Prihajajo avtomobilski zmaji
Kitajski avtomobilski proizvajalci vse bolj glasno trkajo na vrata trgov na stari celini.
Čeprav se kitajski avtomobilski industriji na evropske trge ne uspe prebijati tako hitro, kot so načrtovali, se zdi njihov pohod neizbežen. Na nedavnem avtomobilskem salonu v Parizu sta se predstavila Jiangling Motor Company (JMC) iz mesta Nanchang in Great Wall Motor iz Baodinga, ki velja za največjo kitajsko avtomobilsko tovarno v zasebni lasti. JMC, ki izdeluje vozila pod blagovno znamko Landwind, je najprej poskusil s kopijo že opuščenega Oplovega terenca frontera, ki je bil sprva naprodaj za 14.995 evrov. Poganjajo ga Mitsubishijevi in Isuzujevi motorji (2,0- in 2,4-litrski bencinski ter 2,8-litrski turbodizelski). Na varnostnem testu nemškega avtomobilističnega kluba ADAC je terenec dosegel izjemno slab rezultat, saj se je prva polovica avtomobila pri trčenju v čelno oviro s 65 kilometri na uro dobesedno razletela. Gre za preizkus, ki je na las podoben neodvisnemu evropskemu, ki ga izvaja konzorcij Euro NCAP. Tovarna rezultatov preizkusa ne želi komentirati, ob tem pa zatrjuje, da je avtomobil uspešno prestal vse kitajske preizkuse, vključno s trčenjem v čelno oviro s hitrostjo 64 kilometrov na uro. Sedaj so predstavili nekoliko osveženo izvedbo, ki nosi ime X-Pedition, na francoskem trgu pa bodo terenca za 15.900 evrov začeli prodajati v začetku prihodnjega leta. Skoraj v istem času bo na staro celino prišel še dokaj lično oblikovani enoprostorec z imenom fashion, ki so ga zrisali v italijanskem oblikovalskem studiu I.D.E.A., motor so razvili v nemškem podjetju FEV, ki je razvojni partner BMW-ja in Volkswagna, nemškega porekla pa je tudi menjalnik, ki so ga izdelali pri priznanem proizvajalcu Getrag. Novinec iz tovarne JMC bo na voljo v pet- ali sedemsedežni izvedbi, ter z 1,6- ali 2,0-litrskim bencinskim motorjem, predvidena cena na evropskem trgu bo 14.900 evrov.
Great Wall Motor, ki je največji kitajski avtomobilski proizvajalec, izdeluje različne modele avtomobilov, med katerimi so terenci, terenski poltovornjaki, lahki dostavniki, avtodomi in specialna vozila. V nekaterih evropskih državah, med njimi v sosednji Italiji, se je prodaja že začela, leta 2008 bodo svoje modele (pretežno terence) začeli prodajati tudi na nemškem trgu. Model Hover, ki je bil na ogled tudi na Avtomobilskem salonu Slovenije v Celju naj bi stal 25.370 evrov. Avtomobil je po merah primerljiv z večino srednje velikih japonskih terencev, pod motornim pokrovom pa je vgrajen 2,4-litrski bencinski štirivaljnik s 123 konjskimi močmi, prav tako so si pri Mitsubishiju sposodili 2,8-litrski turbodizel. Kot kaže bo Hover tudi prvi kitajski avtomobil na slovenskih cestah; mengeško podjetje Mamut si po predstavitvi na avtomobilskem salonu v Celju, že nekaj mescev prizadeva, da bi pridobilo ustrezne homologacije, kar naj bi se v prihodnjih mesecih tudi zgodilo, cene za zdaj še niso znane. Za presenečenje je pred kratkim poskrbela tudi industrijska skupina SAIC, ki je od propadlega britanskega Roverja odkupila pravico za licenčno proizvodnjo; na pravkar odprtem salonu v Pekingu so postavili na ogled reinkarnirano izvedbo roverja 75, ki se zdaj imenuje roewe 750, kmalu za njim pa naj bi bil nared tudi manjši roewe 250, ki je naslednik roverja 25. Kako bo z izvozom v Evropo, še ni znano.