Pred nakupom na splet
Kupci novih avtomobilov pred odločitvijo informacije vse bolj pogosto zbirajo s pomočjo spletnih konfiguratorjev.
Nakup novega avtomobila je lahko vesel dogodek, marsikomu pa lahko predstavlja tudi nočno moro. V poplavi številnih avtomobilskih znamk in modelov ter nepregledni množici različic si je pač težko izbrati prav takšen štirikolesnik, ki bi nam najbolj ustrezal. To velja še toliko bolj, ker je neizprosna tudi cenovna vojna in ker je dobro vedeti, ali nam na sosednjem vogalu ulice ne ponujajo več kot v prvem avtomobilskem salonu, ki smo ga obiskali.
Večina se pred nakupom seveda sprehodi po spletnih straneh prodajalcev oziroma uvoznikov avtomobilov, kajti čas je predragocen, da bi ga zapravljali s sprehodi od enega do drugega avtomobilskega salona. Tudi spletne strani slovenskih uvoznikov avtomobilov postajajo najpomembnejši in tudi najhitrejši vir informacij pred nakupom. Samo z nekaj kliki imamo namreč na računalniškem zaslonu podrobne informacije o modelih, cenah, pogojih in možnostih financiranja. Hkrati si lahko poiščemo najbližjega prodajalca, kjer si lahko avtomobil ogledamo in se dogovorimo o podrobnostih nakupa.
Tako imenovani spletni konfiguratorji omogočajo, da si izbrani avtomobil odenemo v eno od ponujenih barv, ga zavrtimo in si ga ogledamo z vseh strani, izberemo sedežno oblazinjenje in stilske dodatke, si naložimo dodatno opremo, in če je spletna stran dobro podprta, si sproti izračunavamo, koliko nas bodo stale naše želje in sanje. Nekateri uvozniki gredo še dlje in skušajo obiskovalcu spletne strani pričarati občutke sedenja za volanom in ga s takšno virtualno vožnjo seveda privabiti v salon.
Nerodno je, če na spletnih straneh ni ponudbe aktualnih modelov, če navedene cene ne ustrezajo dejanskim, če ni dovolj tehničnih in drugih podatkov, če ponujajo tisto, česar ni več, in podobno. Gledano na splošno so se slovenski uvozniki glede tega v zadnjih letih precej popravili in le težko bi še našli kakšno znamko, ki nima urejenih spletnih strani, saj so te postale prvi obraz podjetja. Poleg tega se vse več avtomobilskih oglasov iz časopisov in revij seli na splet, kar še posebej velja za rabljene avtomobile.
Kljub temu da se večina kupcev avtomobilov pred nakupom temeljito informira na spletnih straneh prodajalcev, neposredni spletni nakupi oziroma spletna naročila nikjer v svetu niso povsem zaživela. Nakup avtomobila je namreč precej bolj zapleten kot na primer spletni nakup mobilnega telefona ali fotoaparata. Nenazadnje gre pri avtomobilih za večje vsote denarja in kljub vabljivi vsebini in dobrim predstavitvam na avtomobilskih spletnih straneh želi večina kupcev pred odločitvijo z izbranim avtomobilom prevoziti vsaj nekaj preizkusnih kilometrov. In skoraj vsak ima za prodajalca vsaj še nekaj konkretnih vprašanj. Srečanje iz oči v oči s prodajalcem po spletu pač za zdaj še ni mogoče in tudi virtualni svetovalci verjetno ne bi znali odgovoriti na vsa kupčeva vprašanja in bi ga odpravili z odgovorom »… o tem se pozanimajte pri najbližjem prodajalcu …«
Na spletnih straneh nekaterih slovenskih avtomobilskih uvoznikov se je mogoče tudi naročiti na servisni pregled vozila. Uporabnik v pripravljen elektronski obrazec vpiše svoje podatke, podatke o vozilu, lokacijo izbranega serviserja, število prevoženih kilometrov ter vrsto servisa ali popravila ter želen termin. Odgovor v kratkem pride po elektronski pošti, ali pa lastnika kontaktirajo po telefonu.