Dve kolesi in elektrika
Kolesa s pomožnim električnim pogonom se vse bolj uveljavljajo tudi pri nas.
V času, ko so vozila s pogonom na alternativna goriva postala vsakdanja tema in ko se veliko govori tudi o tem, da bi marsikatero, predvsem krajšo pot lahko opravili s kolesom namesto z avtomobilom, tudi pri nas postajajo vse bolj zanimiva kolesa z električnim motorjem. Energijo za delovanje črpajo iz litij-ionskih akumulatorjev, ki imajo večjo gostoto in je vanje mogoče shraniti več energije. Akumulator je tudi najdražji del električnega kolesa, k pogonskemu sklopu pa je treba prišteti še krmilnik, ki z upoštevanjem voznikovih ukazov z ročico dovaja energijo do elektromotorja.
Večina koles prihaja na slovenski trg s Kitajske in Tajvana, kjer je tudi najbolj intenziven razvoj, o čemer dovolj pove podatek, da so lani na Kitajskem izdelali kar 23 milijonov teh vozil. Izbirati je mogoče med različnimi modeli z moškimi, ženskimi in otroškimi okvirji, izdelanimi iz lahkega aluminija. Pogon je kombiniran nožni in s pomočjo električnega motorja, samo z elektriko je mogoče z enim polnjenjem akumulatorja prevoziti do 40 kilometrov poti, s kombiniranim načinom pa od 70 do 80 kilometrov, odvisno od poti in moči kolesarjevih nog. Hitrost je omejena na 25 kilometrov na uro. Elektromotor deluje pod napetostjo 36 voltov in zmore 250 vatov moči. Uporaba je zelo preprosta, kolesa imajo prestave in indikator napolnjenosti akumulatorja, ki ga lahko s pomočjo usmernika napolnimo kar s priključitvijo v standardno električno vtičnico. Cene koles z elektromotorjem in akumulatorjem se začenjajo pri približno 800 evrih.