Vrnitev z veliko vprašaji

Test: Suzuki Alto 1.0 Comfort

Japonski Suzuki je že dolga leta specialist za majhne avtomobile in z njimi si je na vseh koncih sveta kar dobro utrdil ime. Tudi z najmanjšim evropskim modelom Alto, ki je bil nekoč prodajna uspešnica, skozi nekaj generacij pa je znan že cela tri desetletja. Lani na novo zasnovan avtomobil je pravzaprav nadaljevanje te zgodbe, a vendar v precej drugačnih časih.

Novi Alto je na prvi pogled simpatičen mestni malček in se s podobo ter po merah zlahka uvršča med večino tekmecev. Spredaj se smeji z velikima žarometoma, ki spominjata na radovedno začudene oči, bočni liniji sta dovolj razgibani, da ne dolgočasita opazovalcev, nekoliko manj posrečen pa je zadek, ki deluje nekoliko preveč konfekcijsko.

Žal notranji oblikovalci niso znali slediti tistim, ki so krojili pločevino. Armaturna plošča je namreč milo rečeno puščobna in povsem nedorasla sodobnim predstavam oziroma okusu in potrebam tistih, ki se odločajo za takšne avtomobile. Plastificirane sivine je daleč preveč, da bi vozniku in sopotnikom zaigralo srce, pred voznikovimi očmi je samo merilnik hitrosti, kako se vrti motor, ni mogoče videti, predali pred sovoznikom in na vratih so premajhni oziroma težko dostopni.

Sedenje spredaj je znosno, za skromne zunanje mere celo precej udobno, potnika na zadnjih sedežih pa sta obsojena na grizenje kolen. Tudi sedežne prevleke niso iz vrhunskega materiala, za tolažbo pa ima Alto vedno pet vrat in prostorsko skromen prtljažnik, ki ga je s podiranjem zadnje klopi mogoče solidno povečati.

Pod motornim pokrovom si ni mogoče omisliti ničesar drugega kot 1,0-litrski bencinski trivaljnik. Nekaj nelagodja o tovrstnih pogonskih strojih se dokaj hitro razblini, saj motor deluje precej kultivirano in tudi živahnosti mu ne manjka. Seveda pa ti atributi veljajo le za mestno vožnjo in krajše razdalje, kajti na dolge proge in na avtocestah Alto spet postane dolgočasen. Trivaljnik namreč zahteva precej priganjanja, njegov hrup se preveč prenaša v potniško kabino in tudi petstopenjski ročni menjalnik ni vzor natančnosti.

Bolj zahtevne voznike bi lahko zmotil še nekoliko nenatančen volanski mehanizem, saj se volanski obroč po izpeljanem ovinku noče vračati v osnovni položaj, za potnike pa je neudobno grobo poskakovanje po cestnih grbinah, čemur se je pri tako majhnih avtomobilih sicer težko izogniti.

A vendar bi bilo mogoče pri Altu marsikatero zamero spregledati, če ne bi bila ovira zasoljena cena. Ta je za avtomobil s sorazmerno skromno opremo in z nekaj lastnostmi, ki so že rahlo za časom, kar odločno previsoka. In zato je nadaljevanje zgodbe o uspehu vprašljivo.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,655 š., 1,630, v. 1,470 m, medosje 2,360 m

Prostornina prtljažnika: 129/774 l

Teža (prazno v./dovoljena): 930/1250 kg

Vrsta motorja: trivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 996 ccm

Največja moč pri v/min: 50 kW/68 KM pri 6000

Največji navor pri v/min: 90 pri 3400

Najvišja hitrost: 155 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 14,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,5/3,8/4,4 l/100 km

Emisije CO2: 103 g/km

Maloprodajna cena: 8.990 EUR

Uvoznik: Suzuki Odar, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Razvedrilo / torek, 22. avgust 2017 / 22:28

Filmski festival v Layerjevi hiši

Kranj – Pred vrati je že četrti festival neodvisnega filma Filmmixer, ki bo potekal od 24. do 27. avgusta. Festival tokrat prebuja filmsko komedijo – mednarodni filmi neodvisne produkcije bodo prik...

Objavljeno na isti dan


Avtomobilizem / sreda, 14. december 2011 / 07:00

Nič več sramežljivosti

Prenovljena Mazda3 z manj vidnimi in več skritimi spremembami

Mularija / sreda, 14. december 2011 / 07:00

Otroška peresa

Kdo je slikar? Mark Kavčič: Umetnik. Jan Šolar: Tisti, ki se nič ne zmoti. Blaž Lušina: Tisti, ki slika. Kaj dela slikar? M...

GG Plus / sreda, 14. december 2011 / 07:00

Želja: himalajski vršaci

Mirko Janjatovič je eden boljših slovenskih rekreativnih tekačev, vselej v ospredju tudi na tekih za Gorenjskih pokal v rekreativnih tekih. Star je štirideset let, živi v Radovljici, po poklicu p...

GG Plus / sreda, 14. december 2011 / 07:00

Vodili z enajst proti nič

Tolikšno prednost so nam že v startu dali balinarji Lokateksa Trate, osemkratni ekipni državni prvaki, s katerimi smo se pomerili na Glasovem športnem izzivu. Nam je uspelo dobiti še vsega dve točki?

Kronika / sreda, 14. december 2011 / 07:00

Kriminal

Kradli odpadni baker Škofja Loka - V noči s petka na soboto so policisti pri kraji odpadnega bakra iz skladišča podjetja v Škofji Loki zasačili tri mo...