Čigav je Šmartinski dom v Stražišču pri Kranju
Državljanska pobuda za obnovo postopka lastninjenja Doma KS StražiščeV vsem dosedanjem javnem dopisovanju z Upravno enoto Kranj glede lastništva Šmartinskega doma v Kranju smo se izogibali navedb imen vpletenih v zadevo. Držali smo se izreka – greh se pove, grešnik pa ne. Menili smo, da je v tako občutljivi zadevi, kot je lastništvo Šmartinskega doma, potrebno v javnosti varovati ugled vpletenih. Napačno smo menili, da bo pravna država Republika Slovenija, ki jo na našem območju predstavlja Upravna enota Kranj, preverila svojo, očitno napačno odločitev o lastništvu Šmartinskega doma iz leta 1996 in da bo ustrezno ukrepala.
Upravna enota Kranj je dne 24. junija 2010 objavila v Kranjskem glasu povzetek iz Zakona o splošnem upravnem postopku o pogojih, pod katerimi se lahko neka odločba izreče za nično. Na ta dopis je bil pripravljen odgovor Državljanske pobude, ki je bil objavljen v Kranjskem glasu dne 30. julija 2010. Bil je čas dopustov in da ne bi prišlo do nesporazuma o tem, kaj in kdaj je bilo objavljeno, je bila Upravni enoti Kranj s priporočeno pošto predčasno posredovana kopija pripravljenega odgovora Državljanske pobude na prispevek Upravne enote Kranj od dne 24. junija 2010.
Dne 30. julija 2010 objavljeni odgovor Državljanske pobude v Kranjskem glasu na prispevek Upravne enote Kranj od dne 24. junija 2010, je samo eden od prispevkov v javni polemiki o spornem lastništvu Šmartinskega doma in nikakor ni zahteva Državljanske pobude za izrek ničnosti sporne odločbe o denacionalizaciji iz leta 1996.
Na naše presenečenje je načelnica Upravne enote Kranj mag. Olga Jambrek že 26. julija 2010, torej še pred objavo odgovora Državljanske pobude v Kranjskem glasu dne 30. julija 2010, odgovorila na poslano kopijo odgovora: »V zvezi z vlogo z dne 23. julija 2010, v kateri navajate odgovor na pisanje Upravne enote Kranj ''Čigav je Šmartinski dom v Stražišču pri Kranju'', ki je bil objavljen v Kranjskem glasu dne 24. junija 2010 obveščamo, da bo upravni organ o vloženi zahtevi za revizijo denacionalizacijskega postopka Šmartinskega doma, z dne 14. junija 2010, odločil z upravnim aktom, v skladu z določili Zakona o splošnem upravnem postopku, v mesecu juliju 2010.«
Istega dne 26. julija 2010 je Upravna enota Kranj izdala sklep, s katerim je opredelila njej poslano, še neobjavljeno kopijo odgovora Državljanske pobude kot zahtevo za obnovo postopka denacionalizacije Šmartinskega doma in jo zavrgla z obrazložitvijo, da vlagatelj (torej Državljanska pobuda!) ni bil stranka v postopku denacionalizacije Šmartinskega doma.
V začetku obrazložitve sklepa je med drugim navedeno, da se lahko odločba vsak čas izreče za nično po uradni dolžnosti, česar pa Upravna enota Kranj nikakor noče uporabiti. Sklep je podpisala Mirjam Jančar.
Mirjam Jančar, dipl. iur., je dne 4. junija 1996 tudi sestavila delno odločbo o denacionalizaciji Šmartinskega doma, odločbo je podpisala vodja Oddelka za okolje in prostor Zdrava Mravlje, dipl. ing. arh. Kot diplomirana pravnica bi morala Mirjam Jančar zavreči vlogo tedanje Fare Stražišče za denacionalizacijo Šmartinskega doma, ker je bila zahteva vložena na osnovi pravno neveljavne odločbe o nacionalizaciji Šmartinskega doma iz leta 1949.
Odločba o nacionalizaciji Šmartinskega doma iz leta 1949 ni bila evidentirana v evidenci Zemljiške knjige in tudi ni mogla biti evidentirana, ker Fara Stražišče nikoli ni bila zemljiškoknjižna lastnica Šmartinskega doma.
Za izdajo upravnih aktov v zadevi Šmartinski dom očitno zadoščajo Upravni enoti Kranj že samo fizično obstoječe, vendar pravno neveljavne podlage – pravno neveljavna odločba o nacionalizaciji iz leta 1949 za izdajo odločbe o denacionalizaciji in kopija odgovora Upravni enoti Kranj, ki ga je Upravna enota Kranj brez pravne podlage opredelila kot zahtevo za revizijo denacionalizacijskega postopka.
Za pravilno razumevanje sporne denacionalizacije Šmartinskega doma je potrebno dodati še prepoved tovarne Sava, da se v vrednosti Šmartinskega doma v postopku denacionalizacije ne upošteva vrednosti del, ki jih je na osnovi takratnega Samoupravnega sporazuma s Krajevno skupnostjo Stražišče financirala tovarna Sava. To prepoved je dne 26. aprila 1996 podpisal takratni direktor Plant inženiringa Janez Jereb in s tem posredno pripomogel, da je bil krajanom Stražišča odtujen denarni prispevek iz dveh referendumov v znesku 4.375.057,80 din za obnovo Stražiškega doma in podarjen nekomu drugemu.
Prepoved upoštevanja vlaganj tovarne Sava je bila izdana 26. aprila 1996, edina cenitev vrednosti za postopek denacionalizacije Šmartinskega doma je bila izdelana dne 30. aprila 1996.
Povzetek: v postopku denacionalizacije je za državni uradnici na Upravni enoti Kranj mag. Olgi Jambrek in Mirjam Jančar, dipl. iur., Šmartinski dom v Stražišču pri Kranju očitno zelo poseben primer. Pozivamo obe državni uradnici, da se sprijaznita z dejstvom, da je bila denacionalizacija Šmartinskega doma opravljena na osnovi pravno neveljavne odločbe o nacionalizaciji, da je to napako zagrešila državna uradnica Upravne enote Kranj in da ima Upravna enota Kranj možnost, da po uradni dolžnosti odvzeti Šmartinski dom vrne krajanom Stražišča.
Ali je torej čudno, če so nas začele navdajati misli, da odtujitev Šmartinskega doma morda le ni bila samo strokovna napaka državne uradnice na Upravni enoti Kranj.
Za državljansko pobudo
predsednik Gorazd Zupančič
Pot v Bitnje 25, 4000 Kranj