Smart in Mini na dveh kolesih
Avtomobilski znamki vstopata v svet električnih skuterjev.
Morda se sliši presenetljivo, da bosta kar dve avtomobilski znamki v kratkem vstopili tudi v dvokolesni svet, toda menda tako narekujejo smernice sodobne urbane mobilnosti. Znamka Smart, ki sodi pod okrilje nemškega koncerna Daimler, in Mini, ki je pod streho bavarskega BMW, bosta javnosti na avtomobilskem salonu v Parizu kmalu prikazali modela električnega skuterja.
Pri Smartu so se električnega dvokolesnika lotili na podlagi pozitivnih izkušenj električne izvedbe modela fortwo, ki bo kmalu začel pohod po evropskih večjih mestih, kjer so vozila z motorji na bencin ali plinsko olje vse manj zaželena in kjer so večne težave s parkirnimi prostori. Skuter ima atraktivno sodobno obliko z zadnjim kolesom, pomaknjenim daleč za sedež, in s svetili s svetlečimi diodami. Pogonu je namenjen elektromotor s štirimi kilovati moči, vgrajen je v zadnje kolo, ki ga z energijo oskrbuje 48-voltna litij-ionska baterija. Z zmogljivostjo 80 amperskih ur zagotavlja doseg do 100 kilometrov na uro. Skuter doseže najvišjo hitrost 45 kilometrov na uro, baterije je mogoče polniti na vseh običajnih vtičnicah, celovito polnjenje traja od tri do pet ur. Vlogo osrednjega informacijskega sistema opravlja mobilni telefon smartphone, ki ga pred vožnjo voznik vtakne na posebej pripravljeno mesto, na zaslonu pa se izpisujejo hitrost in podatki o napolnjenosti baterij.
Naključno ali pa tudi ne, so skoraj istočasno električni skuter pripravili tudi pri Miniju. Tehnika je zelo podobna, torej električni motor, vgrajen v zadnjem kolesu, ki je potisnjeno daleč nazaj, litij-ionska baterija in pametni telefon, ki je skuterjev informacijski sistem. Tudi pri Miniju so koristno uporabili izkušnje, ki jih imajo z električno izvedbo avtomobila, oblikovalci pa so skuter zasnovali v nekoliko bolj retro slogu. Ker je še v konceptni fazi, še ni znano, kdaj bo nared za serijsko proizvodnjo.