´A je še kej popusta?´

Vsako leto je vse več vprašanj glede smisla razprodaj. S stališča dobrega potrošnika gledano lahko sklepam, da so trgovci na tem področju zelo dejavni. Pomislite na primer na vse informacije, ki jih dobivate prek raznih medijev, ki govorijo o akcijah, ugodnostih, popustih in razprodajah. Človek bi pomislil, da se vseskozi kupuje po znižanih cenah. A ni tako. Zakon trgovcem in prodajalcem točno določa čas razprodaj, čas popustov in čas akcij. Morda niste vedeli, da se zimske razprodaje smejo začeti prvi ponedeljek v januarju? Nič prej. In da smejo trajati največ šestdeset dni. In kaj potem pomenijo decembrski popusti? To so samo akcije, s katerimi trgovci vabijo v svoje prodajalne. Gledano s potrošnikovimi očmi je to super. Najraje imamo tiste prodajalce, ki so vseskozi v »akciji«. Tako so »gor zrasli« vsi najboljši trgovci in, kot kaže, je to ključ do uspeha. Seveda nekateri ne dajo nič in se nič ne menijo za vse to. Ste kdaj na primer slišali, da bi bil Ferrari na razprodaji ali v akciji? Niste. Torej obstajajo blagovne znamke oziroma artikli, ki nikoli niso v »akciji«, in prav tako obstajajo tudi ljudje, ki se ne ozirajo in se kupno ne orientirajo po razprodajah. Pri nas je takih ljudi zelo malo, in kot kaže, bodo zelo kmalu povsem izumrli. Trgovcev v akciji pa bo vseskozi več.

Vedeti pa morate tudi, da trgovcem razprodaje prav nič »ne dišijo«. Pravzaprav se jih radi izogibajo, a so že taki časi, da se jim izogniti ne da. Vsak prodajalec bi najraje videl, da mu blago ne bi ostajalo in zato bi bil privarčevan trud okoli pisanja znižanih cen, kupčkanja artiklov na posebna mesta in opozorilna obveščanja kupcev in vse dodatne aktivnosti okoli tega, ki pa jih je veliko več, kot si lahko mislite. To je vse nujno početje, ki pa ti prinese več dela in manj zaslužka.

Med športnimi rekreativci so razprodaje nadvse priljubljena obdobja, čeprav so postavljene v čas, ki jih lahko dočakajo tisti najbolj strpni. Tako to gre in zato je zimska razprodaja na začetku januarja in ne novembra. Torej, med nami, športnimi rekreativci, obstaja mišljenje, da so vseskozi akcije in popusti, razprodaje in ugodnosti in iz tako zgrešenega mišljenja smo prišli do položaja, ko nič hudega želeč kupec prodajalca vedno ob vsakem nakupu kakega športnega artikla nujno vpraša oziroma zdaj že kar podzavestno ali samoumevno: 'A je še kej popusta?' Prodajalec potem pade v »hudo poslovno depresijo«, zakolovrati z očmi in reče, da ne, da, če hočemo popuste, moramo priti v času razprodaj ali v času kakšne akcije. Torej tudi najboljši prodajalci niso ves čas v akciji? Niso. Ampak, glede na evolucijo človeka-kupca bodo morali biti na »stand by-u« vseskozi. Pri pravem trgovcu ali prodajalcu se vedno dobi popust! Tako je današnje vse splošno mnenje človeka-kupca, na poti evolucijskega razvoja. Kdo je kriv, da je dan današnji tako? Država, zakonodaja ali trgovci, ki si na tak način rešujejo kožo? Tisti brezobzirni človek-kupec, ki ves čas sprašuje po nižji ceni? Vpliv »turškega cenkanja«? Kako je »cenkanje« prišlo na sončno stran Alp? Odgovora, ki bi bil najpravilnejši, ni. Ni ga zato, ker so se trgovci morali na hitro prilagoditi, če so hoteli vsak dan odpreti in zapreti svojo prodajalno. In tako je nastalo novo trgovinsko obdobje z nenavadno trgovsko modo. In tudi modo nakupovanja, seveda.

Mi, ki kupujemo, moramo biti srečni, da obstajajo trgovci, ki razprodajajo svoje blago, in zelo, zelo veseli, ko naletimo na akcijo, natrpano s popusti. Trgovci pa bodo srečni, ko bodo poslovali v taki državi, ko bo to prej izjema kot pravilo. Torej, dragi moji kupci, bodimo veseli in izkoristimo vsako razprodajo, ki se nam ponuja v prodajalnah …

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / sobota, 16. september 2017 / 19:31

Berta Golob in roman njenega življenja

Ciganka Helena je Berti Golob napovedala štiri otroke. Ni se uresničilo. »Pa saj je sama vedela, da si izmišljuje,« je zamahnila z roko Berta Golob, ki ima sicer na Heleno, to prelepo visoko ciganko,...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / torek, 7. november 2006 / 06:00

Mesto za v muzej

Škofja Loka, mesto za v muzej je bil naslov letošnjega brucovanja škofjeloških študentov, pod istim naslovom pa je nastal tudi kratki film produkcije MMC Pulsar, ki so ga posebej za brucovanje posneli...

Prosti čas / torek, 7. november 2006 / 06:00

BMW začenja na novo

Bavarski BMW bo z začetkom prihodnjega leta vzpostavil novo nacionalno organizacijo, ki bo skrbela za slovenski trg. Podružnica s sedežem v Ljubljani bo odgovorna za uvoz vozil in operativne nalo...

Prosti čas / torek, 7. november 2006 / 06:00

Prvi znanilci prihodnje pomladi

Nekateri avtomobilski proizvajalci so že prikazali prve fotografije novincev, ki se bodo na cestah pojavili prihodnje leto.

Prosti čas / torek, 7. november 2006 / 06:00

Izlet v neznano

"Povedali so nam le, da se bomo peljali z vlakom in naročili, naj obujemo pohodne čevlje," je razlagal 12-letni Luka, ki se je minuli četrtek v družbi 30 kranjskih vrstnikov odpravil na zanimiv izlet...

Kultura / torek, 7. november 2006 / 06:00

5moških.com

Pet odličnih slovenskih igralcev na odru govori o izkušnjah z ženskami, o odnosih, ljubezni, nakupovanju, sesku in še marsičem. Govorijo o tem, kako težko se ženske in moški razumemo in zakaj je tako....