Mesto Kranj ima simfonike
Polna dvorana Grandis Kongresnega centra Brdo je prisluhnila prvemu samostojnemu koncertu novoustanovljenega kranjskega simfoničnega orkestra z naslovom Tako mladi, tako simfonični.
Kranj – Prvi celovečerni koncert novoustanovljenega Simfoničnega orkestra Mestne občine Kranj (SOK) ni majhna stvar. V slovenskih mestih razen profesionalnih simfoničnih orkestrov v okviru javnih zavodov in tovrstnih sestavov v okviru glasbenega šolstva ter nekaj orkestrov, organiziranih v društvih, ni veliko orkestrov v taki sestavi.
Kranj simfonični orkester ima. Ustanovljen je bil lani na pobudo dirigenta Tomaža Kukoviča, prvič pa se je predstavil na Slavnostni akademiji Mestne občine Kranj ob občinskem prazniku decembra lani. Prvi pravi samostojni koncert so kranjski simfoniki izvedli v nedeljo pred polno dvorano tamkajšnjega kongresnega centra. Orkester sestavlja okrog šestdeset članov, že naslov večera Tako mladi, tako simfonični pa pove, da gre predvsem za mlade glasbenike, sedanje in nekdanje učence Glasbene šole Kranj, ter nekaj učiteljev, večina pa prihaja iz Kranja, a so tudi taki, ki se na vaje vozijo iz bolj oddaljenih krajev, na primer iz Zagorja ob Savi ali Komna na Krasu.
Orkestru lepa mladost in dolgo življenje
V letošnjem letu so že pripravili skladbe za prvi koncert, ob le štirih skupinskih vajah orkestra pa so dirigentu s sekcijskimi vajami na pomoč priskočile odlične glasbenice, koncertna mojstrica violinistka Urška Kordež, ob njej pa še Tina Blaznik, Maja Zupin in Manca Kukovič. Vse so tudi članice umetniškega odbora orkestra, ki ga vodi dirigent Tomaž Kukovič.
Za prvi koncert so v orkestru izbrali program štirih skladb domačih in tujih avtorjev. Uvodni Poletni uverturi skladatelja Leona Firšta, ki je prišel prisluhnit svojemu delu, je sledila Simfonija št. 104 v D-duru, Hob. I:104, Londonska, J. Haydna, prav posebno pozornost pa so orkestraši posvetili skladbi z naslovom Kralj Matjaž, ki je nastala pred štirimi leti, Slavko Avsenik mlajši pa jo je takrat napisal posebej za simfonični orkester kranjske glasbene šole. Skladba je zaradi epidemije svojo prvo izvedbo sicer doživela šele lani na koncertu ob slovenskem kulturnem prazniku v Trstu, izvedel pa jo je Italijanski državni simfonični orkester pod taktirko Tomaža Kukoviča.
Slavko Avsenik mlajši je povedal, da je skladbo napisal na Kukovičevo povabilo, naj bo nekoliko bolj filmska. »Ob sprehodu sem si zamislil motiv Kralj Matjaž, ti kralj si naš ... Želel sem v skladbo vključiti tudi slovensko kulturno dediščino in hkrati različnost naših pokrajin,« je povedal. To mu je tudi uspelo, saj je skladba po izvedbi kranjskih simfonikov doživela stoječ aplavz občinstva. »Skladba je bila sicer prvič že izvedena v Trstu pod Tomaževo taktirko, a je tokrat doživela mnogo več kot le izpolnitev namena, za katerega je bila napisana,« je še povedal skladatelj in orkestru zaželel lepo otroštvo, mladost in uspešno življenje.
Orkester je za zaključek zvedel še znamenite Farandole iz Suite št. 2, Arležanka, Georgesa Bizeta, navdušen aplavz pa je dirigenta še enkrat priklical na oder z željo po dodatku. In Madžarski ples št. 6 Johannesa Brahmsa je bil kot nalašč za povabilo – do naslednjič.