Razlike so še vedno velike
Na zimskem testu AMZS so letos preizkusili in ocenili 28 pnevmatik v dveh dimenzijskih razredih.
Vremenske razmere in zakonodaja zapovedujeta skorajšnjo pripravo avtomobilov na zimske cestne razmere. Najpomembnejši del zimske opreme so nedvomno zimske pnevmatike, od izbire primernih pa je v veliki meri odvisna prometna varnost. Tako kot že vrsto let so tudi letos pri AMZS v sodelovanju z drugimi evropskimi avtomobilskimi klubi pripravili test zimskih pnevmatik dveh dimenzij 185/60 R 14 T in 205/55 R 16 H, v katerem so preskusili 28 zimskih pnevmatik v dveh dimenzijskih razredih in ugotavljali njihove lastnosti v različnih razmerah. Na suhi cesti v skupno oceno štejejo stabilnost, vodljivost in zaviranje, na mokri cesti zaviranje s protiblokirnim zavornim sistemom, vzdolžno in prečno splavanje, vodljivost in bočna vodljivost s krožno vožnjo. V snegu se merijo lastnosti zaviranja s protiblokirnim zavornim sistemom, moč oprijema in vožnja v klanec, na ledu pa poleg zaviranja s protiblokirnim zavornim sistemom bočna vodljivost. Skupno oceno sestavljajo še hrup v potniški kabini, zunanja glasnost, poraba goriva in obraba.
Med preizkušenimi pnevmatikami so kljub razviti tehnologiji še vedno precejšnje razlike. Kot se je izkazalo na tokratnem preizkusu, je obnašanje pnevmatik različno predvsem na mokrih cestah, kjer je zavorna pot najslabših občutno daljša kot pri bolj kakovostnih. Načelno velja, da se na mokri podlagi najslabše obnesejo pnevmatike kitajskih proizvajalcev, predvsem zaradi zasnove in uporabljenih materialov. Zanimivo je, da so se dobro izkazale nekatere pnevmatike drugih znamk, ki so izdelane na Kitajskem.
V velikostnem razredu 185/60 R 14 T, katerega pnevmatike se uporabljajo predvsem pri manjših avtomobilih, so trije modeli dobili najvišjo oceno zaradi uravnoteženosti v vseh razmerah. Med ocenjenimi sta tudi dve celoletni pnevmatiki, eni so prisodili oceno priporočljivo, druga pa priporočljivo z omejitvami.
V razredu 225/45 R17 H, katerega pnevmatike se uporabljajo pri avtomobilih spodnjega srednjega in srednjega razreda, so med trinajstimi pnevmatikami najvišjo oceno zelo priporočljivo dobile tri, sedmerica je bila ocenjena z zelo priporočljivo, eno preizkuševalci priporočajo z omejitvami, dve pa nista priporočljivi.
Zimske pnevmatike 185/60 R 14 T (do 190 km/h)
Test AMZS |
Skupna ocena |
Priporočilo AMZS |
Dunlop SP Winter Sport 3D MO |
2,4 |
**** zelo priporočljivo |
Goodyear UltraGrip 7+ |
2,5 |
**** zelo priporočljivo |
Esa-Tecar Super Grip 7 |
2,5 |
**** zelo priporočljivo |
Continental WinterContact TS 830 |
2,4 |
*** priporočljivo |
Fulda Kristall Montero 3 |
2,5 |
*** priporočljivo |
Semperit Speed-Grip |
2,6 |
*** priporočljivo |
Kleber Krisalp HP2 |
2,6 |
*** priporočljivo |
Goodyear Vector 4Seasons |
2,6 |
*** priporočljivo |
Firestone Winterhawk 2 EVO |
2,7 |
*** priporočljivo |
Vredestein Snowtrack 3 |
2,7 |
** priporočljivo |
Maloya Davos |
2,7 |
** priporočljivo |
Kumho I'ZEN KW23 |
2,9 |
*** priporočljivo z omejitvami |
Yokohama Wdrive V903 |
2,7 |
*** priporočljivo |
Vredestein Quatrac 3 |
2,7 |
*** priporočljivo |
Star Performer Winter |
3,6 |
* ni priporočljivo |
vir: AMZS
Zimske pnevmatike 205/55 R 16 H (do 210 km/h)
Test AMZS | Skupna ocena |
Priporočilo AMZS |
Michelin Alpin A4 |
2,3 |
**** zelo priporočljivo |
Continental Conti Winter Contact TS 830P |
2,4 |
**** zelo priporočljivo |
Dunlop SP Winter Sport 3D |
2,6 |
**** zelo priporočljivo |
Uniroyal MS plus 66 |
2,7 |
*** priporočljivo |
Semperit Speed-Grip |
2,7 |
*** priporočljivo |
Fulda Kristall Control HP |
2,7 |
*** priporočljivo |
Nokian WR G2 |
2,7 |
*** priporočljivo |
Goodyear UltraGrip Performance UG Perf. 2 |
2,8 |
*** priporočljivo |
Ceat Formula Winter |
2,9 |
*** priporočljivo |
Pirelli Sottozero Winter 210 Serie II |
2,9 |
*** priporočljivo |
Yokohama W, drive V902A |
2,8 |
** priporočljivo z omejitvami |
Interstate Winter IWT-2 |
2,7 |
* ni priporočljivo |
Westlake SW 601 Snowmaster |
2,9 |
* ni priporočljivo |
vir: AMZS