Mojstrstvo malega velikana

Test: Fiat Qubo 1.3 Multijet Elegant

Kako iz manj narediti več, ceneje in bolje, je eno od osrednjih vprašanj, ki se zastavljajo v finančno in gospodarsko neprijaznih časih tudi pri nakupu avtomobila. Zato so v prednosti tisti avtomobilski proizvajalci, ki so že pred gospodarsko krizo imeli pripravljene odgovore, kakršni so trojčki že prekaljene naveze med italijanskim Fiatom in francoskim PSA Peugeot Citroënom. Italijani ne bi bili Italijani, če za svojega Quba ne bi pripravili nastopaškega videza z odbijači, obarvanimi enako kot vsa karoserija, in z bahavimi strešnimi nosilci prtljažnika, ki poskrbijo, da je avtomobil še zlasti v živahnih barvnih tonih videti res atraktivno. Ampak vse to gre skupaj le z najbogatejšim nivojem opreme, ki seveda pomeni tudi dokaj krepko doplačilo. V notranjosti si razen solidnih prednjih sedežev in precej pokončne zadnje klopi oblikovalci niso izmislili nič posebnega. Plastika armaturne plošče je sicer trda, a nič škripajoča, merilniki in informacijski zaslon vozniku postrežejo z vsemi nujnimi informacijami, dodan je še dobro delujoč sistem za prostoročno telefoniranje in priključek za zunanje nosilce zvoka. Prtljažni prostor se od osnovnih 356 poveča do 864 litrov, ob čemer ne gre zanemariti dejstva, da je skupna dolžina nekaj centimetrov manj od štirih metrov. Dostop do zadnjega dela potniške kabine odpirajo drsna vrata na obeh bokih, za njimi sta na obeh straneh nameščeni nagajivo oblikovani okni, monotonost pločevine dvižnih prtljažnih vrat pa razbija zajetna plastična letev. Bolj prepričljiv od dveh razpoložljivih motorjev je 1,3-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je kljub skromni moči na papirju, v praksi kar dobro kos avtomobilu z ne ravno najnižjo težo in dokaj neugodno aerodinamiko. Motor sicer ni vzorno tiho, a k hrupu v kabini pri višjih hitrostih pripomorejo tudi zračni tokovi.

Žal se malček tudi sicer ne more pohvaliti s posebnim voznim udobjem, kajti v slogu varčevalnih ukrepov so konstrukcijske razlike med podvozjem tovorne in potniške izvedbe premajhne, da bi lahko preprečile neprijetno poskakovanje preko kratkih cestnih grbin; zato ni izključeno, da kakšnemu otroku na zadnjem sedežu postane slabo.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1248 ccm

Največja moč pri v/min: 55 kW/75 KM

Najvišja hitrost: 155 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,9/ 3,9/ 4,6 l/100 km

Maloprodajna cena: 15.500 EUR

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / / 11:56

Veslači pozimi ne počivajo

»Trenutno imamo precej težkih treningov, ki so včasih pravo mučenje. Zato je za nas zima marsikdaj težja od poletja,« priznava mladi up slovenskega veslanja Miha Aljančič, ki je skupaj z Nikom Krebsom...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / sreda, 23. november 2011 / 07:00

Gibanje za preživetje, ne za rezultate

Znani in šport: Andrej Šubic, zdravnik družinske medicine iz Poljan, se že celo življenje ukvarja s športom in rekreacijo.

Šport / sreda, 23. november 2011 / 07:00

Sodelujejo z nekdanjim selektorjem

Rokometašice RK Naklo - Tržič so zabeležile drugo zmago v 1. A slovenski ligi, v kateri so letos novinke. K sodelovanju so povabile nekdanjega selektorja ženske reprezentance, cilj pa je obstanek v li...

Radovljica / sreda, 23. november 2011 / 07:00

Nova igrala za najmlajše šolarje

Radovljica - Konec tedna so na travniku za osnovno šolo A. T. Linharta Radovljica odprli novo igrišče, namenjeno učencem prvih treh razredov osnovne šole in oddelkom vrtca, ki v...

Zanimivosti / sreda, 23. november 2011 / 07:00

Anketa: Smučanje si še privoščimo

Čeprav na naših smučiščih še ni snega, so prvi smučarski sejmi dokaz, da zima ni daleč. Kje bodo letos smučali, smo povprašali obiskovalce na sejmu v Kranju.

Tržič / sreda, 23. november 2011 / 07:00

Zadišalo po čaju in potici

Gradnja planinskega doma na Zelenici je praktično zaključena. Dom je dobil nova oskrbnika: Ivanko Lindič in Sreča Mažgona. Vodja Gorniškega učnega centra je postal Stane Koblar.