Čar vnovičnega odkrivanja

Test: Suzuki Swift 1,2 Comfort

Japonski Suzuki slovi kot specialist za majhne avtomobile in le redko se lotijo česa drugega. Ko so pred petimi leti postavili na ceste takrat novo generacijo Swifta, je ta štirikolesnik naletel na kar dober sprejem. Očitno je bil tako uspešen, da ga na zunaj sploh niso kaj dosti popravljali.

In resnici na ljubo ga niti ni bilo treba, saj je njegova zunanjost še vedno dovolj mladostna in samosvoja, da opazovalcev ne pušča hladnih. Posebej izstopa sprednji del z velikim vetrobranskim steklom, od katerega se skoraj ravna streha spušča do kompaktnega kombilimuzinskega zadka.

Čeprav na hitro ni videti, je novi Swift za nekaj centimetrov daljši od predhodnika, vendar ne samo zaradi zajetnejših odbijačev, pač pa tudi zaradi nekoliko raztegnjene medosne razdalje. Prijetna posledica tega je povečana potniška kabina in posledično boljše udobje predvsem na zadnji klopi, a žal hkrati nič povečan in prostorninsko še vedno dokaj skromen prtljažnik, ki je seveda povečljiv s pomočjo zlaganja zadnjih sedežev. Sprememb za zunaj skoraj ni zaznati, oziroma je potreben precej oster pogled, da se opazita rahlo preoblikovana žarometa, spremenjena maska in v resnici nekoliko zajetnejša odbijača in rahlo drugačne zadnje luči.

Bolj temeljiti so bili notranji arhitekti, ki so se lotili temeljite predelave armaturne plošče. Pred voznikom so pregledni merilniki, tudi večina stikal je na dostopnih mestih, povsem na novo je zasnovana sredinska konzola, drugačen in dovzeten tudi za zunanje nosilce zvoka je radijski sprejemnik z upravljanimi gumbi tudi na volanu. Volanski obroč je žal še vedno nastavljiv samo po višini, toda krepko izboljšano je tisto, kar se ne vidi. Suzukijevi strategi so namreč stavili na Swiftovo varnost, ki je v samem razrednem vrhu, zato je avtomobil oborožen z vsem aktivnimi in pasivnimi varnostnimi elementi.

Drugo zelo pozitivno presenečenje je novi 1,2-litrski bencinski štirivaljnik. Motor je manjši od tistih, ki so poganjali prejšnjo generacijo Swifta, toda njegova učinkovitost je bistveno boljša. Pogonski stroj teče zelo mirno in tiho, šele ko se njegovi vrtljaji bližajo območju, ko je treba prestavljati navzgor, se hrup poveča do te mere, da postane moteč. Poleg tega je motorju kljub skromni gibni prostornini in papirnato nič razburljivim zmogljivostim treba priznati solidno prožnost in dovolj energije za vožnjo s pridihom dinamike. Ob vsem tem pa zna presenetiti tudi z zmerno porabo, sicer ne tako nizko, kot jo obeta proizvajalec, ampak v zelo sprejemljivih okvirih.

Swiftovo podvozje bi sicer preneslo še precej več, saj se kolesa zanesljivo držijo ceste in zadek v ostro zvoženih ovinkih ne kaže težnje po opletanju, povsem solidno pa se izkažejo tudi zavore.

Suzuki Swift nove generacije bi bil torej lahko na novo odkriti avtomobil, sploh pri tistih, ki so pripravljeni dobro preračunati ceno in vrednost.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,850, š. 1,695, v. 1,510 m, medosje 2,430 m

Prostornina prtljažnika: 211/874

Teža (prazno v./ dovoljena): 960/1480 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1242 ccm

Največja moč pri v/min: 69 kW/93 KM pri 6000

Največji navor pri v/min: 118 pri 4800

Najvišja hitrost: 165 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,3 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,1/ 4,4/ 5,0 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 116 (Euro V)

Maloprodajna cena: 11.990 EUR

Uvoznik: Suzuki Odar, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / sreda, 23. april 2014 / 14:46

Planinec zdrsa ni preživel

Storžič – Na poti na Storžič je danes zjutraj zdrsnil planinec, padec pa je bil zanj usoden. Po podatkih Policijske uprave Kranj je planincu zdrsnilo med vzponom po severni steni na predel...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / sreda, 31. oktober 2012 / 07:00

Oča trnovski, skrbi zame ...

Januarja 2013 bo minilo devetdeset let od smrti Ivana Tavčarja. Pa ste vedeli, da je bil prav Fran S. Finžgar tisti, ki je posredoval, da se je stari in bolni liberalni veljak kako leto pred smrtjo na...

GG Plus / sreda, 31. oktober 2012 / 07:00

Cankarjev obisk pri Finžgarju

Konec novembra 1910 je Finžgarja, župnika v Sori, obiskal Izidor Cankar, Ivanov bratranec. Pogovor je zapisal in ga leta 1911 objavil v književni reviji Dom in svet, pozneje še v knjigi z naslovom Obi...

Gospodarstvo / sreda, 31. oktober 2012 / 07:00

Mešetar

Odkupna cena mleka Agencija za kmetijske trge in razvoj podeželja pripravlja mesečno tržno poročilo za mleko, ki vključuje tako odkupno ceno mlekarn kot dobaviteljev. Mlekar...

Prosti čas / sreda, 31. oktober 2012 / 07:00

Povej, kaj sanjaš

»Zakaj se mi kar naprej sanja o možu? Pa nič tako hudega, kakor je bilo za časa njegovega življenja. Ni bil dober mož ne oče, tašča ni bila dobra. Sanja se mi, da je vse podrto in skratka vse nar...

Gospodarstvo / sreda, 31. oktober 2012 / 07:00

Abanka z izgubo zaradi oslabitev in rezervacij

Ljubljana - Abanka Vipa je v letošnjih prvih devetih mesecih sicer ustvarila 45,1 milijona evrov operativnega dobička, vendar pa je zaradi oblikovanja oslabitev in rezervacij v višini 85,3...