Odprava v poldrugem mesecu
Odkrite napake na novih avtomobilih je mogoče uveljavljati v roku dveh let od nakupa.
Tako kot za ostale, tudi za prodajalce novih in rabljenih avtomobilov velja Zakon o varstvu potrošnikov, ki nalaga odgovornost v primeru napak in okvar. Pri tem sta ločeni odgovornosti prodajalca, ki je odgovoren za stvarne in pravne napake, medtem ko v garancijskem roku, ob rednem in predpisanem vzdrževanju za odpravo napak in okvar jamči proizvajalec vozila. Predvsem pri rabljenih avtomobilih se upošteva tudi zakon o obligacijskih razmerjih, z določenimi odgovornostmi prodajalcev, ki pa se jih ti pogosto skušajo izogibati. Garancijski rok za nova vozila je najmanj eno leto, več le v primeru, če je izrecno dogovorjen, vendar imajo vsi novi avtomobili na slovenskem trgu vsaj dveletnega. Dodatna jamstva ali garancije (oba pojma sta načelno enaka, čeprav je pri njuni uporabi precej zmede), so običajno na voljo za doplačila.
Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) na splošno prejemajo veliko vprašanj glede stvarnih napak na avtomobilih, ki jih potrošniki lahko uveljavljajo v roku dve let od nakupa in v dveh mesecih od takrat, ko je bila napaka opažena. Za rabljena vozila je ta rok eno leto. Iz naslova garancij je vprašanj oziroma težav precej manj, saj gre največkrat za to, da okvare niso odpravljene v skupnem roku predpisanih 45 dni. Po tem roku mora namreč prodajalec izdelek zamenjati z novim, kar pa predvsem pri avtomobilih, ni pogosta praksa.
Pri nakupu novih avtomobilov je priporočljivo usmeriti pozornost na več dejavnikov. V pisni ponudbi oziroma prodajni pogodbi mora biti jasno naveden letnik izdelave in modelno leto njihovega vozila, številka šasije, poleg tega pa tudi paket opreme in vsa pomembnejša dodatna oprema (na primer število zračnih varnostnih blazin, ESC in drugi elektronski sistemi, ksenonski žarometi, usnjeno oblazinjenje, (samodejna) klimatska naprava …)
Kupec mora ob prevzemu vozila natančno pregledati zunanjost in notranjost vozila in takoj opozoriti na vse pomanjkljivosti ali poškodbe, ki jih pri tem opazi. Vse tovrstne pripombe je v pisni obliki treba navesti na prevzemnem zapisniku in takoj uveljaviti enega izmed zahtevkov na podlagi stvarne napake. Prodajalec mora v skladu z zakonodajo odpraviti napake, delno ali popolno vrniti kupnino ali zamenjati vozilo. Vsa kasnejša opozorila o napakah in vse zahtevke je najbolje uveljavljati v pisni obliki, s priporočeno poštno pošiljko ali z obojestransko podpisanim delovnim nalogom. Ni odveč shranit vseh oglasov in prospektov z vsemi prilogami, ki prejetimi ob nakupu ali neposredno pred nakupom vozila, svetujejo pri ZPS.