Podaljšana dodatna vrednost
Test: Seat Altea XL 1.9 TDI Style
Dobra tri leta je od takrat, ko so pri španskem Seatu končno ustregli tudi tistim, ki avtomobil kupujejo predvsem za družinsko uporabo. Odgovor se imenuje Altea XL in so ga v lanski prenovitveni shemi oborožili z nekaj manjšimi spremembami. Opazijo jih namreč le tisti, ki se malo bolje spoznajo na Seatove avtomobile in vidijo, da so spremenjeni žarometi in zadnje luči, maska hladilnika in nekaj drugih malenkosti. Bolj odločno so se oblikovalci lotili prenove notranjosti, kjer voznika pričakajo novi merilniki, potnike pa nov radijski sistem z možnostjo priključevanja zunanjih nosilcev zvoka. Prezrta ni boljša kakovost plastike, ki je bila doslej šibkejši člen tega avtomobila, saj drugih očitkov skoraj ni bilo.
V konfekcijski številki XL je 530 litrov prtljažnika, ki ima dvojno dno, dodatno pa se občutno poveča s podiranjem zadnjih sedežev. Tudi potniško udobje je na spodobno višji ravni, saj se zadnji sedeži vzdolžno pomikajo za celih 16 centimetrov; to lahko služi tudi nadaljnjemu povečevanju prtljažnega prostora, s katerim Altea XL dokazuje svojo naklonjenost družinski rabi. Sedeži so dobro oprijemljivi in tudi ob pogledu na armaturno ploščo se porajajo občutki sedenja v športnem avtomobilu.
Zasluge za trušč ima že znani 1,9-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je sicer pred bližnjo upokojitvijo. Stroj je res precej glasen in pri višjih hitrostih se sopotniki težko pogovarjajo brez povišanega glasu, ima pa tudi nekaj težav s težo avtomobila, saj z zmogljivostmi ni ravno vrhunski, ampak raje nekoliko preslaboten.
Kljub dolžinskemu prirastku Altea XL nima težav z vodljivostjo. Volan je prijetno neposreden in nastavitev podvozja je dovolj čvrsta, da ne pride do pretiranega nagibanja v ovinkih; seveda pa je požiranje cestnih grbin zato nekoliko bolj grobo, kot bi želeli potniki. V primerjavi z običajno Alteo, konfekcijska številka XL torej pomeni več prostora in uporabnosti ob še vedno poudarjenih mediteranskih lastnostih, seveda pa tudi »podaljšano« ceno.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1896 ccm
Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM
Najvišja hitrost: 183 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 6,8/ 4,5/ 5,4 l/100 km
Maloprodajna cena: 20.882 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana