Andrej Pečjak se je predelave športne Mazde RX-8 lotil zato, ker je avtomobil dovolj atraktiven, da bi lahko zanimal tudi mlado generacijo, poleg tega je rabljenega z okvaro bencinskega motorja dobil za zmeren denar. (Foto: Tina Dokl)

Vsa družina se vozi na elektriko

Andrej Pečjak s Češnjice pri Podnartu je eden največjih slovenskih zanesenjakov pri električnih avtomobilih. Prvega se je lotil že daljnega leta 1983, zdaj se na elektriko vozijo vsi družinski člani.

Andrej Pečjak je eden od pionirjev in eden največjih zanesenjakov pri električnih avtomobilih. S svojimi idejami o vožnji na elektriko je v dobršni meri »okužil« tudi svojo družino, delo tehničnega svetovalca v ljubljanskem Anetu združuje s hobijem, pogosto je tudi v Južni Koreji in na Kitajskem, kjer so pri razvoju in uporabi, predvsem pa po miselnosti glede električnih avtomobilov precej pred nami.

»Prvega električnega avtomobila sem se lotil že leta 1983, ko sem prišel iz vojske, vendar je vse skupaj propadlo, ker sva bila z ženo še študenta in nisva imela dohodkov. Potem sem poskušal še leta 1997, ko je bil še en neposrečen poskus, in nazadnje pred tremi leti,« pripoveduje Pečjak, ki je bil zraven tudi takrat, ko se je rojeval prvi slovenski električni avtomobil, predelani Renault 5. Ta še vedno vozi, prvi v Pečjakovi družini pa je bil leta 2007 enoprostorski Renault Espace. »Takrat sem videl, da gremo v pravi smeri, le svinčeve baterije, ki sem jih vgradil v začetku, so bile prešibke, zato sem se kmalu lotil spajanja litij polimerskih celic v uporabno avtomobilsko baterijo. Te uporabljamo še zdaj, pri nabavi mi je pomagalo podjetje, kjer sem v službi. Tudi sicer imajo razumevanje za moje projekte.«

Kaj pa spodbuda in podpora v družini? »Seveda sem za električne avtomobile porabil večletni družinski proračun, zato si tudi kakšnega posebnega dopusta nismo privoščili. Podporo pa imam, ker se tudi vsi družinski člani vozijo z avtomobili na električni pogon. Imamo pa še Fiatovo Multiplo na metan in zemeljski plin.«

Za predelavo športne Mazde RX-8 se je odločil iz prepričanja, da so ciljna populacija za uporabo električnih avtomobilov mladi. Ko so se na različnih krajih pojavljali z električnim Renaultom 5 in Espaceom, se mladim nista zdela zanimiva, zato je bilo treba predelati novejši in atraktiven avtomobil. »Žena je rekla, da naj bo avtomobil praktičen in naj ima štiri vrata, ta mazda pa je malce zgoljufana, je pa zelo kakovostne izdelave in se ga z okvaro motorja dobi za majhen denar. Vse skupaj s predelavo me je stalo 42 tisoč evrov, nekaj baterij sem dobil sponzoriranih.«

Bolt, kot so električnega športnika poimenovali pri Pečjakovih, ima za zdajšnje razmere relativno velik doseg, saj je z enim polnjenjem mogoče prevoziti do tristo kilometrov, najvišja hitrost pa je 170 kilometrov na uro. In razlike v vožnji med običajno izvedbo z bencinskim rotacijskim motorjem in tisto, ki jo poganja elektrika, napolnjena iz domače vtičnice, skoraj ni. Je šel pa Pečjak še korak dlje, saj ima doma tudi sončno elektrarno, in tako se njegova družina vozi skoraj brez izpustov, da prihranka, ker ni treba kupovati goriva, sploh ne omenjamo.

In kakšna je slovenska avtomobilska električna prihodnost? »Tako kot povsod bomo hodili pet let za Evropo in deset let za Azijo. Od države ne more pričakovati kakšnih posebnih spodbud: če ne zna investirati v druge stvari, je nesmiselno pričakovati, da bo investirala v energijsko prihodnost. In tudi če bodo subvencije za nakup električnih avtomobilov, bo večino denarja požrl nekdo, ki se bo specializiral za pisanje vlog zanje,« je prepričan Andrej Pečjak.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / četrtek, 23. januar 2020 / 11:58

Zakonska srečanja

Preteklo soboto smo se srečali s skupino zakoncev, ki se redno dobivajo. Že več let. Enkrat na mesec. Kot povsod velja tudi pri gradnji zakonskega odnosa preprosto pravilo – kjer se dela, so tudi r...

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / nedelja, 26. junij 2022 / 19:15

V spomin: Franc Benedik (1944–2022)

Življenje je nepredvidljivo in nam marsikdaj prinaša tisto, česar ne bi nikoli pričakovali. Tudi Francetovega odhoda nismo – v teh junijskih dneh, ko je narava vse odela v zelenje, ko zori...

Kranj / nedelja, 26. junij 2022 / 19:13

Nova članica sveta zavoda Kranjski vrtci

Kranj – Kranjski mestni svetniki so za nadomestno predstavnico v svetu zavoda Kranjski vrtci imenovali Nado Sredojević. Zamenjala bo poslanko Sandro Gazinkovski, ki je odstopila.

Zanimivosti / nedelja, 26. junij 2022 / 19:11

Vijolična

Ne, naslov fotografije ni Maribor šampion, saj vendarle ne gre za slavje mariborskih Viol ob letošnji osvojitvi naslova državnih prvakov njihovega »božanstva« NK Maribor. Na odru Letnega g...

Škofja Loka / nedelja, 26. junij 2022 / 16:31

Več denarja za cesto

Na junijski seji so loški svetniki sprejeli že drugi rebalans proračuna za letošnje leto, več denarja pa bodo morali nameniti za cesto proti Crngrobu.

Radovljica / nedelja, 26. junij 2022 / 16:27

Zaznamovali četrt stoletja veteranske organizacije

S slovesnostjo v radovljiški Linhartovi dvorani so zaznamovali 25-letnico delovanja Območnega združenja veteranov vojne za Slovenijo Zgornja Gorenjska. Slavnostni govornik na prireditvi je bil novinar...