Od leve: Ladislav Rožič, Andrej Zorko, Dušan Semolič in Romana Oman (gorenjska organizacija ZSSS)

Njihovo merilo je delovna doba

Na posvetu predstavnikov gorenjskih sindikatov Zveze svobodnih sindikatov Slovenije so podprli zakonodajni referendum o pokojninski reformi.

Šenčur - Predsednik Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) Dušan Semolič je po posvetu dejal, da je predlog novega pokojninskega zakona delavkam in delavcem neprijazen, saj bodo pogoji, ki jih predlaga vlada, za večino nedosegljivi. »Cilj teh sprememb je reševanje javnih financ na račun socialne države,« poudarja Semolič. Nesprejemljivo se jim zdi, da vlada povišuje upokojitveno starost na 65 let oziroma ob nižji starosti pogojuje delovno dobo 43 let. V sindikatih menijo, da je zadostna pokojninska doba štirideset let. Namesto da brezglavo drvi v reformo, ki bo upokojitev odmaknila v pozna leta, naj vlada raje poskrbi, da bodo delo dobili mladi ljudje, da ne bo več tolikšne brezposelnosti, da bodo delavske plače višje, saj se bo s tem polnila pokojninska blagajna. Višja bi morala biti tudi prispevna stopnja delodajalcev, tako pa je kapital ravno najmanj obremenjen. Če bo vlada vztrajala pri teh predlogih, bodo v sindikatih z zbranimi podpisi zahtevali razpis referenduma, je še dejal Semolič. V sindikatih so pripravili tudi izračune, kaj sedanji predlog pomeni za posamezne zaposlene, česar po besedah izvršnega sekretarja svobodnih sindikatov Ladislava Rožiča v vladi niso naredili. Izračuni kažejo, da se ne bodo poslabšali le pogoji za upokojitev, temveč bodo nižje tudi pokojnine. »Delali bomo tri leta dlje za nižje pokojnine,« je dejal Rožič. Andrej Zorko pa je dodal, da v svobodnih sindikatih nasprotujejo tudi spremembam delovne zakonodaje, ki bo zmanjšala odpravnine in skrajšala odpovedne roke. S tem bodo res prihranili delodajalcem 75 milijonov evrov, vendar se je bati, da jih ti ne bodo namenili v razvoj in odpiranje novih delovnih mest, pač pa se bodo prelili v žepe lastnikov. To je le prvi krog sprememb, ki jih prinašajo spremembe zakona o delovnih razmerjih, sledilo bo še večje krčenje pravic iz dela. Z zakonom o malem delu, ki ga bo državni zbor obravnaval ravno na septembrskem zasedanju, pa bodo ljudje znova izgubili, saj se bo vzpostavil nov trg delovne sile z manj pravicami, kot jih imajo sedaj zaposleni za nedoločen čas, razmišlja Zorko. »Prejemki malega dela se ne štejejo v pokojninsko dobo in pojavlja se tudi vprašanje, ali bodo mali delavci sploh nabrali dovolj delovne dobe za upokojitev,« še dodaja Zorko.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kultura / sreda, 27. januar 2016 / 11:04

O poslikavah v kapeli

V sredo, 27. januarja, ob 18. uri bo na Loškem gradu predavanje o odkritju in restavriranju stenskih poslikav v kapeli Loškega gradu. Predavala bo Anita Kavčič Klančar.

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Najlepša štirideseta

V Kranju se je na enem izmed križišč pojavil plakat, s katerega se je smejalo kup lepotic v kopalkah, spodaj pa je pisalo Muri jih ima 40, Kavka pa je doživela 12 ur.

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Uspešno leto za Nissan

Nissan je na slovenskem trgu leto 2006 zaključil s prvencem: več kot 1000 registriranih avtomobilov v koledarskem letu. Do konca novembra je Nissan držal v rokah 1,69-odstotni delež. R...

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Slovenija bo gostila premiero Twinga

Pri Renaultu Slovenija so napovedali, da bo spomladi Slovenija gostila premiero novega modela twingo, katerega proizvodnja bo potekala v novomeškem Revozu. Na predstavitev bo povabljen...

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Skoraj brez plusov

Lansko leto je bilo za avtomobilske uvoznike in prodajalce precej težko.

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Kraljevski razred

Test: Citroën C6 2.7 HDI Exclusive