Domača naloga je "kul"
Opravljanje domačih nalog je marsikateremu šolarju odveč. Na Osnovni šoli Škofja Loka - Mesto so ta problem začeli reševati tako, da med petošolci vsak mesec javno pohvalijo tiste, ki naredijo vse naloge.
Domače naloge po predpisih v učnih načrtih ne prispevajo k oceni, zato številni učitelji težko dosežejo, da jih učenci redno opravljajo. Tudi na Osnovni šoli Škofja Loka – Mesto se zadnja leta soočajo s tem problemom. Učenci v prvi triadi so še pridni pri pisanju nalog, saj želijo ustreči staršem in učiteljici, v četrtem razredu pa se pri nekaterih že začnejo pojavljati težave. »Problematika domačih nalog je bila in je še vedno tema na vseh naših sestankih. V želji, da bi učence motivirali k pisanju nalog, smo sredi lanskega šolskega leta med petošolci začeli beležiti, kdo vestno opravlja naloge, vsak mesec pa potem javno pohvalimo tiste, ki so naredili vse naloge, in njihova imena izobesimo na šolskem hodniku, poleg tega pa razglasimo najboljši razred. Akcijo izvajamo samo v petih razredih, ker bi bil učinek v višjih razredih bržkone ravno obraten. Starejši učenci so že bolj uporniški, pri njih je včasih 'kul', da si brez domače naloge,« pravi Tatjana Jereb Miklavčič, razredničarka 5. b razreda.
Med petošolci je akcija dosegla svoj namen, saj se delež tistih, ki redno opravljajo naloge, povečuje. Minuli mesec je denimo vse naloge opravilo 47 od 98 petošolcev. »V dveh oddelkih so zelo pridni, v dveh pa malo manj. Vse je odvisno od učencev. Na splošno pa lahko rečemo, da jih akcija motivira, razredi tekmujejo med sabo, učenci spodbujajo drug drugega,« je pojasnila Jereb Miklavčičeva. Ob tem je poudarila, da pisanje domačih nalog ni koristno samo zaradi utrjevanja šolske snovi in sprotnega učenja, pač pa se otroci na ta način navajajo tudi na odgovornost.
Učitelji sicer skušajo otroke pripraviti k opravljanju domačih nalog tudi na druge načine. »Trudimo se, da so čim bolj raznolike in zanimive. Včasih pri ustnem spraševanju ali kontrolnih nalogah uporabimo kakšno vprašanje iz domače naloge, kaj več pa niti ne moremo storiti. Domačih nalog ne smemo ocenjevati, če je nimajo, tega ne smemo upoštevati v oceni. Bolj kot ne smo učitelji nemočni. Starši so sicer zgroženi, ko jim povemo, da njihov otrok ne dela naloge, po govorilnih urah 'pritisnejo' nanje in se situacija marsikje izboljša, pogosto pa se po določenem času stvari vrnejo v stare tirnice,« je razložila.
Učenci sicer največkrat pridejo v šolo brez naloge za matematiko in slovenščino. »Pri teh dveh predmetih je je tudi največ. Kljub temu pa bi petošolec, ki je skoncentriran, domačo nalogo moral opraviti v eni uri,« je še dejala sogovornica in poudarila, da se učencem doma splača potruditi, saj so brez domačih nalog dobre ocene bistveno težje dosegljive.