Čar vnovičnega odkrivanja

Test: Suzuki Swift 1,2 Comfort

Japonski Suzuki slovi kot specialist za majhne avtomobile in le redko se lotijo česa drugega. Ko so pred petimi leti postavili na ceste takrat novo generacijo Swifta, je ta štirikolesnik naletel na kar dober sprejem. Očitno je bil tako uspešen, da ga na zunaj sploh niso kaj dosti popravljali.

In resnici na ljubo ga niti ni bilo treba, saj je njegova zunanjost še vedno dovolj mladostna in samosvoja, da opazovalcev ne pušča hladnih. Posebej izstopa sprednji del z velikim vetrobranskim steklom, od katerega se skoraj ravna streha spušča do kompaktnega kombilimuzinskega zadka.

Čeprav na hitro ni videti, je novi Swift za nekaj centimetrov daljši od predhodnika, vendar ne samo zaradi zajetnejših odbijačev, pač pa tudi zaradi nekoliko raztegnjene medosne razdalje. Prijetna posledica tega je povečana potniška kabina in posledično boljše udobje predvsem na zadnji klopi, a žal hkrati nič povečan in prostorninsko še vedno dokaj skromen prtljažnik, ki je seveda povečljiv s pomočjo zlaganja zadnjih sedežev. Sprememb za zunaj skoraj ni zaznati, oziroma je potreben precej oster pogled, da se opazita rahlo preoblikovana žarometa, spremenjena maska in v resnici nekoliko zajetnejša odbijača in rahlo drugačne zadnje luči.

Bolj temeljiti so bili notranji arhitekti, ki so se lotili temeljite predelave armaturne plošče. Pred voznikom so pregledni merilniki, tudi večina stikal je na dostopnih mestih, povsem na novo je zasnovana sredinska konzola, drugačen in dovzeten tudi za zunanje nosilce zvoka je radijski sprejemnik z upravljanimi gumbi tudi na volanu. Volanski obroč je žal še vedno nastavljiv samo po višini, toda krepko izboljšano je tisto, kar se ne vidi. Suzukijevi strategi so namreč stavili na Swiftovo varnost, ki je v samem razrednem vrhu, zato je avtomobil oborožen z vsem aktivnimi in pasivnimi varnostnimi elementi.

Drugo zelo pozitivno presenečenje je novi 1,2-litrski bencinski štirivaljnik. Motor je manjši od tistih, ki so poganjali prejšnjo generacijo Swifta, toda njegova učinkovitost je bistveno boljša. Pogonski stroj teče zelo mirno in tiho, šele ko se njegovi vrtljaji bližajo območju, ko je treba prestavljati navzgor, se hrup poveča do te mere, da postane moteč. Poleg tega je motorju kljub skromni gibni prostornini in papirnato nič razburljivim zmogljivostim treba priznati solidno prožnost in dovolj energije za vožnjo s pridihom dinamike. Ob vsem tem pa zna presenetiti tudi z zmerno porabo, sicer ne tako nizko, kot jo obeta proizvajalec, ampak v zelo sprejemljivih okvirih.

Swiftovo podvozje bi sicer preneslo še precej več, saj se kolesa zanesljivo držijo ceste in zadek v ostro zvoženih ovinkih ne kaže težnje po opletanju, povsem solidno pa se izkažejo tudi zavore.

Suzuki Swift nove generacije bi bil torej lahko na novo odkriti avtomobil, sploh pri tistih, ki so pripravljeni dobro preračunati ceno in vrednost.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,850, š. 1,695, v. 1,510 m, medosje 2,430 m

Prostornina prtljažnika: 211/874

Teža (prazno v./ dovoljena): 960/1480 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1242 ccm

Največja moč pri v/min: 69 kW/93 KM pri 6000

Največji navor pri v/min: 118 pri 4800

Najvišja hitrost: 165 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,3 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,1/ 4,4/ 5,0 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 116 (Euro V)

Maloprodajna cena: 11.990 EUR

Uvoznik: Suzuki Odar, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Rekreacija / četrtek, 16. november 2017 / 17:58

Prehrana po TKM (X. del)

V dosedanjih člankih o prehranjevanju po načelih tradicionalne kitajske medicine (TKM) smo pogledali osnovne okuse, kako učinkujejo v telesu, katera so pravila uravnoteženega prehranjevanja, kako k...

Objavljeno na isti dan


Splošno / torek, 30. oktober 2007 / 07:00

Naših sto planinskih let

Planinstvo društvo Škofja Loka praznuje visok jubilej, ki ga bodo sklenili s slovesnostjo 29. novembra.

Splošno / torek, 30. oktober 2007 / 07:00

Ptičja abeceda - freske na lehnjaku

Pred dnevi so v Osnovni šoli Ivana Tavčarja Gorenja vas zaključili projekt Ptičja abeceda – freske na lehnjaku. Freske upodabljajo 25 ptic in prav toliko črk slovenske abecede in so delo akademsk...

Zanimivosti / torek, 30. oktober 2007 / 07:00

Rotarijci pomagali trem družinam

Železniki - Predstavniki Rotary cluba Škofja Loka (RC) so minuli petek trem v neurju prizadetim družinam iz Železnikov in Zalega Loga izročili skupno osem tisoč evrov. Polovico t...

Zanimivosti / torek, 30. oktober 2007 / 07:00

Humanitarna akcija Ekonomske šole Kranj

Kranj - Na Ekonomski šoli v Kranju so dijaki in profesorji sklenili pomagati ljudem, ki jih je prizadela septembrska ujma v Železnikih. Skupaj so zbrali 1740 evrov. Zbrani denar...

Kranj / torek, 30. oktober 2007 / 07:00

Trideset novih stanovanj

Kranj - Kranjski župan Damijan Perne in direktor Gradbinca GIP Zmago Geršak sta v petek v Mestni hiši podpisala pogodbo za gradnjo večstanovanjskega objekta v Struževem. Blok bo...