![](/images/20110608/306089999-AR_1.jpg?Size=main_picture&ImageVersion=online_l1)
Avtobusi večinoma vozijo prazni
Čeprav se vedno več vozimo, pa javni prevoz uporablja vedno manj ljudi, zato se ukinjajo avtobusne in železniške proge, sistem javnega potniškega prometa pa je vedno bolj nekonkurenčen in neučinkovit.
Kranj – »Problematika javnega potniškega prometa na Gorenjskem ni nič drugačna kot drugod v Sloveniji. Pričakovali smo, da bo uredba o načinu izvajanja gospodarske javne službe in na tej podlagi objavljen javni razpis marca lani pomenil določeno prelomno točko in začetek reforme javnega potniškega prometa. Vendar pa očitno čas ni pravi, premalo se je na področju javnega potniškega prometa storilo v časih, ki so bili za radikalne korake ugodnejši. Tako bomo morali za bistven premik skupaj stopiti tako prevozniki kot država, lokalne skupnosti pa tudi mediji,« je na torkovi okrogli mizi, ki jo je društvo Focus organiziralo skupaj z Mestno občino Kranj, povedala direktorica potovalne agencije Alpetour Ivanka Zupančič Gaber ter dodala, da kot pretežni prevozniki na območju Gorenjske letno s sto petintridesetimi avtobusi prevozijo okoli tri milijone sedemsto tisoč potnikov. Z upadom števila potnikov se soočajo že nekaj let, tudi v Sloveniji pa se je število potnikov od leta 1995 do predlani zmanjšalo kar za sedemdeset odstotkov, število avtobusnih linij pa za 32 odstotkov.
»Prevozniki smo zato v izjemno težkem položaju, saj se obenem število osebnih avtomobilov še vedno povečuje,« je tudi povedala Zupančič Gabrova ter hkrati dodala, da je bilo nekaj pozitivnih premikov na Gorenjskem narejenih v mestnem prometu zlasti v Kranju, na Jesenicah in Škofji Loki, kjer občine skušajo urediti potniški promet tudi zaradi varovanja okolja in pomanjkanja parkirišč, čeprav to zanje pomeni večji strošek za proračun. Kot je povedal vodja medobčinskega inšpektorata Kranj Brane Šimenc, so v Kranju rezultati že opazni, saj se je z znižanjem cen vozovnic mestnega prometa število potnikov v zadnjem letu povečalo s petdeset na skoraj sto tisoč. To pa je žal le eden od primerov dobre prakse zadnjih let, saj so drugi sogovorniki ob okrogli mizi opozarjali na sicer visoke cene avtobusnih vozovnic, neusklajenost avtobusnih in železniških linij, pa tudi nepovezanost med kranjskim in ljubljanskim mestnim in primestnim prometom. Kranjski podžupan Bojan Homan je povedal, da se trenutno trudijo mestni promet pripeljati tudi v oddaljenejše kraje v občini, s čimer bi bila povezana cela občina, s 1. septembrom pa naj bi spet uvedli redno linijo med kranjsko avtobusno in železniško postajo, ki jo bo treba uskladiti z voznim redom vlakov. Žal pa se v kratkem v Kranju še ne obeta gradnja nove avtobusne postaje.