Podaljšana dodatna vrednost

Test: Seat Altea XL 1.9 TDI Style

Dobra tri leta je od takrat, ko so pri španskem Seatu končno ustregli tudi tistim, ki avtomobil kupujejo predvsem za družinsko uporabo. Odgovor se imenuje Altea XL in so ga v lanski prenovitveni shemi oborožili z nekaj manjšimi spremembami. Opazijo jih namreč le tisti, ki se malo bolje spoznajo na Seatove avtomobile in vidijo, da so spremenjeni žarometi in zadnje luči, maska hladilnika in nekaj drugih malenkosti. Bolj odločno so se oblikovalci lotili prenove notranjosti, kjer voznika pričakajo novi merilniki, potnike pa nov radijski sistem z možnostjo priključevanja zunanjih nosilcev zvoka. Prezrta ni boljša kakovost plastike, ki je bila doslej šibkejši člen tega avtomobila, saj drugih očitkov skoraj ni bilo.

V konfekcijski številki XL je 530 litrov prtljažnika, ki ima dvojno dno, dodatno pa se občutno poveča s podiranjem zadnjih sedežev. Tudi potniško udobje je na spodobno višji ravni, saj se zadnji sedeži vzdolžno pomikajo za celih 16 centimetrov; to lahko služi tudi nadaljnjemu povečevanju prtljažnega prostora, s katerim Altea XL dokazuje svojo naklonjenost družinski rabi. Sedeži so dobro oprijemljivi in tudi ob pogledu na armaturno ploščo se porajajo občutki sedenja v športnem avtomobilu.

Zasluge za trušč ima že znani 1,9-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je sicer pred bližnjo upokojitvijo. Stroj je res precej glasen in pri višjih hitrostih se sopotniki težko pogovarjajo brez povišanega glasu, ima pa tudi nekaj težav s težo avtomobila, saj z zmogljivostmi ni ravno vrhunski, ampak raje nekoliko preslaboten.

Kljub dolžinskemu prirastku Altea XL nima težav z vodljivostjo. Volan je prijetno neposreden in nastavitev podvozja je dovolj čvrsta, da ne pride do pretiranega nagibanja v ovinkih; seveda pa je požiranje cestnih grbin zato nekoliko bolj grobo, kot bi želeli potniki. V primerjavi z običajno Alteo, konfekcijska številka XL torej pomeni več prostora in uporabnosti ob še vedno poudarjenih mediteranskih lastnostih, seveda pa tudi »podaljšano« ceno.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1896 ccm

Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM

Najvišja hitrost: 183 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 6,8/ 4,5/ 5,4 l/100 km

Maloprodajna cena: 20.882 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / petek, 21. december 2007 / 07:00

Mesto začutijo pod prsti

Z reliefno podobo Kranja na Slovenskem trgu so mesto približali tudi slepim.

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / sreda, 24. februar 2010 / 07:00

Trg z nepremičninami je oživel

Podatki Geodetske uprave za zadnje četrtletje lanskega leta kažejo, da se je promet z nepremičninami po krizi v prvi polovici leta začel povečevati.

Nasveti / sreda, 24. februar 2010 / 07:00

Beli vratič, izganjalec migrene

Beli vratič je bil dolgo časa pozabljeno zelišče, pred leti pa je spet prišel v ospredje.

Gospodarstvo / sreda, 24. februar 2010 / 07:00

Novosti pri letošnjih subvencijah

Kranj - Kmetijska svetovalna služba bo ta teden začela obveščati kmete o letošnjih novostih pri uveljavljanju neposrednih in okoljskih plačil v kmetijstvu, pri tem pa bo dala pou...

Gospodarstvo / sreda, 24. februar 2010 / 07:00

Z žepnino bo težko delati

Na petkovi skupščini Zveze strojnih krožkov Slovenije so opozorili na finančne težave.

Žiri / sreda, 24. februar 2010 / 07:00

Zavrnili izdajo gradbenega dovoljenja

Žiri - Upravna enota Škofja Loka je pred dnevi zavrnila izdajo gradbenega dovoljenja podjetju Deos za projekt gradnje doma za starejše v Žireh. Upravna enota je od investitorja z...