Mojstrstvo malega velikana

Test: Fiat Qubo 1.3 Multijet Elegant

Kako iz manj narediti več, ceneje in bolje, je eno od osrednjih vprašanj, ki se zastavljajo v finančno in gospodarsko neprijaznih časih tudi pri nakupu avtomobila. Zato so v prednosti tisti avtomobilski proizvajalci, ki so že pred gospodarsko krizo imeli pripravljene odgovore, kakršni so trojčki že prekaljene naveze med italijanskim Fiatom in francoskim PSA Peugeot Citroënom. Italijani ne bi bili Italijani, če za svojega Quba ne bi pripravili nastopaškega videza z odbijači, obarvanimi enako kot vsa karoserija, in z bahavimi strešnimi nosilci prtljažnika, ki poskrbijo, da je avtomobil še zlasti v živahnih barvnih tonih videti res atraktivno. Ampak vse to gre skupaj le z najbogatejšim nivojem opreme, ki seveda pomeni tudi dokaj krepko doplačilo. V notranjosti si razen solidnih prednjih sedežev in precej pokončne zadnje klopi oblikovalci niso izmislili nič posebnega. Plastika armaturne plošče je sicer trda, a nič škripajoča, merilniki in informacijski zaslon vozniku postrežejo z vsemi nujnimi informacijami, dodan je še dobro delujoč sistem za prostoročno telefoniranje in priključek za zunanje nosilce zvoka. Prtljažni prostor se od osnovnih 356 poveča do 864 litrov, ob čemer ne gre zanemariti dejstva, da je skupna dolžina nekaj centimetrov manj od štirih metrov. Dostop do zadnjega dela potniške kabine odpirajo drsna vrata na obeh bokih, za njimi sta na obeh straneh nameščeni nagajivo oblikovani okni, monotonost pločevine dvižnih prtljažnih vrat pa razbija zajetna plastična letev. Bolj prepričljiv od dveh razpoložljivih motorjev je 1,3-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je kljub skromni moči na papirju, v praksi kar dobro kos avtomobilu z ne ravno najnižjo težo in dokaj neugodno aerodinamiko. Motor sicer ni vzorno tiho, a k hrupu v kabini pri višjih hitrostih pripomorejo tudi zračni tokovi.

Žal se malček tudi sicer ne more pohvaliti s posebnim voznim udobjem, kajti v slogu varčevalnih ukrepov so konstrukcijske razlike med podvozjem tovorne in potniške izvedbe premajhne, da bi lahko preprečile neprijetno poskakovanje preko kratkih cestnih grbin; zato ni izključeno, da kakšnemu otroku na zadnjem sedežu postane slabo.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1248 ccm

Največja moč pri v/min: 55 kW/75 KM

Najvišja hitrost: 155 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 5,9/ 3,9/ 4,6 l/100 km

Maloprodajna cena: 15.500 EUR

Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / sobota, 18. junij 2016 / 12:18

Molk povzroči dodatno škodo

Spolna zloraba otrok pri nas ostaja tabu tema. V sklopu mednarodnega projekta Judex+, ki ga v Sloveniji izvajajo v okviru Znanstveno-raziskovalnega središča Univerze na Primorskem, želijo izboljšati i...

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / sreda, 7. avgust 2024 / 22:25

Upokojil se je Uroš

Konec junija se je upokojil kranjski poklicni gasilec Uroš Valič, ki je skoraj 36 let svoje poklicne poti posvetil gasilstvu in pomoči ljudem. Sodelavce in dinamično delo bo pogrešal, vendar mu dolgča...

Nasveti / sreda, 7. avgust 2024 / 22:25

Zavitek iz stročjega fižola in korenja

Eden izmed najboljših načinov, kako porabiti večje količine svežih vrtnin, je priprava zavitka iz vlečenega testa z nadevom iz stročjega fižola in korenja. Jed je ne le hranljiva, temveč tudi okusn...

Zanimivosti / sreda, 7. avgust 2024 / 22:24

Kako poznano pa je oglarstvo

Dan oglarjev je na Stari vrh privabil številne obiskovalce. Nekaterim je prireditev dobro znana in so redni gosti, spet drugi pa so se z oglarjenjem srečali prvič....

Rekreacija / sreda, 7. avgust 2024 / 22:16

Očakov sosed

Cmir (2393 m n. m.) – Gora, po katere zahodni steni poteka znana Tominškova pot. Manj obiskan vrh nad dolino Vrata, ki na drugi strani meji na manj znano in brezpotno dolino Za Cmirom.

Kranj / sreda, 7. avgust 2024 / 22:11

Kanjon Kokre ponovno odprt

Sprehajalna pot v kanjonu reke Kokre v Kranju, ki je bila zaradi v neurju podrtega drevja in poškodovanih varovalnih ograj na določenih mestih neprehodna in nevarna, je ponovno odprta za obiskovalce.