Nabiranje pozitivnih izkušenj
Test: Mazda CX-7 CD173 Revolution
Japonska Mazda je ena od tistih avtomobilskih znamk, ki nimajo dolgih in najbolj svetlih izkušenj s športnimi terenci. Toda njihov prvi tovrstni sodobni avtomobil CX-7 je doživel dovolj velik uspeh, da so ga po nekaj letih nekoliko osvežili in mu pod motorni pokrov nalašč za razvajene evropske kupce vsadili dizelski motor. Do nedavnega te možnosti ni bilo, izbira je bila omejena le na dokaj potratni 2,3-litrski bencinski motor.
In prav sodobni 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik je osrednja točka tega, dinamično oblikovanega športnega terenca, ki zna osvajati s svojo zunanjostjo, prostorno notranjostjo in voznimi lastnostmi. Motorja sicer ne razganja od energije, a vozniku lahko ponudi dovolj vozne dinamike ali pa lenarjenje s prestavno ročico natančnega šeststopenjskega ročnega menjalnika. Navor je dovolj visok že v nizkih vrtljajih in je lepo razporejen skozi vse delovno območje. Poraba plinskega olja sicer ni povsem v skladu s tovarniškimi obljubami, ampak v povprečju nanese okoli 8,6 litra, kar je za tako težak avtomobil s štirikolesnim pogonom še vedno soliden dosežek. Kakšnih presežkov na brezpotjih s tem avtomobilom seveda ne gre pričakovati, je pač eden tistih, ki mu pod kolesi bolj godi asfalt in s katerim se zvečer brez zadrege lahko odpeljemo v teater ali na fitnes. In zagotovo je med tistimi štirikolesniki, v katerega se ne vstopa z blatnimi škornji.
Z rahlo oblikovno osvežitvijo je Mazda CX-7 dobila nekoliko vedrejši obraz, ki je usklajen s hišno podobo, medtem ko se znotraj opazi predvsem spremenjena sredinska konzola. Počutje za volanom je takšno kot v večini novejših Mazdinih avtomobilov, kar pomeni zelo solidno oprijemljiva prednja sedeža, udobno zadnjo klop z dobro odmerjenim prostorom za noge in glave, nenazadnje tudi kakovostne materiale prevlek in oblog. K temu je treba prišteti še prostorsko soliden prtljažnik z osnovnimi 445 litri, ki ga je mogoče občutno povečati s podiranjem zadnje sedežne klopi.
In vse to pomeni, da so pri Mazdi zadeli bistvo. Ne prvič in zagotovo tudi ne zadnjič.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 2184 ccm
Največja moč pri v/min: 127 kW/173 KM
Najvišja hitrost: 200 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 9,1/ 6,6/ 7,5 l/100 km
Maloprodajna cena: 37.390 EUR
Uvoznik: MMS, Ljubljana