Največ koles na svetu
Vsako leto na začetku septembra v Friedrichshafenu v Nemčiji pripravijo največji in najpomembnejši sejem v kolesarski industriji.
Na več kot 100 tisoč kvadratnih metrov razstavnih površin, razdeljenih na štirinajst hal. Letos je bilo 1.100 razstavljavcev iz 52 držav. Izjemno zanimanje medijev se kaže s številko 1.745 akreditiranih novinarjev iz 32 držav. V prav vseh segmentih je letošnji sejem presegel vse rekorde. Rekordno število razstavljavcev opreme oziroma kolesarskih oblačil, dodatne opreme in seveda letos se je zgodil tudi rekorden obisk sejma. V štirih dnevih je sejem obiskalo 42 tisoč obiskovalcev iz kar 102 držav. Vse to kaže, da kolesarska industrija kljub svetovni krizi cveti. Pokazatelji prodaje, zbrani iz vsega sveta, kažejo, da je bilo letos prodanih 26 odstotkov več koles kot lani. Največji skok v prodaji je bil v Aziji in Evropi. Dodatna zanimivost je tudi ta, da se je letošnjega sejma udeležilo rekordno število razstavljavcev iz Azije.
Novosti v kolesarskem svetu
Letošnji trendi gredo v smer urbanega kolesarjenja. Če si se samo sprehodil skozi sejem, je bilo opaziti, da prevladujejo mestna kolesa. V prejšnjih letih je bil velik porast v proizvodnji in prodaji koles, ki so zgolj namenjena športu in rekreaciji. Mestna kolesa in s tem urbana moda je bolj naravnana k transportu čez prometni vrvež in ne toliko za rekreiranje. Včasih neopazna kolesa so danes postala pravi modni dodatki. Ni ga proizvajalca koles, ki v svoji ponudbi oziroma proizvodnji ne bi imel modela mestnega kolesa s posebnim pridihom, kar pomeni, da predstavljajo kolo, ki je tipično za okolje, iz katerega izhaja, ali pač le tipično za proizvajalca, iz čigar tovarne prihaja, oz. za točno določen namen uporabe kolesa. Cenovni razpon koles se še vedno neha nekje v "višavah", vendar je opaziti, da se mestna kolesa cenijo iz leta v leto in tista draga ali najdražja ostajajo zgolj najbolj zahtevnim strankam. Padcem cen koles gre zasluga pojavu električnih koles, ki so zadnje tri sezone pravi svetovni hit pri mestnih kolesih. Neverjetni so podatki, ki kažejo porast prodaje koles z električnim pomagalom pri poganjanju. Prav tako je izrazit razvoj teh koles. Če so bila to še dve leti nazaj okorna in težka kolesa, so to danes že precej lažja, lepša in lahko vodljiva kolesa. Cene teh koles so nekoliko višje, kot smo jih vajeni pri mestnih kolesih, a zato ponujajo ogromno dodatne opreme, ki je "navadna" kolesa mogoče ne, in se nagibajo k minimalizmu.
Družinsko kolesarjenje ali počitnice s kolesom oz. na kolesu so eden od najpomembnejših trendov, ki se vsako leto bolj uresničujejo. Prav vsak dan sejma so potekali strokovni seminarji na temo kolesarskega turizma.
Kolesa kot visoka tehnologija
Napredek kolesarske tehnologije je izjemen. Pri mestnih kolesih je pesto z notranjimi prestavami že običajna oprema. Poseben poudarek in ogromen preskok v razvoju so luči na kolesu. Obvezna oprema za mestna kolesa, saj jih nujno potrebujejo, so pripomogla k bliskovitem razvoju teh izdelkov. Prav tako je z nosilci, prtljažniki, dodatnimi košarami, torbami ipd. Neverjeten razvoj je viden tudi pri izdelavi sedežev, saj je prav ta del opreme že od nekdaj najbolj občutljiv v kolesarski industriji. Poleg električnih koles, ki so zdaj največji trend, so tu še zložljiva kolesa, ki so se zelo dobro prijela pri tistih, ki živijo v manjših stanovanjih oz. blokih. Leto, ki prihaja, bo tudi sezona koles z 29-colskimi obročniki oz. platišči. To je novost izpred dveh let, a je pri kolesarjih naletela na izjemen odziv, da se celo širijo govorice, da bodo 26-colska platišča v zelo kratki prihodnosti odšla na smetišče zgodovine.