S stilom v mestnem vrvežu

Test: Fiat 500 PurO 2

Če je majhno in moderno, je v teh čudnih časih najbolje, če je še eko. Eko je »in«, ter vsestransko sprejemljivo tudi ali predvsem pri avtomobilih. Najmanjši Fiat okoljsko ozaveščene prepričuje z 1,2-litrskim motorjem, s sistemom za samodejno zaustavitev motorja v mirovanju in ponoven zagon, samodejnim menjalnikom, ožjimi pnevmatikami in še nekaterimi podrobnostmi. Seveda pa je malček ohranil simpatično retro zunanjost, ki se navezuje na popularnega predhodnika, ki so ga pri Fiatu spravili na avtomobilski svet pred skoraj natanko pol stoletja, tri metre in pol dolžine, troje vrat, sorazmerno prostorno kabino in majhen prtljažnik. Zunanjost si lahko zasluži same pohvale in ob pogledu na Fiat 500 se lahko marsikaj naučijo tudi proslavljena imena avtomobilskega oblikovanja.

Notranjost je morda celo nekoliko prostornejša, kot obeta jajčasta zunanjost. To velja predvsem spredaj, kjer je edina ovira široka sredinska konzola, ki moti voznikovo desno nogo pri dostopu do stopalke za plin. Zadaj je prostora pričakovano manj in tisti, ki mu je usojeno potovanje na zadnjem sedežu, najbrž ne bi zdržal daljše poti. Tudi prtljažnik s svojo prostorsko skromnostjo dokazuje, da je Fiat 500 avtomobil(ček) za enega ali kvečjemu dva. Armaturna plošča se slogovno prav tako navezuje na predhodnika, v ospredju je velik merilnik hitrosti in pod njegovim ostrešjem vse ostalo, razen stikal in radijskega sprejemnika, ki so jim odredili mesto na sredini. O preglednosti je škoda izgubljati besede, ker je prav vse v tem avtomobilu podrejeno estetskemu vtisu.

Od 1,2-litrskega bencinskega motorja ne gre pričakovati čudežev, je pa povsem suveren v mestnem vrvežu. Samodejni menjalnik si ne zasluži pohval, saj se od voznika pričakuje vmesno popuščanje in dodajanje plina ter razumevanje za počasno prestavljanje. Tudi sistem samodejne zaustavitve in ponovnega zagona motorja Fiatu ne more biti ravno v ponos, ampak recimo, da je treba za ekologijo tudi potrpeti.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1242 ccm

Največja moč pri v/min: 51 kW/70 KM

Najvišja hitrost: 160 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 6,4/ 4,3/ 4,8 l/100 km

Maloprodajna cena: ni znana

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / nedelja, 4. november 2007 / 07:00

Psoriatiki dobili obsevalno kabino

Kranj - Društvo psoriatikov Slovenije (DPS) - gorenjska podružnica je v dogovoru z Zdravstvenim domom Kranj pred dobrima dvema letoma začelo humanitarno akcijo zbiranja denarja za...

Objavljeno na isti dan


Šport / petek, 11. januar 2019 / 12:40

Miha Pesjak okrepil jeseniško obrambo

Hokejisti moštva SIJ Acroni Jesenice v Alpski hokejski ligi jutri gostujejo v Gardeni.

Kultura / petek, 11. januar 2019 / 12:39

Ponovoletni koncert v Retečah

Osemindvajsetletno koncertno tradicijo bodo letos obogatili gostje – vokalna skupina Fone Megale, Tamburjaši in Dečve.

Železniki / petek, 11. januar 2019 / 12:36

Letošnje Dražgoše tudi jubilejne

Letos praznujeta dva najtežja pohoda v Dražgoše. Pohod s Pasje ravni bo že štirideseti, pohod preko Ratitovca pa dvajseti. Na obeh je bilo doslej več kot trinajst tisoč pohodnikov.

Gorenjska / petek, 11. januar 2019 / 12:35

Na Pokljuki patruljni tek na smučeh

Pokljuka – Jutri, 12. januarja, bo pod okriljem 1. brigade Slovenske vojske na Pokljuki potekalo že 48. tekmovanje Slovenske vojske, Policije in Civilne zaščite v patruljnem teku na smučeh. Tekmova...

Gorje / petek, 11. januar 2019 / 12:34

Koncert Zvezde na snegu v Gorjah

Zgornje Gorje – Športno društvo Gorje tudi letos prireja dobrodelni koncert Zvezde na snegu, ki bo jutri, 12. januarja, z začetkom ob 19. uri v telovadnici Osnovne šole Gorje. Predstavili se bodo p...