Avantura s srečnim koncem

Test: Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4 Experience

Češka Škoda je kar dolgo napovedovala vstop v razred športnih terencev in bolj ali manj znano je bilo, da se bo njihov prvi tovrstni model imenoval Yeti, saj so s tem imenom predstavili tudi že nekaj študijskih avtomobilov.

Yeti ne predstavlja samo odpiranja novega poglavja v Škodinem življenjepisu, pač pa prinaša tudi drugačen veter v vrste manjših športnih terencev. To nakazuje že s svojo podobo, ki je na prvi pogled spredaj smešno čokata, nato pa se nadaljuje z navidezno robustnostjo vse do strmo prisekanega zadnjega dela. Da ne bi bilo vse skupaj videti preveč dolgočasno, so oblikovalci Yetijev nos začinili s paroma velikih okroglih žarometov ter z zajetnimi plastičnimi obrobami spodnjega dela spredaj in zadaj. Prav zaradi takšne oblikovne zasnove pa ta avtomobil ponuja sorazmerno prostorno notranjost z dobro odmerjenima sprednjima sedežema in tremi zadnjimi sedeži, združenimi v klop, pri čemer ožji sredinski lahko služi tudi kot priročna mizica.

Voznika pričaka že znano delovno okolje, ki je narejeno po načelih urejenosti, preglednosti in enostavne uporabe. K temu veliko pripomore osrednji zaslon na sredinski konzoli s tipkami na dotik; z njimi se upravlja radijski sprejemnik in vsi drugi komunikacijski sistemi, stikala pa ima voznik tudi na volanskem obroču. V Yetijevi notranjosti ne manjka uporabnih odlagalnih mest in predalov, navdušuje tudi temeljita obdelava prostornega prtljažnika, ki presega večino tekmecev.

Matični koncern je tokrat Škodi »posodil« najnovejšo tehnologijo, zato se pod Yetijevim motornim pokrovom vrtijo pretežno zmogljivi pogonski stroji. V bencinskem delu je najmočnejši 1,8-litrski turbinsko podprti štirivaljnik, ki je s svojo zmogljivostjo in navorom v kombinaciji z natančnim šeststopenjskim menjalnikom zlahka kos vsem vozniškim željam, torej hitremu potovanju po gladko tlakovanih cestah in premagovanju srednje zahtevnih brezpotij. Po porabi goriva seveda še zdaleč ne sodi med varčneže, vendar živahnost seveda terja svoj davek.

V Yetijevem podkožju je namreč več terenske krvi, kot jo kaže videz. Pogonski sklop z vsemi štirimi gnanimi kolesi je namreč izdatno podprt z elektronskimi pomagali, ki dovoljuje vozniku, da se brezskrbno spušča s pobočja ali brez težav spelje v strmini. Prenos navora na posamezno kolo je razporejen glede na oprijem, seveda pa je karoserija tudi primerno oddaljena od tal, da vsaka grbina ne predstavlja ovire. Zato si je mogoče privoščiti tudi kakšno bolj avanturistično vožnjo, v vsakem primeru pa Yeti suvereno opravlja vlogo družinskega avtomobila za tiste, ki se spogledujejo z aktivnim življenjskim slogom.

Snežni človek bi bil s takšnim avtomobilom najbrž kar zadovoljen, v pisani druščini tekmecev pa se bodo pri Škodi morali precej močno truditi, da bodo prepričali kupce s svojo filozofijo.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,223, š. 1,793, v. 1691 m, medosje 2,578 m

Prostornina prtljažnika: 405/1760 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1420/2065 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1798 ccm

Največja moč pri v/min: 118 kW/160 KM pri 4500

Največji navor pri v/min: 250 pri 1500

Najvišja hitrost: 200 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 8,4 s

Poraba goriva po EU norm.: /10,1/ 6,9/ 8,0 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 189 (Euro V)

Maloprodajna cena: 24.936 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / sreda, 21. oktober 2020 / 17:05

Za vse bolnike bo poskrbljeno

Ljubljana – Po rekordnem številu okužb v Sloveniji (v torek kar 1503), sta na popoldanski novinarski konferenci spregovorila minister za zdravje Tomaž Gantar in ministrica za izobraževanje, znanost...

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / ponedeljek, 10. junij 2013 / 16:30

Moja mala železnica

Prejšnji konec tedna so se ob veliki modelni železniški maketi na Jesenicah srečali prijatelji železnice. Prišli so iz Slovenije, Hrvaške, Avstrije in Italije.

GG Plus / ponedeljek, 10. junij 2013 / 16:29

Rodil se je otrok (2)

»… Prvi fant je bil zagnan plesalec, na vseh plesiščih ga je bilo moč najti, a ker je bila Darja obsojena na počitek, je hodil plesat brez nje, priložnost je iz njega naredila tatu, našel si je drugo...

Nasveti / ponedeljek, 10. junij 2013 / 16:28

Zakaj je včasih težko biti dosleden?

Otroci so pametni. Že v porodnišnici naštudirajo, koga bodo lažje ovijali okrog prsta. Mogoče naredijo načrt že v maternici … načrt A: Tale moja mama je čutiti mehka in neodločna, do vseh prijazna...

GG Plus / ponedeljek, 10. junij 2013 / 16:27

Spomenik rešitelju Velike planine

Letos mineva sto let od rojstva Vlasta Kopača, arhitekta in ljubitelja pastirske dediščine, ki je najbolj zaslužen, da je planina do danes ohranila svojo pastirsko stavbno dediščino. Bajtarji, pastirj...

Mularija / ponedeljek, 10. junij 2013 / 16:26

Nagrajena pot po Blejskem kotu

Učenci iz osnovne šole Josipa Plemlja Bled so eni od štirih nagrajencev za zasnovo vodnih učnih poti. K sodelovanju pri pripravi zasnov vodnih učnih poti je učence spodbudil Helios v sklopu njihove...