Podaljšana dodatna vrednost

Test: Seat Altea XL 1.9 TDI Style

Dobra tri leta je od takrat, ko so pri španskem Seatu končno ustregli tudi tistim, ki avtomobil kupujejo predvsem za družinsko uporabo. Odgovor se imenuje Altea XL in so ga v lanski prenovitveni shemi oborožili z nekaj manjšimi spremembami. Opazijo jih namreč le tisti, ki se malo bolje spoznajo na Seatove avtomobile in vidijo, da so spremenjeni žarometi in zadnje luči, maska hladilnika in nekaj drugih malenkosti. Bolj odločno so se oblikovalci lotili prenove notranjosti, kjer voznika pričakajo novi merilniki, potnike pa nov radijski sistem z možnostjo priključevanja zunanjih nosilcev zvoka. Prezrta ni boljša kakovost plastike, ki je bila doslej šibkejši člen tega avtomobila, saj drugih očitkov skoraj ni bilo.

V konfekcijski številki XL je 530 litrov prtljažnika, ki ima dvojno dno, dodatno pa se občutno poveča s podiranjem zadnjih sedežev. Tudi potniško udobje je na spodobno višji ravni, saj se zadnji sedeži vzdolžno pomikajo za celih 16 centimetrov; to lahko služi tudi nadaljnjemu povečevanju prtljažnega prostora, s katerim Altea XL dokazuje svojo naklonjenost družinski rabi. Sedeži so dobro oprijemljivi in tudi ob pogledu na armaturno ploščo se porajajo občutki sedenja v športnem avtomobilu.

Zasluge za trušč ima že znani 1,9-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je sicer pred bližnjo upokojitvijo. Stroj je res precej glasen in pri višjih hitrostih se sopotniki težko pogovarjajo brez povišanega glasu, ima pa tudi nekaj težav s težo avtomobila, saj z zmogljivostmi ni ravno vrhunski, ampak raje nekoliko preslaboten.

Kljub dolžinskemu prirastku Altea XL nima težav z vodljivostjo. Volan je prijetno neposreden in nastavitev podvozja je dovolj čvrsta, da ne pride do pretiranega nagibanja v ovinkih; seveda pa je požiranje cestnih grbin zato nekoliko bolj grobo, kot bi želeli potniki. V primerjavi z običajno Alteo, konfekcijska številka XL torej pomeni več prostora in uporabnosti ob še vedno poudarjenih mediteranskih lastnostih, seveda pa tudi »podaljšano« ceno.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1896 ccm

Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM

Najvišja hitrost: 183 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 6,8/ 4,5/ 5,4 l/100 km

Maloprodajna cena: 20.882 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / sobota, 14. november 2015 / 08:22

Dvoboj za Evropo

Pred slovensko nogometno reprezentanco sta dvoboja leta: tekmi z Ukrajino za nastop na evropskem prvenstvu – prva že danes, povratna pri nas pa v torek. Koliko možnosti imamo, da se po šes...

Objavljeno na isti dan


Kultura / sobota, 27. februar 2010 / 07:00

Wariki in Otroci ritmov

Začenja se II. Mednarodni cikel koncertov, ki bodo v izvedbi domačih - škofjeloških in tujih umetnikov predstavljali inovativno dopolnjevanje koncertne ponudbe na Škofjeloškem.

Kronika / sobota, 27. februar 2010 / 07:00

(Ne)Varna gorenjska smučišča

V zadnjih dveh tednih so policisti smučarji več prisotni tudi na gorenjskih smučiščih. Smučarje večinoma opozarjajo, pozorni pa so na njihove psihofizične lastnosti in vse, kar ogroža druge smučarje.

GG Plus / sobota, 27. februar 2010 / 07:00

Gledališče Aleksandra Tolmaierja

Po koroških vaseh, kjer so Slovenci organizirani v kulturnih društvih, igrajo zadnje mesece monokomedijo Golaž ali Gulyas po madžarsko režiserke in avtorice dramskih besedil Alenke Hain. Rojena je bil...

Prosti čas / sobota, 27. februar 2010 / 07:00

Obvezna smer se vrača na glasbene odre

Letos skupina Obvezna smer praznuje 25-letnico ustanovitve, ki jo bodo člani obeležili s koncerti v večjih slovenskih dvoranah. Prvi koncert prirejajo to soboto, 27. februarja, ob 20. uri v športni dv...

GG Plus / sobota, 27. februar 2010 / 07:00

Med znanostjo in družino

Neža Finžgar, tridesetletna raziskovalka iz Nove vasi pri Radovljici, je ena od treh letošnjih prejemnic štipendije nacionalnega programa "Za ženske v znanosti."