Pravočasen skok na vrtiljak
Test: Kia Cee´d 1.6 CRDi LX City
Morda je bilo skoraj malce presenetljivo, da so se pri Kii tako kmalu lotili osvežitvenega posega na njihovem trenutno najbolj priljubljenem modelu. Toda avtomobilski vrtiljak se vrti hitro in kdor zamuja, težko skoči nanj. Po drugi strani prenova Cee'da ni bila tako obsežna, da bi bilo mogoče govoriti o novem ali povsem spremenjenem avtomobilu, ampak le o dobro načrtovanem evolucijskem ciklusu.
Ker pogosto najprej kupujejo oči, je Cee'd dobil nekaj lepotnih popravkov, ki so vidni predvsem na sprednjem delu. Tam je zdaj nameščena nova maska hladilnika, ki je spremenjena v slogu novejših modelov, na obeh straneh pa jo omejujeta na novo oblikovana žarometa. Nos je zato videti manj napadalen, vendar bolj skladen, sicer pa s skladnimi oblikovnimi potezami ta avtomobil že doslej ni imel težav. Oblikovalci so dobro razumeli, kaj hočejo evropski kupci, seveda pa je res, da Cee'd s svojo zunanjostjo ne sproži globokega dihanja, ampak le simpatije, ki gredo naprej bolj zaradi racionalnosti. Petvratna kombilimuzina, ki je ena od treh mogočih karoserijskih različic, se lahko pohvali s solidno prostornostjo in udobjem, nekoliko moti le sorazmerno nizko sedenje. Dobro je poskrbljeno tudi za prtljago, v zadku je namreč 340 litrov prostora za kovčke in torbe, s podrtimi naslonjali zadnje klopi tudi za kakšen kos domačega tovora. Pozitivna presenečenja se nadaljujejo tudi za volanom, kjer voznika pričaka na novo urejena in preglednejša armaturna plošča ter bolje oprijemljiv volanski obroč. Sem in tja je treba z očmi še iskati kakšno stikalo, a na splošno je voznikovo delovno mesto urejeno, zraven pa sodi še nekaj opreme, ki v današnjem času postaja vse bolj umevna.
Z že znanim 1,6-litrskim turbodizelskim štirivaljnikom je Cee'd tudi vozno prepričljiv avtomobil. Motor v močnejši izvedbi premore zadosti energije za uglajeno in dinamično vožnjo, za kar ima po novem zasluge tudi nov šeststopenjski menjalnik. Ob zgledni kultiviranosti in ekonomičnosti drugih pričakovanj tako skoraj ni. In tega se strategi južnokorejske avtomobilske znamke očitno zavedajo.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1582 ccm
Največja moč pri v/min: 85 kW/115 KM
Najvišja hitrost: 188 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 5,3/ 4,0/ 4,5 l/100 km
Maloprodajna cena: 16.158 EUR
Uvoznik: KMAG, Ljubljana