Enajst menedžerskih grehov
Klaus Schuster: "Tu in tam vsi delamo napake, a to ni usodno. Toda šibki menedžerji ne delajo zgolj občasnih napak, temveč prave menedžerske grehe, in to sistematično, kronično, trajno."
Ljubljana – »Najdemo jih v vsakem podjetju. Vodstvene kadre, ki najraje vse naredijo sami in menijo, da drugi žal ne znajo popolnoma nič. Vse informacije varujejo kot državne skrivnosti, motiviranje sodelavcev štejejo za neproduktivno solzavost, delo jih ne veseli, ženskam zaupajo zgolj kuhanje kave in tako delajo iz poklicnega vsakdana pekel zase in za vse druge,« je izhodišče prodajne uspešnice z naslovom 11 menedžerskih grehov, ki bi se jim morali izogniti, v kateri avtor Klaus Schuster razkriva, kako se vodilni kadri spravijo ob kariero, razum, zakonskega partnerja in veselje. V knjigi, ki je pred kratkim izšla v založbi Časnika Finance, avtor z veliko humorja opiše enajst najpogostejših grehov v vsakdanjem delavniku menedžerjev.
Bralcu na zabaven način predstavi grehe, ki so opredeljeni v obliki negativnih spodbud, kot so »nagarajte se do smrti«, »nikomur ne povejte, kaj nameravate«, »nastavite napačne ljudi« …, predvsem pa na podlagi izkušenj menedžerjev, ki jim je uspelo najti pot iz močvirja grehov, pokaže, da gre lahko tudi povsem drugače. In kako drugače? Nekaj nasvetov:
* Delati preveč je smrtni greh, če opravljate delo drugih!
* Vprašajte se, kateri sestanki preteklega ali prihodnjega tedna so odveč? Na katerih se morate zgolj na kratko pojaviti? Katere lahko preskočite? Bodite konkretni: katere boste že naslednji teden črtali iz svojega koledarja?
* Kdor se osredotoči na bistveno, potegne naprej svoje podjetje – in svojo kariero.
* Povsem normalno je, če sebe in svoje delo merite po tem, kako zgarani, preobremenjeni in izčrpani ste. Bolj zdrav, prijetnejši in predvsem veliko uglednejši pa je nek drug kriterij, ki izpričuje vaše menedžerske dosežke: vaš uspeh!
* Nadzirajte tisto in le tisto, kar tudi dejansko potrebuje nadzor vodilnega!
* Bodite šef, ki bi ga želeli imeti vi sami, in hkrati šef, ki si ga želijo vaši zaposleni!
* Kje se vam porodijo najboljše zamisli? Pojdite tja in dovolite, da nastanejo!
* Čeprav prisluhnete stotinam ljudi, lahko ti govorijo, kar hočejo, slednjič odločate vi.
* Ob odločitvah, ki jih je potrebno sprejeti v nekaj sekundah, pomaga le eno. Odločite se za tisto, ki vam jo narekuje občutek.
* Vsak zaposlen ima lastne »motivacijske gumbe«. Poiščite jih in pritisnite nanje!
* Ljudje od vas ne pričakujejo nasvetov. »Nasveti so tudi udarci« in to, da imate vedno prav, ne motivira. Motivira pa poslušanje. In to, da pustite govoriti.
* Ostanite (ali postanite) človek akcije! Vsakič, preden začnete delati, naredite (kratek) premor za razmišljanje.
* Kdo bi vam kaj očital, če imate noge na mizi dve uri in med tem časom razvijete strategijo, kako bi lahko pol leta popolnoma izkoriščali proizvodnjo?