Drugačnost je zagotovljena
Test: Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4WD Limited
Svet se spreminja in mi z njim. Znano in že skoraj malo oguljeno. Spremenjenim običajem, vse hitrejšemu življenjskemu ritmu, podnebnim spremembam in drugim čudesom sveta se prilagaja tudi filozofija strategov, ki določajo, kakšni avtomobili so ali naj bi bili všeč posameznim skupinam. Pri japonski Toyoti so prišli do spoznanja, da je treba ustreči skoraj vsaki želji, zato je njihova modelna paleta razsežna in raznolika. V njej je že nekaj časa Urban Cruiser, avtomobil za moderne čase in modno orientirane ljudi.
Njegova zunanjost je oglata kot pri čistokrvnih terencih, a Urban Cruiser niti približno ne spada v to kategorijo, še med manjše športne terence ga je zaradi štirikolesnega pogona mogoče stlačiti le pogojno. Na manj kot štirih metrih dolžine je Toyotinim krojačem pločevine uspelo narediti kompakten in dokaj prostoren avtomobil, ki naj bi se gibal predvsem v bližini urbanih središč, a bi hkrati zmogel tudi kakšno srednjo razdaljo. In če je zraven še štirikolesni pogon, se je z njim mogoče brez strahu zapoditi še na kakšno slabšo makadamsko pot ali v nekaj centimetrov snega. Skratka moderno in še uporabno.
Oblikovalci, ki so bili zadolženi za notranjo arhitekturo, so se potrudili manj kot oni, ki so skrbeli za zunanjost. Zasnova armaturne plošče je namreč skoraj pretirano preprosta, osrednji merilnik, ki združuje kazalca za hitrost in motorne vrtljaje, je nekoliko slabše pregleden, boljšo oceno si zaslužijo stikala za klimatsko napravo na sredinski konzoli, najbolj pa bode v oči precej cenena plastika. Prostornost je za avtomobil teh mer več kot le povprečna, tudi potniki na zadnjih sedežih so deležni solidnega udobja, medtem ko prtljažnik ne nudi dovolj prostora za vso družinsko kramo.
Toda vse to se hitro pozabi po zagonu motorja. Majhen štirivaljni turbodizel je kljub na papirju skromnim zmogljivostim precej živahen, ubogljiv in varčen. Šeststopenjski menjalnik z ugodno razporejenimi razmerji skrbi, da se motor pretirano ne upeha, res pa je tudi, da izjemnih športnih dosežkov od tega pogonskega stroja ni mogoče pričakovati.
Zato pa si voznik lahko privošči nekaj več veselja pri vožnji na mokri ali zasneženi cesti. Štirikolesni pogon dobro opravlja svoje poslanstvo, majhno oviro lahko predstavlja le skromna oddaljenost karoserije od tal. Kadar je vozna podlaga zahtevnejša, si voznik lahko pomaga s pritiskom na gumb za zaklepanje polovičnega prenosa navora na sprednjo in zadnjo os. Ampak, ker Urban Cruiser nima nikakršnih resnih terenskih ambicij, je ta dodatek morda tudi nekoliko odveč.
Modnemu in uporabnemu avtomobilu bi bilo med sicer skromno zasedbo podobnih štirikolesnikov nekoliko lažje, če pri Toyoti ne bi pretiravali s ceno. Za kakšen resnejši tržni nastop bi namreč morala biti občutno nižja.
Tehnični podatki
Mere: d. 3,930, š. 1,725, v. 1,525 m, medosje 2,640 m
Prostornina prtljažnika: 314/388 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1240/1700 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1364 ccm
Največja moč pri v/min: 66 kW/90 KM pri 3800
Največji navor pri v/min: 205 pri 1800-2800
Najvišja hitrost: 175 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 12,5 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,8/ 4,4/ 4,9 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 130 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 22.800 EUR
Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana