Steza prazna, letala na tleh
Nič ne kaže, da bi leško letališče kmalu odprli; domača letala neregistrirana na tleh.
Lesce - »Uporabno dovoljenje se na podlagi Zakona o graditvi objektov lahko izda, če je gradbeno dovoljenje pravnomočno. Gradbeno dovoljenje še ni pravnomočno, ker je zadeva na upravnem sodišču,« je bilo kratko pojasnilo radovljiške upravne enote o tem, kdaj je pričakovati odprtje nove vzletno-pristajalne steze na letališču v Lescah. Vse, kar ALC Lesce lahko pričakuje na kratki rok, je dovoljenje za poskusno obratovanje, a tudi to le za izvedbo prvih meritev obratovalnega monitoringa po predpisih o varstvu okolja.
A četudi bi letališče obratovalo, bi domača letala ostala na tleh, saj Aeroklub ALC Lesce od direktorja letališča Pavla Škofica ni dobil pooblastil za registracijo 13 letal, ki jih je klub pred petnajstimi leti prenesel v last občine Radovljica. Kot pravijo v klubu, Škofic podpis pooblastil pogojuje s takšno pogodbo o medsebojnih razmerjih, ki je za Aeroklub nesprejemljiva.
»Aeroklub ALC je največji uporabnik letališča Lesce. V vseh letalskih disciplinah, s katerimi se ukvarjamo, imamo v svojih vrstah državne, evropske in svetovne prvake ter svetovne rekorderje. Šola in šport na neprofitni osnovi sta naše poslanstvo,« poudarjajo in dodajajo, da so letala sad prostovoljnega dela in prispevkov članov Aerokluba ALC. »So redno vzdrževana, plovna in v dobrem stanju. Žal nekateri želijo predstaviti nas, člane, kot "zastonjkarje", ki brezplačno uporabljajo občinsko lastnino, kar pa ne bi moglo biti dlje od resnice. Samo v zadnjih treh letih smo za vzdrževanje občinskih letal ter letališke steze porabili več kot 112 tisoč evrov in opravili več tisoč ur prostovoljnega dela.«
Pavel Škofic, direktor ALC Lesce, pravi, da se z napakami, storjenimi v preteklosti, ne more ukvarjati in da želi razmerja med občino, letališčem in aeroklubom le postaviti na zakonite temelje. »Zame je pomembno samo, da so stvari zakonite in da omogočajo preživetje letališča,« zatrjuje. To ima že zato, ker ne obratuje, vsak mesec dvajset tisoč evrov škode. »Škoda je še bistveno večja na dolgi rok, saj si zapravljamo še tisto malo ugleda, kar ga imamo,« še dodaja.