Uporabnost še vedno šteje
Test: Fiat Doblo Cargo1.6 Multijet 16V CombiSX
Morda se komu še zdi, da oblika in estetika zunanjosti pri dostavnih vozilih ne igrata posebne vloge, toda Fiatovi oblikovalci se s tem niso strinjali in so novi Doblo Cargo želeli še bolj približati osebnim potniškim avtomobilom. Karoserija je res ostala dokaj škatlasta, a so jo učinkovito »zmehčali« s posameznimi podrobnostmi, kot so maska hladilnika, smerniki v bočnih ogledalih, bočne letve in profilirani deli karoserije. Udobje v potniški kabini je na sorazmerno visoki ravni. Notranji arhitekti so poskrbeli, da je oblika armaturne plošče dovolj razgibana, poleg tega je plastika na višjem kakovostnem nivoju, kot je bila pri predhodniku, in ne ustvarja videza pretirane cenenosti. Doblo Cargo Combi spada v kategorijo lahkih dostavnih vozil z ločenim tovornim prostorom v skladu s predpisi. Zato je med potniškim delom kabine in prostorom za tovor ali prtljago nameščena jeklena mreža, zadnji bočni stekli pa sta zamenjani s pločevino. Dostop do tovornega prostora zapirajo asimetrična krilna vrata z zanimivo kljuko za odpiranje in zgolj z brisalnikom na večjem steklu, kar nekoliko slabi preglednost nazaj. Kljub tovorni zasnovi je zanimivo, da je v prtljažniku, ki sprejme 790 litrov, ostala polica, ki prenese 70 kilogramov tovora in jo je mogoče postaviti na dve različni višini. Novi 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik vozilu zagotavlja dobre vozne lastnosti, saj ima dovolj energije že v zelo nizkem območju vrtljajev. Najvišji navor namreč doseže že pri vsega 1500 vrtljajih, zato pogosto poseganje po ročici dokaj natančnega šeststopenjskega menjalnika ni potrebno. Tudi hitrostna povprečja, ki jih dosega Doblo s tem motorjem, so povsem zadovoljiva, prav tako poraba plinskega olja. Med minus točke se motorju šteje predvsem njegov hrup, ki je očitno tudi posledica sorazmerno skromne zvočne zatesnjenosti motornega prostora.
Fiat Doblo Cargo ima na trgu kar močno konkurenco, zato ga bodo vsaj tisti, ki ga vidijo kot ustrezno vozilo za svojo dejavnost, zagotovo vzeli pod drobnogled.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM pri 4000
Najvišja hitrost: 164 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 6,9/ 4,8/ 5,4 l/100 km
Maloprodajna cena: 14.090 EUR
Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana