Kapitalizem v Glasbeni šoli Jesenice
Glasbena šola Jesenice. 7. junij 2011. Vrvež. Zadnje priprave.Starši, stari starši, bratci in sestrice se posedemo v prireditveni dvorani. Učitelj vzhičeno pozdravi nas, publiko, in predstavi štiri skupine otrok, ki so v šolskem letu 2010/2011 obiskovali glasbeno šolo – program glasbeni pripravnik. Otroci zapojejo. Fotoaparati, kamere tečejo. Vsak otrok prejme spričevalo o končanem programu. Vsakega pospremimo z aplavzom. Učitelj še enkrat pohvali otroke, prireditev je končana, zapuščamo dvorano. Tedaj vstopi ravnateljica glasbene šole: »Še nekaj vam moram povedati. Starši podpišite se, da ste prejeli spričevala in to, da vsi otroci niso sprejeti v nadaljnje šolanje. Približno polovico smo jih žal odklonili. Razlog je prevelik naval. Kriterija za izbor sta starost otrok ter dokazano znanje pred komisijo. Za tiste, ki niso sprejeti, poskusite z vpisom meseca maja za naslednje šolsko leto, mogoče se sprosti kakšno učno mesto.«
KAKŠEN ŠOK! NAMESTO POZDRAVNEGA SMO DOŽIVELI POSLOVILNI GOVOR.
Posluh nam je dan ob rojstvu, najbrž se ne spremeni v enem letu. Tega bi morali preveriti ob vpisu v šolo. Kot drugi kriterij je navedena starost otroka, ki jim je bila znana že ob prijavi. Rešitev je preprosta. V razpis za pripravnika bi vpisovali otroke nad 8 let starosti, ne pa že šestletnike. Ker ob vpisu otroka v šolskem letu 2010/2011 tega ni bilo, bi staršem že ob vpisu morali jasno povedati, da bo naslednje leto prostih učnih mest samo za polovico vpisanih otrok in kaj bo pogoj za nadaljnje šolanje. Pošten odnos šole do otrok v tem primeru bi bil, če že niso opravili preverjanja glasbene nadarjenosti ob sprejemu, da bi vsaj ob polletju staršem povedali, da se njihov otrok sicer trudi, žal pa nima posluha. Za starost otroka pa so vedeli že ob vpisu. Prav tako tudi kapaciteto prostih učnih mest za nadaljnje šolanje. Ampak nasprotno!! Učitelj je spodbujal otroke in nas do zadnje šolske ure, z otrokom smo doma ogledovali glasbenike in njihove inštrumente po spletu ter pri prijateljih.
Kako otroku dopovedati, da bodo nekateri sošolci še naprej obiskovali glasbeno šolo, on pa ne? Še na nastopu je učitelj pohvalil otroke, med letom jih je bodril, z obiski starejših učencev jih navduševal za posamezne inštrumente, po uri govoril nam in otrokom da se ne boji, da ne bi zmogli preverjanja znanja. Na dobljeni formular so se doma otroci skupaj s starši odločili, kateri inštrument se bodo učili...Kje je tukaj pedagogika? Kot bivši pedagoški delavec se s takim pristopom do otrok ne strinjam. Ali sta se trdi kapitalizem in aroganca naselila tudi v glasbeno šolo? Vsekakor ravnateljica dobro obvlada menedžersko delo. Kako naj si drugače razlagam njene besede, da je še nekaj prostih mest pri pouku baleta. Najbrž je po njenem mnenju za balet otrok dovolj glasbeno nadarjen, čeprav ne ve npr. kakšno ima motoriko. Samo da bodo vsi oddelki polno zasedeni!! Naslednje leto pa po istem scenariju naprej. TAKO SE Z OTROKI NE DELA! Zaradi planirane prenatrpanosti mest v glasbeni šoli sedaj starši rešujemo otrokovo razočaranje. Kakšno bo otrokovo zaupanje v družbo v prihodnosti?
Drago Fon
Blejska Dobrava