´A je še kej popusta?´

Vsako leto je vse več vprašanj glede smisla razprodaj. S stališča dobrega potrošnika gledano lahko sklepam, da so trgovci na tem področju zelo dejavni. Pomislite na primer na vse informacije, ki jih dobivate prek raznih medijev, ki govorijo o akcijah, ugodnostih, popustih in razprodajah. Človek bi pomislil, da se vseskozi kupuje po znižanih cenah. A ni tako. Zakon trgovcem in prodajalcem točno določa čas razprodaj, čas popustov in čas akcij. Morda niste vedeli, da se zimske razprodaje smejo začeti prvi ponedeljek v januarju? Nič prej. In da smejo trajati največ šestdeset dni. In kaj potem pomenijo decembrski popusti? To so samo akcije, s katerimi trgovci vabijo v svoje prodajalne. Gledano s potrošnikovimi očmi je to super. Najraje imamo tiste prodajalce, ki so vseskozi v »akciji«. Tako so »gor zrasli« vsi najboljši trgovci in, kot kaže, je to ključ do uspeha. Seveda nekateri ne dajo nič in se nič ne menijo za vse to. Ste kdaj na primer slišali, da bi bil Ferrari na razprodaji ali v akciji? Niste. Torej obstajajo blagovne znamke oziroma artikli, ki nikoli niso v »akciji«, in prav tako obstajajo tudi ljudje, ki se ne ozirajo in se kupno ne orientirajo po razprodajah. Pri nas je takih ljudi zelo malo, in kot kaže, bodo zelo kmalu povsem izumrli. Trgovcev v akciji pa bo vseskozi več.

Vedeti pa morate tudi, da trgovcem razprodaje prav nič »ne dišijo«. Pravzaprav se jih radi izogibajo, a so že taki časi, da se jim izogniti ne da. Vsak prodajalec bi najraje videl, da mu blago ne bi ostajalo in zato bi bil privarčevan trud okoli pisanja znižanih cen, kupčkanja artiklov na posebna mesta in opozorilna obveščanja kupcev in vse dodatne aktivnosti okoli tega, ki pa jih je veliko več, kot si lahko mislite. To je vse nujno početje, ki pa ti prinese več dela in manj zaslužka.

Med športnimi rekreativci so razprodaje nadvse priljubljena obdobja, čeprav so postavljene v čas, ki jih lahko dočakajo tisti najbolj strpni. Tako to gre in zato je zimska razprodaja na začetku januarja in ne novembra. Torej, med nami, športnimi rekreativci, obstaja mišljenje, da so vseskozi akcije in popusti, razprodaje in ugodnosti in iz tako zgrešenega mišljenja smo prišli do položaja, ko nič hudega želeč kupec prodajalca vedno ob vsakem nakupu kakega športnega artikla nujno vpraša oziroma zdaj že kar podzavestno ali samoumevno: 'A je še kej popusta?' Prodajalec potem pade v »hudo poslovno depresijo«, zakolovrati z očmi in reče, da ne, da, če hočemo popuste, moramo priti v času razprodaj ali v času kakšne akcije. Torej tudi najboljši prodajalci niso ves čas v akciji? Niso. Ampak, glede na evolucijo človeka-kupca bodo morali biti na »stand by-u« vseskozi. Pri pravem trgovcu ali prodajalcu se vedno dobi popust! Tako je današnje vse splošno mnenje človeka-kupca, na poti evolucijskega razvoja. Kdo je kriv, da je dan današnji tako? Država, zakonodaja ali trgovci, ki si na tak način rešujejo kožo? Tisti brezobzirni človek-kupec, ki ves čas sprašuje po nižji ceni? Vpliv »turškega cenkanja«? Kako je »cenkanje« prišlo na sončno stran Alp? Odgovora, ki bi bil najpravilnejši, ni. Ni ga zato, ker so se trgovci morali na hitro prilagoditi, če so hoteli vsak dan odpreti in zapreti svojo prodajalno. In tako je nastalo novo trgovinsko obdobje z nenavadno trgovsko modo. In tudi modo nakupovanja, seveda.

Mi, ki kupujemo, moramo biti srečni, da obstajajo trgovci, ki razprodajajo svoje blago, in zelo, zelo veseli, ko naletimo na akcijo, natrpano s popusti. Trgovci pa bodo srečni, ko bodo poslovali v taki državi, ko bo to prej izjema kot pravilo. Torej, dragi moji kupci, bodimo veseli in izkoristimo vsako razprodajo, ki se nam ponuja v prodajalnah …

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Tržič / ponedeljek, 4. julij 2016 / 13:49

Uničili klop pod jablano

Prijatelja Jure in Peter sta blizu stojišč za čebelje panje v Senožetih postavila klop za vsakogar, ki bi prišel tod mimo, da bi se lahko usedel, spočil in si nabral moči. Čez nekaj dni pa šok: klopi...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / ponedeljek, 4. junij 2012 / 07:00

Pariz: vse, kar te zanima

»To ni turistični vodnik. Predvsem pa to ni knjiga za starše. Ne, to je resnična zgodba o enem najbolj znamenitih mest sveta – Parizu. V tej knjigi lahko prebereš zanimive pripovedi o...

GG Plus / ponedeljek, 4. junij 2012 / 07:00

Vaš razgled

GG Plus / ponedeljek, 4. junij 2012 / 07:00

Zgodbe muzejskih predmetov: Reklamna tabla Sava

Hiter napredek, ki ga je Kranj doživel v 20. stoletju, si je nemogoče zamišljati brez tovarne Sava, podjetja z več kot devetimi desetletij dolgo tradicijo neprekinjenega uspešnega delovanja.

Zanimivosti / ponedeljek, 4. junij 2012 / 07:00

Dežman posvetil razstavo slikarju Perku

Kokrica - Slikar Lojze Dežman je v petek, 25. maja, v posebni sobi gostišča Dežman na Kokrici postavil na ogled razstavo svojih najnovejših del, ki jo je posvetil vzorniku, slika...

Zanimivosti / ponedeljek, 4. junij 2012 / 07:00

Bogata geološka preteklost Šentanske doline

Tržič – V Galeriji Atrij sta Prirodoslovni muzej Slovenije in Tržiški muzej pripravila razstavo z naslovom Geološke značilnosti Šentanske doline. Avtorji razstave so Miha Jeršek, Matija...