S stilom v mestnem vrvežu

Test: Fiat 500 PurO 2

Če je majhno in moderno, je v teh čudnih časih najbolje, če je še eko. Eko je »in«, ter vsestransko sprejemljivo tudi ali predvsem pri avtomobilih. Najmanjši Fiat okoljsko ozaveščene prepričuje z 1,2-litrskim motorjem, s sistemom za samodejno zaustavitev motorja v mirovanju in ponoven zagon, samodejnim menjalnikom, ožjimi pnevmatikami in še nekaterimi podrobnostmi. Seveda pa je malček ohranil simpatično retro zunanjost, ki se navezuje na popularnega predhodnika, ki so ga pri Fiatu spravili na avtomobilski svet pred skoraj natanko pol stoletja, tri metre in pol dolžine, troje vrat, sorazmerno prostorno kabino in majhen prtljažnik. Zunanjost si lahko zasluži same pohvale in ob pogledu na Fiat 500 se lahko marsikaj naučijo tudi proslavljena imena avtomobilskega oblikovanja.

Notranjost je morda celo nekoliko prostornejša, kot obeta jajčasta zunanjost. To velja predvsem spredaj, kjer je edina ovira široka sredinska konzola, ki moti voznikovo desno nogo pri dostopu do stopalke za plin. Zadaj je prostora pričakovano manj in tisti, ki mu je usojeno potovanje na zadnjem sedežu, najbrž ne bi zdržal daljše poti. Tudi prtljažnik s svojo prostorsko skromnostjo dokazuje, da je Fiat 500 avtomobil(ček) za enega ali kvečjemu dva. Armaturna plošča se slogovno prav tako navezuje na predhodnika, v ospredju je velik merilnik hitrosti in pod njegovim ostrešjem vse ostalo, razen stikal in radijskega sprejemnika, ki so jim odredili mesto na sredini. O preglednosti je škoda izgubljati besede, ker je prav vse v tem avtomobilu podrejeno estetskemu vtisu.

Od 1,2-litrskega bencinskega motorja ne gre pričakovati čudežev, je pa povsem suveren v mestnem vrvežu. Samodejni menjalnik si ne zasluži pohval, saj se od voznika pričakuje vmesno popuščanje in dodajanje plina ter razumevanje za počasno prestavljanje. Tudi sistem samodejne zaustavitve in ponovnega zagona motorja Fiatu ne more biti ravno v ponos, ampak recimo, da je treba za ekologijo tudi potrpeti.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1242 ccm

Največja moč pri v/min: 51 kW/70 KM

Najvišja hitrost: 160 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 6,4/ 4,3/ 4,8 l/100 km

Maloprodajna cena: ni znana

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šenčur / torek, 25. junij 2013 / 10:20

Dišalo po krompirju in klobasi

Šenčur - V množici številnih prireditev in veselic, ki so minuli konec tedna popestrile družabno življenje na Gorenjskem, je v Šenčurju potekal tudi tradicionalni dvodnevni Praznik krompir...

Objavljeno na isti dan


Jesenice / sreda, 7. januar 2015 / 16:33

Nič več slika, le še zvok

Jeseniški občinski svetniki so se strinjali z ukinitvijo videoprenosov sej občinskega sveta, odslej bodo na voljo zvočni prenosi sej prek občinske spletne strani. Prenosi sej so imeli največ štiridese...

Žirovnica / sreda, 7. januar 2015 / 16:31

Sprejeli občinski proračun

Občina Žirovnica je v novo leto stopila s potrjenima proračunoma za leti 2015 in 2016, ki bosta v znamenju zaključevanja dveh velikih investicij: gradnje kanalizacijskega sistema in prenove tamkajšnje...

Kronika / sreda, 7. januar 2015 / 13:12

Ne precenjujte znanja

Gorenjski policisti so minuli konec tedna obravnavali dve smučarski in eno sankaško nesrečo, zato opozarjajo, da je med zimskimi radostmi treba upoštevati varnostna pravila ter svoje sposobnosti.

Kronika / sreda, 7. januar 2015 / 13:10

Število prometnih nesreč se zmanjšuje

Tako v Sloveniji kot na Gorenjskem se je število prometnih nesreč pa tudi umrlih v njih zmanjšalo.

Radovljica / sreda, 7. januar 2015 / 12:50

Nov oltar v brezjanski baziliki

Oltar, v katerega so vstavili relikvije blaženega Lojzeta Grozdeta, je del prenove celotnega prezbiterija.