S stilom v mestnem vrvežu

Test: Fiat 500 PurO 2

Če je majhno in moderno, je v teh čudnih časih najbolje, če je še eko. Eko je »in«, ter vsestransko sprejemljivo tudi ali predvsem pri avtomobilih. Najmanjši Fiat okoljsko ozaveščene prepričuje z 1,2-litrskim motorjem, s sistemom za samodejno zaustavitev motorja v mirovanju in ponoven zagon, samodejnim menjalnikom, ožjimi pnevmatikami in še nekaterimi podrobnostmi. Seveda pa je malček ohranil simpatično retro zunanjost, ki se navezuje na popularnega predhodnika, ki so ga pri Fiatu spravili na avtomobilski svet pred skoraj natanko pol stoletja, tri metre in pol dolžine, troje vrat, sorazmerno prostorno kabino in majhen prtljažnik. Zunanjost si lahko zasluži same pohvale in ob pogledu na Fiat 500 se lahko marsikaj naučijo tudi proslavljena imena avtomobilskega oblikovanja.

Notranjost je morda celo nekoliko prostornejša, kot obeta jajčasta zunanjost. To velja predvsem spredaj, kjer je edina ovira široka sredinska konzola, ki moti voznikovo desno nogo pri dostopu do stopalke za plin. Zadaj je prostora pričakovano manj in tisti, ki mu je usojeno potovanje na zadnjem sedežu, najbrž ne bi zdržal daljše poti. Tudi prtljažnik s svojo prostorsko skromnostjo dokazuje, da je Fiat 500 avtomobil(ček) za enega ali kvečjemu dva. Armaturna plošča se slogovno prav tako navezuje na predhodnika, v ospredju je velik merilnik hitrosti in pod njegovim ostrešjem vse ostalo, razen stikal in radijskega sprejemnika, ki so jim odredili mesto na sredini. O preglednosti je škoda izgubljati besede, ker je prav vse v tem avtomobilu podrejeno estetskemu vtisu.

Od 1,2-litrskega bencinskega motorja ne gre pričakovati čudežev, je pa povsem suveren v mestnem vrvežu. Samodejni menjalnik si ne zasluži pohval, saj se od voznika pričakuje vmesno popuščanje in dodajanje plina ter razumevanje za počasno prestavljanje. Tudi sistem samodejne zaustavitve in ponovnega zagona motorja Fiatu ne more biti ravno v ponos, ampak recimo, da je treba za ekologijo tudi potrpeti.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1242 ccm

Največja moč pri v/min: 51 kW/70 KM

Najvišja hitrost: 160 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 6,4/ 4,3/ 4,8 l/100 km

Maloprodajna cena: ni znana

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / petek, 20. julij 2007 / 07:00

GBD odslej vodi Blaž Pipp

Kranj - Blaž Pipp, dosedanji član uprave, je pred kratkim prevzel vodenje Gorenjske borznoposredniške družbe in tako zamenjal dosedanjo predsednico uprave Ani Klemenčič, ki bo od...

Objavljeno na isti dan


Mularija / četrtek, 30. september 2010 / 07:00

Otroška peresa

Mularija / četrtek, 30. september 2010 / 07:00

Odprli hišo Krice krace

V petek so v Kranju popoldne odprli hišo Krice krace. Odprtje je pospremil tudi dvodneven dan odprtih vrat. V petek so se na Glavnem trgu otroci spoznali z Mojco in Kaličopkom, imeli č...

Prosti čas / četrtek, 30. september 2010 / 07:00

Gorenjska Polka in majolka

Oddaja, namenjena ljubiteljem narodnozabavne glasbe, Polka in majolka, bo prihodnje leto praznovala peti rojstni dan, tokrat pa se je s svojo karavano ustavila tudi v Kranju.

Avtomobilizem / četrtek, 30. september 2010 / 07:00

Na kratko

Študijsko vozilo Opel Vivaro e-Concept Opel je na salonu gospodarskih vozil v Hannovru predstavil razvojni projekt Vivara e-Concept. Električni motor v Vivaru e-Conce...

Avtomobilizem / četrtek, 30. september 2010 / 07:00

Osvežena Vito in Viano

Pri Mercedes-Benzu so za letošnjo jesen pripravili osvežitev za lahki dostavnik Vito in potniško različico Viano. Oba imata rahlo spremenjeno podobo, vsi pogonski stroji zdaj ustrezajo okoljskim...