Mojstrstvo malega velikana
Test: Fiat Qubo 1.3 Multijet Elegant
Kako iz manj narediti več, ceneje in bolje, je eno od osrednjih vprašanj, ki se zastavljajo v finančno in gospodarsko neprijaznih časih tudi pri nakupu avtomobila. Zato so v prednosti tisti avtomobilski proizvajalci, ki so že pred gospodarsko krizo imeli pripravljene odgovore, kakršni so trojčki že prekaljene naveze med italijanskim Fiatom in francoskim PSA Peugeot Citroënom. Italijani ne bi bili Italijani, če za svojega Quba ne bi pripravili nastopaškega videza z odbijači, obarvanimi enako kot vsa karoserija, in z bahavimi strešnimi nosilci prtljažnika, ki poskrbijo, da je avtomobil še zlasti v živahnih barvnih tonih videti res atraktivno. Ampak vse to gre skupaj le z najbogatejšim nivojem opreme, ki seveda pomeni tudi dokaj krepko doplačilo. V notranjosti si razen solidnih prednjih sedežev in precej pokončne zadnje klopi oblikovalci niso izmislili nič posebnega. Plastika armaturne plošče je sicer trda, a nič škripajoča, merilniki in informacijski zaslon vozniku postrežejo z vsemi nujnimi informacijami, dodan je še dobro delujoč sistem za prostoročno telefoniranje in priključek za zunanje nosilce zvoka. Prtljažni prostor se od osnovnih 356 poveča do 864 litrov, ob čemer ne gre zanemariti dejstva, da je skupna dolžina nekaj centimetrov manj od štirih metrov. Dostop do zadnjega dela potniške kabine odpirajo drsna vrata na obeh bokih, za njimi sta na obeh straneh nameščeni nagajivo oblikovani okni, monotonost pločevine dvižnih prtljažnih vrat pa razbija zajetna plastična letev. Bolj prepričljiv od dveh razpoložljivih motorjev je 1,3-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je kljub skromni moči na papirju, v praksi kar dobro kos avtomobilu z ne ravno najnižjo težo in dokaj neugodno aerodinamiko. Motor sicer ni vzorno tiho, a k hrupu v kabini pri višjih hitrostih pripomorejo tudi zračni tokovi.
Žal se malček tudi sicer ne more pohvaliti s posebnim voznim udobjem, kajti v slogu varčevalnih ukrepov so konstrukcijske razlike med podvozjem tovorne in potniške izvedbe premajhne, da bi lahko preprečile neprijetno poskakovanje preko kratkih cestnih grbin; zato ni izključeno, da kakšnemu otroku na zadnjem sedežu postane slabo.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1248 ccm
Največja moč pri v/min: 55 kW/75 KM
Najvišja hitrost: 155 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 5,9/ 3,9/ 4,6 l/100 km
Maloprodajna cena: 15.500 EUR
Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana