Sonce, blato in terenci
Na tradicionalnem tekmovanju terenskih vozil Boltez BF Goodrich Challenge se je zbralo več tisoč gledalcev, ki so uživali v vragolijah štirikolesnikov v blatu.
Naklo – Organizatorjem že četrtega tradicionalnega tekmovanja s terenskimi avtomobili je bilo v soboto naklonjeno prav vse, od sicer vetrovnega, vendar spomladansko sončnega vremena do blata v bistriški gramoznici in množice gledalcev, ki so prišli opazovat vragolije s terenskimi avtomobili. Gramoznica pri Naklem se je tudi letos izkazala za odličen poligon za preizkus zmogljivosti klenih in tudi našminkanih terenskih avtomobilov, za nameček pa je dež sredi tedna poskrbel še za dovolj mokro podlago, ki se je iz ure v uro spreminjala v globlje blato. Najpogumnejši so se pomerili tudi za državno prvenstvo na krajši in zahtevnejši, tako imenovani »hard« preizkušnji. Na prvi je bil s seštevkom časov dveh voženj in z najmanj kazenskimi točkami na koncu najboljši Sandi Golenač s sovoznikom Lukom Golenačem. Z malim, vendar okretnim daihatsujem ferozo je za dobre pol sekunde ugnal prvega zasledovalca, Matjaža Škrla s sovoznikom Romanom Čeparjem, ki sta se preganjala po progi z mitsubishijem pajerom. Tretja stopnička je pripadla posadki Sandi Blaževič – Fifida Del Porto, prav tako z daihatsujem ferozo. Skupaj se je na lažji progi pomerilo več kot sto posadk iz Slovenije, Avstrije, Italije in Črne gore. Nekaj voznikov je skupaj s svojimi blatnimi štirikolesniki obtičalo v blatu in jih je morala izvleči »reševalna služba«, medtem ko so si morali tekmovalci v »hard« preizkušnji pomagati kar s svojimi vitli. Nekateri, posebej za najhujša brezpotja prirejeni avtomobili so obtičali tako globoko, da so morali tekmovalci pokazati veliko mero iznajdljivosti in vztrajnosti, da so jih spet spravili v pogon. Zastojev je bilo toliko, da se je tekmovanje od zgodnjih dopoldanskih, zavleklo v pozne popoldanske ure in se končalo skoraj v mraku.
Med številnimi gledalci je bilo tudi nekaj znanih obrazov, med njimi obrambni minister Karl Erjavec, ki si je z zanimanjem ogledal prireditev in preizkusil terenskega volkswagna touarega. »Prireditev je zanimiva in zato bo prihodnje leto na njej sodelovala tudi Slovenska vojska. Imamo veliko terenskih vozil in prav je, da njihove zmogljivosti prikažemo tudi v tako težkih razmerah,« je dejal Erjavec, ni pa povedal, ali se bodo z gramoznico spopadale tudi nove patrie. Vragolije s terenci so si ogledali tudi kranjski župan Damijan Perne, ki je sicer tudi sam lastnik terenskega avtomobila, a se z njim raje vozi po asfaltu, s spretnosti voznikov pa je s strokovnega vidika ocenjeval nekdanji voznik relija in zdaj prvi človek varne vožnje Brane Küzmič.
Številni gledalci, ki so prišli gledat mojstre volana na brezpotjih, so si dan lahko popestrili tudi tako, da so sami sedli za volan enega od terencev, ki so bili v spremstvu inštruktorjev pripravljeni za vožnjo po lažjem brezpotju. Letos je dva volkswagna touarega in audi Q7 v gramoznico pripeljala Avtohiša Vrtač. Organizatorji so dobro poskrbeli za varnost in tudi zalogajev za žejne in lačne ni manjkalo, vse skupaj pa je po tradiciji s svojimi humorističnimi moderatorskimi vložki »začinil« Kondi Pižorn.
Glavni organizator Iztok Boltez, ki mu je za desno roko služil direktor Radia Kranj Marjan Potrata, je bil po prireditvi zadovoljen: »Vse je šlo po načrtih, gledalcev je bilo veliko, proga težja kot lani, nihče se ni poškodoval. Prireditev je zdaj že tako velika, da bomo morali prihodnje leto najti kakšnega večjega sponzorja, saj je bila organizacija doslej predvsem na ramenih zanesenjakov.«