Vitalnost športnega duha
Test: Volkswagen Polo 1,2 TSI Comfortline
Največji strup je menda v najmanjših stekleničkah in kadar ima majhen avtomobil močan motor, je primerjava povsem utemeljena. To velja tudi za Volkswagnov Polo z 1,2-litrskim turbinsko podprtim bencinskim štirivaljnikom, ki je v tem modelu po zmogljivostih tik pod vrhom razpredelnice. V sicer oblikovno dokaj zadržanem in resnem avtomobilu igra vlogo športnega animatorja, kajti treba je priznati, da je Polo v trivratni karoserijski izvedbi in s širšimi gumami vendarle videti nekoliko bolj dinamično. Seveda se je ohranil znaten oblikovni vpliv večjega brata Golfa, s katerim je prišlo nekaj svežine in tudi strogosti. Tako predvsem spredaj Polo ni preveč izviren, a je hkrati pohvalno, da se maska hladilnika, odbijači in žarometi držijo skupnega družinskega imenovalca, medtem ko na rahlo kupejevsko odsekanem zadnjem delu glavno vlogo igrajo luči s tehniko svetlečih diod.
Prostornost je pričakovana, v okvirih sivega povprečja, udobje spredaj več kot solidno, za dostop do zadnjih sedežev je treba pokazati nekaj gibčnosti. Prostorsko soliden je prtljažnik, ki z osnovno prostornino sicer ostaja tam, kjer je večina tekmecev. Tudi voznikov delovni prostor je zasnovan precej strogo, torej brez poigravanja s kakšnimi drznimi oblikovnimi ali funkcionalnimi dodatki. Uporabljeni materiali so sicer lahko za vzor marsikateremu tekmecu, tudi izdelava je v skladu z germanskim redoljubjem. Predvsem višje voznike utegne motiti sorazmerno majhno vetrobransko steklo, zaradi katerega lahko zavlada občutek utesnjenosti. Merilniki, stikala in ročice so večinoma povzeti po Golfu, tako da posebno privajanje ni potrebno, ugaja tudi dobro oprijemljivi trikraki volan.
In še enkrat o motorju: ta pogonski stroj je skupaj s šeststopenjskim menjalnikom in prožnostjo ter odzivnostjo kot nalašč za vozniške užitke in z njim je Polo prava mala zverinica, poleg tega pa tudi z zvokom iz izpušne cevi daje vedeti, da je v njem veliko energije. Potem ostane seveda samo še vprašanje o uravnoteženosti cene.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1197 ccm
Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM
Najvišja hitrost: 190 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 6,8/ 4,5/ 5,3 l/100 km
Maloprodajna cena: 13.818 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana