Precej prahu za zmeren denar
Test: Dacia Duster 1,6 16V 4x4 Ambiance
Tistih, ki so pred nekaj leti nejeverno zmajevali nad Renaultovo odločitvijo, da pod streho sprejme romunsko Dacio, skoraj ni več. Dacia se je namreč s svojimi racionalno zasnovanimi in temu primerno cenovno ugodnimi modeli vrnila na svetovni avtomobilski zemljevid in postala nekaj takega kot nizkocenovniki v letalskem prometu.
Z Dusterjem je romunska znamka vstopila v razred manjših terencev, kjer nizkocenovnih avtomobilov v zadnjih letih skoraj ni bilo. Duster s svojim robustnim terenskim videzom izžareva dinamičnost in skoraj nikogar ni, ki bi se ob pogledu na zunanjost namrdnil. Avtomobil je že na prvi pogled prepoznaven, široka blatnika, mogočna kromirana maska in zajeten odbijač z zaščito spodnjega ustroja nakazujejo terenske zmogljivosti. Pogled s strani razkriva velik odmik od tal, poudarjene blatnike in zaščitne obloge, na zadku pa plastična letev nad prostorom za registrsko tablico skupaj z igrivimi lučmi razbija monotonost pločevine. K celostni podobi pripomorejo tudi zajetna strešna nosilca za prtljažnik in zaščitni plastični deli spredaj in zadaj.
Žal se racionalnost pokaže v notranjosti, ki je za današnje razmere zasnovana zelo preprosto in skoraj preveč ceneno. Notranji oblikovalci niso pokazali nobene izvirnosti ali novosti, vse je bilo pri avtomobilih te znamke že videno, vključno z merilniki, stikali, ročicami in radijskim sprejemnikom. V srednjem paketu opreme je treba za klimatsko napravo doplačati, vendar se zdi nujen del opreme za udobje. Plastični deli so sicer obdelani dokaj natančno, a videzi cenenosti se ne da znebiti predvsem zaradi materiala sedežnih prevlek in površnega prtljažnega roloja. Ampak treba je priznati, da se predvsem za volanom sedi dokaj dobro in da si tudi potniki na zadnji sedežni klopi ne grizejo kolen. Poleg tega v prtljažniku ni nič manj prostora kot v avtomobilu srednjega razreda, s podrto sedežno klopjo pa je mogoče prepeljati tudi zahtevnejše kose tovora.
Pri pogonskem sklopu ni nobenih posebnih presenečenj, osnovni bencinski motor z 1,6 litra gibne prostornine je stroj, ki ima svoja najuspešnejša leta že za sabo. Motor, ki postreže z nekaj rezkega zvoka iz izpušne cevi, ne zmore viška energičnosti in ga je treba kar precej priganjati, vendar to krepko pokvari številko, ki jo za povprečno porabo obljublja tovarna. Šeststopenjski menjalnik je sicer dobro preračunan, vendar motorju začne v klancih ali pri polni obremenitvi pohajati sapa, kar pri dokaj nizkem navoru in na papirju nič posebej obetavni zmogljivosti niti ni začudujoče.
Vsekakor pa je avtomobil dovolj prepričljiv na slabših voznih podlagah in na lažjih terenskih preprekah; pogonski sklop s priključljivim štirikolesnim pogonom je sposojen pri Nissanu, voznik pa lahko izbira med samodejno porazdelitvijo navora na vsa štiri kolesa, zaklenjenim polovičnim razmerjem ali zgolj pogonom na sprednji kolesni par. Uravnavanje je preprosto, z gumbom na dnu sredinske konzole. Zaradi visoke oddaljenosti se Duster lahko zapodi v vzpon s 30-stopinjskim vstopnim in 36-stopinjskim sestopnim kotom.
Duster je torej tehnološko preverjen, oblikovno samozavesten, z bencinskim motorjem in sredinsko opremo rahlo podhranjen ter seveda cenovno zelo dostopen športno terenski avtomobil. Za volan vabi predvsem manj zahtevne uporabnike, ki pa v tem avtomobilu lahko najdejo povsem solidnega partnerja.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,316, š. 1,822, v. 1,630 m, medosje 2,673 m
Prostornina prtljažnika: 408/1570
Teža (prazno v./ dovoljena): 1160/1710 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM pri 5750
Največji navor pri v/min: 148 pri 3750
Najvišja hitrost: 164 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 11,5 s
Poraba goriva po EU norm.: 9,7/ 6,4/ 7,5 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 177 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 13.490 EUR
Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana