Skrb za delavce
Ste že slišali za »team buliding«? To je tujka, ki se je zasidrala v podjetjih, ki jim je mar za razvoj delavcev. Timski princip dela ali še bolje rečeno: to je gradnja tima oziroma skupine. Tim mora ugotoviti, kakšno vlogo ima posameznik in kako lahko funkcionira znotraj delovne skupine. Torej morajo delovati funkcionalno, da ta skupina deluje učinkovito, produktivno, da so odnosi urejeni, da komunikacija poteka, kot mora, da zagotavljajo najboljše počutje na delovnem mestu. Tako je povedala Mojca Vadnal Zver, ena od trenerk in organizatork, ki vodi programsko delavnico. Mercator je še eno redkih podjetij, ki gospodarski krizi navkljub še vedno skrbi, da se njihovi delavci izobražujejo, da napredujejo v znanju, tako krepijo podjetje in hkrati osebnostno rastejo ter ne pozabijo, kako pomembna je športna rekreacija za zdravo življenje.
Daleč proč od zatohlih, z žarnicami obsijanih predavalnic so v Mercatorju prišli na idejo, da vse svoje delavnice, v katerih se učijo, kako pomagati k napredku podjetja, izvajajo v naravi. Izbrali so kočo na Voglu, jo preuredili in obnovili v idilično zbirališče. Tam se človek počuti veliko svobodneje, neutesnjeno, bolj sproščajoče in z veliko manj pritiska.
Program oziroma delavnice so namenjene direktorjem, poslovodjem maloprodaj in vsemu vmesnemu strokovnemu kadru. Približno šestnajst se jih zbere vsak teden. Delavnica, v kateri gradijo time, traja tri dni in se začne z Mercatorjevo srčno potjo, ki traja slabi dve uri in je namenjena spoznavanju ter športni rekreaciji, saj je sestavljena iz različnih nalog, kot so hoja z opazovanjem okolice in orientacije, računske naloge, pomoč drug drugemu in kompletna analiza doživetega, ki se opravi v koči. Prvi večer se zaključi z družabnimi igrami in debatiranju o tem, kaj so doživeli novega v prvem dnevu in kaj jih čaka naslednja dva. Naslednji dan se jim pridružijo trenerji za gradnjo tima. Dva trenerja na eno skupino sta odgovorna za celodnevni program, ki se imenuje Orodje osebnih veščin. Trenerjeva naloga je ustvariti motivacijo, ki na »najprijaznejši« možen način ustvari delujočo sinergijo med udeleženci, ki potem vse to znanje prenesejo med svoje delavce po prodajalnah, skladiščih in pisarnah. Največja zanimivost, nad katero so vsi udeleženci zelo navdušeni, je, ko spoznajo, da trenerji znajo določiti profil prav vsakogar izmed njih. Na podlagi ugotovitve osebnega profila vsi spoznajo, s kom delajo in kakšna oseba je ta sodelavec pravzaprav. Po tem vzorcu gre potem vse lažje. Potem se pride veliko hitreje do rešitev, ki pomagajo izogniti se medsebojnim konfliktom.
Tretji dan je športno rekreativni z vključenim »brainstormingom« ali po domače »možganskim prepihom«, kar pomeni, da si med seboj izmenjujejo različne ideje, vse dokler ne sestavijo končnega mozaika iz tistih najboljših in najkoristnejših. Ta dan vodijo predvsem direktorji z dogovorjenimi tematikami. Ena zadnjih je bila na primer tematika, kako povečati učinkovitost pri komunikaciji med komercialo in maloprodajo.
Mercator je z delavnicami na Voglu med svojimi delavci uskladil umsko in fizično rekreacijo, ki pripomore k boljšemu počutju posameznika in s tem tudi rasti boljše delovne »klime« v podjetju. »Ves program je popoln zadetek v polno, saj je bilo očitno, da so bili vsi udeleženci zelo zadovoljni, da so preživeli tri dni v planinah ter se ob tem v sproščenem vzdušju tudi veliko naučili o sebi in priložnostih za učinkovito in uspešno delo s sodelavci v svojem timu. Vsekakor je to pristop k razvoju delavca, ki ga je treba izredno pohvaliti,« je na koncu dejal Peter Zavrl, član Mercatorjeve uprave.