Opisno ocenjevanje bi ostalo le v prvem in drugem razredu, že v tretjem pa bi uvedli ocene od ena do pet. (Foto: Anka Bulovec)

Petice že v tretjem razredu

Po predlogu sprememb šolskega zakona naj bi številčno ocenjevanje uvedli že v tretji razred, učenci od prvega do tretjega razreda bi v šoli morali ostajati do 14. ure, pouk pa se ne bi smel pričeti pred osmo uro zjutraj.

Kranj – V šolskem letu 2013/2014 bodo predvidoma začele veljati spremembe zakona o osnovni šoli, ki bodo prinesle kar precej novosti, zlasti za učence prvih treh razredov. Predlog sprememb zakona je v javni obravnavi, pripombe pa na ministrstvu za šolstvo pričakujejo do maja. In katere so glavne spremembe, ki jih prinaša predlog novele? Učenci od prvega do tretjega razreda naj bi v šoli obvezno ostajali do 14. ure, torej šest ur (po 14. uri bo še naprej organizirano podaljšano bivanje). Številčno ocenjevanje bi uvedli že v tretji razred (zdaj se začne v četrtem), v drugem razredu bo obvezno učenje prvega tujega jezika, v prvem razredu pa naj bi bil tuji jezik neobvezen. Ob koncu tretjega, sedmega in devetega razreda bo neobvezno nacionalno preverjanje znanja, ob koncu šestega in osmega pa obvezno. Pomembna novost je tudi ta, da se pouk ne bo smel pričeti pred osmo uro zjutraj (razen jutranjega varstva), kar pomeni, da predur, zaradi katerih morajo otroci v nekaterih odmaknjenih vaseh vstajati že pred šesto uro zjutraj, ne bo več smelo biti. Kot pravijo na ministrstvu za šolstvo, s spremembami želijo doseči večjo kakovost izobraževalnega sistema, za kar so najbolj odločilna prav prva leta šolanja. In kako napovedane spremembe komentirajo v šolah? Pogovarjali smo se s Pavlo Klinar, dolgoletno svetovalno delavko na Osnovni šoli Toneta Čufarja Jesenice. Sogovornica ima 36-letne izkušnje pri delu v šoli, znana pa je svojem zavzemanju za »učenje v enajsti šoli pod mostom«, torej da bi otroci več časa preživeli v druženju z vrstniki, zunaj, na način, kot ga poznajo starejše generacije. Glede zgodnejše uvedbe številčnega ocenjevanja Klinarjeva meni, da marsikaterega starša bega opisno ocenjevanje, saj se zgolj iz opisnih ocen mnogi ne znajo orientirati, kako uspešen je v resnici njihov otrok. Tudi iz svojih šolskih let so starši navajeni klasičnih ocen od ena do pet, marsikdo pa tudi ne razume terminologije, ki jo uporabljajo učitelji pri opisnem ocenjevanju. Glede obvezne uvedbe tujega jezika že v drugi razred Pavla Klinar meni, da so otrokovi možgani pri tej starosti vsekakor dovolj razviti za učenje tujega jezika, vendar pa je pri tem zelo pomembno, da gre za neprisiljeno, spontano učenje, učenje skozi igro in brez ocen ter domačih nalog, skratka brez zahteve po storilnosti. V nasprotnem primeru, z napačnimi didaktičnimi prijemi se lahko zgodi, meni Klinarjeva, da otrok dobi odpor do tujega jezika. In kaj sogovornica meni o obveznem ostajanju otrok prvih treh razredov v šoli do 14. ure? Predlog se ji zdi logičen zlasti s stališča dejstva, da učiteljem primanjkuje ur in da jih je treba zaposliti. »S stališča organizacije pouka v šoli je predlog dober. A jaz se zavzemam za večjo ohlapnost in prilagoditev potrebam posameznih otrok. Zakaj bi denimo v šoli do dveh zadrževali otroka iz Rovt, ki bi se v tem času lahko že podil po vasi ali pa pomagal doma? Na drugi strani pa so otroci, katerih starši so v službi in morajo v šoli ostati tudi do tretje, četrte ure. Skratka, nisem za poenotenje, temveč upoštevanje individualnih potreb.« Sicer pa tako ali tako mnogi otroci v šoli preživijo tudi po osem ur, od šestih zjutraj do dveh popoldne, kar je zagotovo predolgo. Res pa je tudi, dodaja sogovornica, da je šola za otroke tudi prostor druženja in zbiranja, zato je prav, da v šoli ohranimo tudi dejavnosti, ki niso vezane na pouk in ocene. Zanje pa je ponavadi čas edinole pred poukom in med odmori.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / ponedeljek, 13. julij 2009 / 07:00

Zvezde Gutenbergove galaksije

Zadnjič smo se v prvem natisu tega podlistka priklonili profesorju Francu Drolcu, knjigoljubu in njegovi novi knjigi ob avtorjevi 70-letnici. Prav pa je, da zapišemo tudi nekaj besed o izhodiščih in c...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / četrtek, 13. februar 2014 / 13:10

Od lesenega kolesa do električnega avta

Tudi tako so si zamislili predstavitev raznolikosti poklicev na področjih strojništva in lesarstva, ki so jo dijaki, študenti in učitelji Šolskega centra Škofja Loka prejšnjo sredo pripravili v Kranju...

Kronika / četrtek, 13. februar 2014 / 13:07

Poleg denarja še pištolo

Bled – Neznani storilec je konec tedna na Gregorčičevi ulici na Bledu vlomil v stanovanjsko hišo. Izplen je bil bogat, saj je odnesel nekaj tisoč evrov gotovine, poleg denarja pa tudi pištolo, za...

Preddvor / četrtek, 13. februar 2014 / 13:06

O turizmu, šoli v Kokri in združevanju

Sodelujoče prebivalce Preddvora smo vprašali, na kakšen način naj bi razvijali turizem v Preddvoru in kaj bi se v prihod­nje moralo zgoditi s podružnično šolo v Kokri. Zanimalo nas je še, kako anke...

Kultura / četrtek, 13. februar 2014 / 13:02

Premiera drame Psihoza 4.48

Kranj – Ker so predstave drame Psihoza 4.48 avtorice Sarah Kane v izvedbi Mladinskega odra Kranj zaradi bolezni glavne igralke prejšnji teden odpadle, so mladi gledališčniki premiero predstavili na...

Kultura / četrtek, 13. februar 2014 / 13:01

Malešev Prešeren v Loki

Literarno in likovno v Galeriji Ivana Groharja