Dizelski by-pass
Test: Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi Evolution
Nekaterim avtomobilom se ob izteku življenjskega cikla piše dobro, drugim slabše. Pri Renaultu želijo laguno sedanje generacije še nekaj mescev ohranjati pri življenju s pomočjo novega 2,0-litrskega turbodizelskega štirivaljnika, ki bo najbrž dovolj dober tudi v naslednji generaciji, napovedani že za prihodnje leto. Ta pogonski stroj namreč poleg 175 konjskih moči premore zvrhano mero navora, ki se začne že pri zelo nizkih vrtljajih in vztraja skozi večji del uporabnega območja delovanja tako, da je vožnja z njim povsem nezahtevna in ni treba prav pogosto posegati po ročici šeststopenjskega ročnega menjalnika. Čar življenjske jeseni pri laguni posebej ponazarjajo diskretni kromirani dodatki, na novo ukrojen sprednji del, ki bolje odraža Renaultovo identiteto in še druge podrobnosti. Ob tem ne gre spregledati, da je v zadku kombijevske lagune solidno prostoren prtljažnik, v katerega je mogoče nalagati prtljago skozi veliko odprtino prtljažnih vrat ali iz njega pobirati drobnarije skozi ločeno se odpirajoče steklo. Osvežitvenih posegov je bila zdaj že skoraj dve leti nazaj deležna tudi armaturna plošča, ki so ji sicer ohranili osnovno konfiguracijo, spremenila pa se je grafika merilnikov, ki so zdaj bolje čitljivi. Žal podvozje ne zmore slediti motorni energiji novega turbodizla, nihanja v ovinkih je preveč, čeprav se kolesa povsem zanesljivo držijo ceste, za zvesto držanje smeri pa avtomobil zahteva od voznika nekaj več pozornosti. Ob upoštevanju starosti, je nekako mogoče zamižati na eno oko, kajti v vseh ostalih pogledih je laguna grandtour še vedno dovolj uravnotežen avtomobil, ki lahko hkrati služi družinskim in poslovnim prevozom.
Osnovni tehnični podatki:
Gibna prostornina: 1995 ccm
Največja moč pri v/min: 127 kW/175 KM
Najvišja hitrost: 222 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 8,0/ 5,3/ 6,2 l/100 km
Maloprodajna cena: 7.093.000 SIT (29.599 EUR)
Uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana