributi veljajo le za mestno vožnjo in krajše razdalje, kajti na dolge proge in na avtocestah Alto spet postane dolgočasen. Trivaljnik namreč zahteva precej priganjanja, njegov hrup se preveč prenaša v potniško kabino in tudi petstopenjski ročni menjalnik ni vzor natančnosti.

Bolj zahtevne voznike bi lahko zmotil še nekoliko nenatančen volanski mehanizem, saj se volanski obroč po izpeljanem ovinku noče vračati v osnovni položaj, za potnike pa je neudobno grobo poskakovanje po cestnih grbinah, čemur se je pri tako majhnih avtomobilih sicer težko izogniti.

A vendar bi bilo mogoče pri Altu marsikatero zamero spregledati, če ne bi bila ovira zasoljena cena. Ta je za avtomobil s sorazmerno skromno opremo in z nekaj lastnostmi, ki so že rahlo za časom, kar odločno previsoka. In zato je nadaljevanje zgodbe o uspehu vprašljivo.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,655 š., 1,630, v. 1,470 m, medosje 2,360 m

Prostornina prtljažnika: 129/774 l

Teža (prazno v./dovoljena): 930/1250 kg

Vrsta motorja: trivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 996 ccm

Največja moč pri v/min: 50 kW/68 KM pri 6000

Največji navor pri v/min: 90 pri 3400

Najvišja hitrost: 155 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 14,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,5/3,8/4,4 l/100 km

Emisije CO2: 103 g/km

Maloprodajna cena: 8.990 EUR

Uvoznik: Suzuki Odar, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Razvedrilo / ponedeljek, 30. junij 2014 / 17:51

Otok sonca in vetra

Rodos je upravičil sloves svojega zaščitnika, boga Sonca. Glasovi popotniki smo se tja odpravili sredi junija.

Objavljeno na isti dan


Gorje / ponedeljek, 22. september 2008 / 07:00

Prvi korak k moderni knjižnici

V Gorjah so v torek slovesno odprli prenovljeno knjižnico, v kateri je zdaj prostor tudi za računalniški kotiček.

Gorenjska / ponedeljek, 22. september 2008 / 07:00

Pojasnilo

V članku z naslovom Zelena povezava z jezerom, ki je bil objavljen 9. septembra, smo zapisali, da je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja komisija pripravila nov načrt za ureditev blejskega pa...

Zanimivosti / ponedeljek, 22. september 2008 / 07:00

Že deseti županov sprejem za novorojence

Radovljica - V ponedeljek so na Občini Radovljica pripravili že deseti letošnji sprejem za novorojence in njihove starše pri županu. Letos je tako radovljiški župan Janko S. Stuš...

Gospodarstvo / ponedeljek, 22. september 2008 / 07:00

Inovatorji Acronija spet zlati

Med najboljšimi inovatorji na nacionalni ravni, ki so prejeli priznanja GZS, so inovatorji iz štirih gorenjskih podjetij.

Gospodarstvo / ponedeljek, 22. september 2008 / 07:00

Mošt iz vreče v škatli

Na Matijovčevi kmetiji v Podbrezjah predelujejo sadje tudi v sladki mošt, ki ga polnijo v škatle s pet- in desetlitrskimi vrečami.