Vodstvo družbe Sava TMC (od leve): direktor Andrej Šprajc, izvršni direktorji Valentina Božič (trženje), Aleš Semeja (tuji trgi), Metka Erjavec Granov (regionalna prodaja) in Saša Božič (podporne storitve)

Sava s turizmom tudi v tujino

V Savini dejavnosti Turizem so ustanovili novo družbo za opravljanje turistične dejavnosti. Novih hotelov ne bodo več kupovali, nameravajo pa jih prevzemati v upravljanje, tudi v sosednjih državah.

Bled – Kot so predstavili na torkovi novinarski konferenci, so v Savini dejavnosti Turizem v skladu s prenovljenimi strateškimi usmeritvami razvoja v septembru 2009 ustanovili novo družbo za opravljanje turistične dejavnosti Sava TMC, d. o. o., s sedežem v Kranju. Glavna naloga te družbe je podpora družbam dejavnosti Turizem pri vzpostavitvi učinkovitega sistema upravljanja, ki bo temeljil na poenotenju vseh ključnih poslovnih procesov. S takšno organiziranostjo dejavnosti Turizem, ki se zgleduje po nekaterih drugih primerljivih hotelskih verigah v Evropi, so vzpostavili osnovo za sodobno upravljanje turistične dejavnosti, ki bo družbam omogočala uspešno poslovanje in dolgoročen razvoj.

Krovna blagovna znamka

Dejavnost Turizem Poslovne skupine Sava predstavlja enega ključnih turističnih ponudnikov v Sloveniji. Družbe Sava Hoteli Bled, Terme 3000, Terme Ptuj, Zdravilišče Radenci, s Termami Banovci in Terme Lendava, od lani delujejo pod okriljem skupne blagovne znamke Sava Hotels & Resorts. Celotna skupina letno zabeleži več kot 1,1 milijona nočitev, kar predstavlja 14 odstotkov vseh turističnih nočitev v Sloveniji. 14 hotelov kategorije s 3, 4 in 5 zvezdicami, šest apartmajskih kompleksov in pet kampov letno obišče dobrih tristo tisoč gostov. Družbe gradijo svoj razvoj na oblikovanju privlačnih programov wellnessa in zdraviliškega turizma, kongresov in srečanj, golfskega turizma, družinskih počitnic in kampiranja.

Kriza lani vzela devet odstotkov prihodka

Zaostrene razmere na turističnem trgu, ki jih je povzročila svetovna gospodarska in finančna kriza, so v letu 2009 vplivale tudi na poslovanje Savine dejavnosti Turizem. V družbi Sava Hoteli Bled, ki je vezana predvsem na tuje trge, saj tuji gostje tu ustvarijo 95 odstotkov vseh nočitev, so zaznali precejšen upad prihodov gostov z nekaterih ključnih trgov, zlasti Velike Britanije in ZDA, v prvi polovici leta pa so zabeležili tudi znaten upad prodaje na segmentu kongresnega turizma. V termah in zdravilišču v severovzhodni Sloveniji, kjer smo bolj vezani na slovenski trg, se kriza ni tako izrazito odražala v zmanjšanju števila nočitev, pač pa smo bili izpostavljeni večjim cenovnim pritiskom s strani trga. Lani so tako v celotni dejavnosti Turizem dosegli 1.106.728 nočitev, kar je tri odstotke manj kot v letu 2008. Na Bledu se je število nočitev, glede na leto 2008, zmanjšalo za deset odstotkov, v družbah v severovzhodni Sloveniji pa je ostalo na ravni preteklega leta. Posledično so se znižali tudi prihodki od prodaje v celotni dejavnosti. S protikriznimi programi jim je uspelo v tolikšni meri ublažiti posledice krize, da bo dejavnost Turizem lansko poslovno leto zaključila z dobičkom.

Letos načrtujejo za desetino več

Novoustanovljena družba Sava TMC je odgovorna za krovne trženjske in prodajne aktivnosti, nabavo, vodenje investicij, uveljavljanje enotnih standardov poslovanja ter razvoj sistemov kakovosti storitev v dejavnosti Turizem. Pri tem usklajuje aktivnosti posameznih družb na omenjenih področjih, jim daje strokovno podporo in določa enotno politiko delovanja. Z aktivnejšim in bolj usklajenim trženjem ponudbe dejavnosti Turizem bodo zagotovili trajno rast prodaje, nočitev in zasedenosti namestitvenih zmogljivosti. V letu 2010 tako načrtujejo desetodstoten dvig prodaje, glede na leto 2009. Pri tem naj bi ustvarili 1.191.490 nočitev, kar pomeni desetodstotno rast števila nočitev v hotelih in apartmajih ter 4,5-odstotno rast v kampih. Glavni ciljni trgi, na katere se bodo v prihodnje usmerjali, bodo: Italija in Mediteran, Balkan in vzhodna Evropa (Poljska, Češka, Madžarska, Makedonija, Romunija, Bolgarija, Srbija, Hrvaška, BiH), Nemčija, Avstrija in Švica, Skandinavija in Beneluks ter prekomorski trgi: Južna Azija, Japonska, Izrael, Velika Britanija, ZDA.

Novi trženjski prijemi

V družbi Sava TMC so že pripravili nekaj novih akcij in trženjskih prijemov. Tako so s partnerji Slovensko turistično organizacijo, Turizmom Kras, Zavodom za kulturo Bled in Kobilarno Lipica pripravili trženjsko akcijo Najboljše iz Slovenije in v države Balkana ter srednje Evrope razposlali skoraj pol milijona izvodov promocijske brošure, ki poleg ponudbe dejavnosti Turizem predstavlja tudi glavne turistične atrakcije Slovenije. Akcijo nameravajo razširiti tudi v države Mediterana. Domačim gostom naj bi ponudbo, poleg kakovostne namestitve, v sodelovanju najrazličnejšimi turističnimi, gostinskimi, kulturnimi, športnimi in drugimi ponudniki lokalnega okolja, popestrili s spremljevalnimi kulinaričnimi, športno-rekreativnimi, kulturnimi in drugimi doživetij. V Savi TMC so pripravili tudi nova skupna tržno-komunikacijska orodja: tiskovine (brošure, oglase, kataloge), novo skupno spletno mesto in skupen klicni center, ki omogočajo informacije, kontakt, rezervacije za katerekoli namestitvene zmogljivosti Savine dejavnosti Turizem.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / četrtek, 3. julij 2008 / 07:00

Jurčki dveh generacij

Štefanja Gora - Gobarji so letos že prišli na svoj račun. Tudi Peter Kvas iz Čirč pri Kranju je letos že nekajkrat gobaril, najraje po gozdovih na Štefanji Gori, koder se je tudi...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / četrtek, 8. september 2011 / 07:00

V lovu za avtogrami

Franc Konobelj ima v svoji zbirki že več kot 1600 avtogramov znanih domačih in tujih osebnosti. Pošto, a brez avtograma, je dobil že od angleške kraljice, zanimivo taktiko pa je ubral pri igralki Brig...

GG Plus / četrtek, 8. september 2011 / 07:00

Nov kodeks po petnajstih letih

Ljubljana - Člani Združenja družb za nepremičninsko posredovanje (pri GZS) so sprejeli nov Kodeks dobrih poslovnih običajev v prometu z nepremičninami. Ta nadomešča stari Kodeks...

Nasveti / četrtek, 8. september 2011 / 07:00

Juhuhu, grozdje je tu!

Grozdje, domala božanski plod vinske trte, ki raste na svetu že od nekdaj, prinaša silne sadne užitke in nepopisne zdravilne učinke, ki jih pozno poleti in v zgodnji jeseni pač ne smemo spustiti iz ro...

Nasveti / četrtek, 8. september 2011 / 07:00

Kaj bi bil Vršič brez kock?

Ko vsaj ne bi bilo tistih kock v vsakem ovinku. Potem bi bilo vsaj malce laže.

GG Plus / četrtek, 8. september 2011 / 07:00

Višji socialni prejemki

Kranj - Cene življenjskih potrebščin so se v prvem letošnjem polletju zvišale za 1,9 odstotka, za toliko bi se morali s 1. julijem uskladiti tudi socialni prejemki, a so se zarad...