Avantura s srečnim koncem

Test: Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4 Experience

Češka Škoda je kar dolgo napovedovala vstop v razred športnih terencev in bolj ali manj znano je bilo, da se bo njihov prvi tovrstni model imenoval Yeti, saj so s tem imenom predstavili tudi že nekaj študijskih avtomobilov.

Yeti ne predstavlja samo odpiranja novega poglavja v Škodinem življenjepisu, pač pa prinaša tudi drugačen veter v vrste manjših športnih terencev. To nakazuje že s svojo podobo, ki je na prvi pogled spredaj smešno čokata, nato pa se nadaljuje z navidezno robustnostjo vse do strmo prisekanega zadnjega dela. Da ne bi bilo vse skupaj videti preveč dolgočasno, so oblikovalci Yetijev nos začinili s paroma velikih okroglih žarometov ter z zajetnimi plastičnimi obrobami spodnjega dela spredaj in zadaj. Prav zaradi takšne oblikovne zasnove pa ta avtomobil ponuja sorazmerno prostorno notranjost z dobro odmerjenima sprednjima sedežema in tremi zadnjimi sedeži, združenimi v klop, pri čemer ožji sredinski lahko služi tudi kot priročna mizica.

Voznika pričaka že znano delovno okolje, ki je narejeno po načelih urejenosti, preglednosti in enostavne uporabe. K temu veliko pripomore osrednji zaslon na sredinski konzoli s tipkami na dotik; z njimi se upravlja radijski sprejemnik in vsi drugi komunikacijski sistemi, stikala pa ima voznik tudi na volanskem obroču. V Yetijevi notranjosti ne manjka uporabnih odlagalnih mest in predalov, navdušuje tudi temeljita obdelava prostornega prtljažnika, ki presega večino tekmecev.

Matični koncern je tokrat Škodi »posodil« najnovejšo tehnologijo, zato se pod Yetijevim motornim pokrovom vrtijo pretežno zmogljivi pogonski stroji. V bencinskem delu je najmočnejši 1,8-litrski turbinsko podprti štirivaljnik, ki je s svojo zmogljivostjo in navorom v kombinaciji z natančnim šeststopenjskim menjalnikom zlahka kos vsem vozniškim željam, torej hitremu potovanju po gladko tlakovanih cestah in premagovanju srednje zahtevnih brezpotij. Po porabi goriva seveda še zdaleč ne sodi med varčneže, vendar živahnost seveda terja svoj davek.

V Yetijevem podkožju je namreč več terenske krvi, kot jo kaže videz. Pogonski sklop z vsemi štirimi gnanimi kolesi je namreč izdatno podprt z elektronskimi pomagali, ki dovoljuje vozniku, da se brezskrbno spušča s pobočja ali brez težav spelje v strmini. Prenos navora na posamezno kolo je razporejen glede na oprijem, seveda pa je karoserija tudi primerno oddaljena od tal, da vsaka grbina ne predstavlja ovire. Zato si je mogoče privoščiti tudi kakšno bolj avanturistično vožnjo, v vsakem primeru pa Yeti suvereno opravlja vlogo družinskega avtomobila za tiste, ki se spogledujejo z aktivnim življenjskim slogom.

Snežni človek bi bil s takšnim avtomobilom najbrž kar zadovoljen, v pisani druščini tekmecev pa se bodo pri Škodi morali precej močno truditi, da bodo prepričali kupce s svojo filozofijo.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,223, š. 1,793, v. 1691 m, medosje 2,578 m

Prostornina prtljažnika: 405/1760 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1420/2065 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1798 ccm

Največja moč pri v/min: 118 kW/160 KM pri 4500

Največji navor pri v/min: 250 pri 1500

Najvišja hitrost: 200 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 8,4 s

Poraba goriva po EU norm.: /10,1/ 6,9/ 8,0 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 189 (Euro V)

Maloprodajna cena: 24.936 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / sreda, 26. julij 2023 / 14:04

Maribor močnejši od Radomelj

Minuli konec tedna se je začelo 33. slovensko nogometno prvenstvo. V uvodnem krogu Prve lige Telemach so se nogometaši Kalcerja Radomlje – tako kot v prejšnji sezoni – pomerili z Mariborom, a jim pres...

Objavljeno na isti dan


Kranj / petek, 11. november 2016 / 07:00

Članstvo v društvu se spet povečuje

To je eno najbolj spodbudnih dejstev, ki so ga ob sedemdesetletnici delovanja veseli člani Avto moto društva Kranj.

GG Plus / petek, 11. november 2016 / 07:00

Feldmaršal Radetzky in Tržič(ani)

Straussov valček Radetzky-Marsch poznamo vsi. Pozabili pa smo junaka, ki mu je bil posvečen. Feldmaršal Radetzky se je rodil pred dvesto petdesetimi leti, 2. novembra 1766. Na prav poseben način je bi...

GG Plus / petek, 11. november 2016 / 07:00

Povest trpina s Skaručne

Zapuščen in pozabljen je zgodnjega oktobrskega popoldneva leta 1901 v ljubljanski hiralnici umrl Jakob Alešovec, pisatelj, satirik in urednik, s Skaručne pri Vodicah. A tudi 115 let po smrti sta Alešo...

GG Plus / petek, 11. november 2016 / 07:00

Na Jezersko pripeljala Glas jezera

Pred desetimi leti je Kulturno društvo Ariana na Jezerskem začelo prirejati glasbene dogodke. Duša festivala Vox laci (Glas jezera) je Ariana Debeljak, nekdanja glasbenica, ki od otroških let prihaja...

GG Plus / petek, 11. november 2016 / 07:00

Sam odločaš o tem, kako boš ravnal

Realitetna terapija temelji na človekovi notranji motivaciji, kar pomeni, da ne glede na to, kako težavne so lahko okoliščine, človek sam odloča o tem, kako bo ravnal, in ne njegova okolica. Priznanje...