Moj otrok ima avtizem (3)
Za otroke z avtizmom mnogi še danes rečejo, da so kot otroci, ki živijo pod steklenim zvonom, saj so s svojim vedenjem odmaknjeni od sveta, ki ga poznamo vsi drugi.
To pa ne pomeni, da se moramo tudi mi odmakniti od njih in jih pustiti pod njihovimi zvonovi. Ravno zato nas potrebujejo še bolj – da jim postavimo most med »njihovim« in »našim« svetom. To pa je možno le s pravo mero razumevanja, znanja in srčnosti. Vedenje, ki sodi med značilnosti oseb z avtizmom, ni nujno samo za otroke z avtizmom. V posameznih razvojnih obdobjih se lahko pojavlja tudi pri drugih otrocih, s to razliko, da pri otroku z avtizmom ne preneha. Zato bodimo pozorni na čas in trajanje določenega vedenja ter na posebnosti, ki jih kaže otrok. Vse naštete posebnosti niso značilne za vse otroke v enaki meri, nekaterih pa pri posameznemu otroku sploh ne bomo opazili. Otrok z avtizmom se lahko obnaša, kot da nas ne sliši, čeprav vemo, da se odziva na določene zvoke. Pri nekaterih zvokih pokaže izredno zanimanje in jih tudi dobro loči med seboj. Na določene zvoke se odzove zelo burno. Ure in ure lahko preizkuša posamezne predmete, kakšen zvok imajo, jih razdira in gleda, kako so sestavljeni, ali sedi pri vratih, ki se avtomatično odpirajo in zapirajo. Dolgo časa gleda predmet, ki mu je všeč, predmete tudi zbira, jih postavlja v vrsto, ves čas prešteva in jih težko deli z drugimi. To počne zelo intenzivno, in če mu želimo nekaj preprečiti ali skriti, bo iskal način, da to stori, pa čeprav naslednji dan. Stvari, ki mu niso všeč, uniči, ignorira ali vrže stran. Otrok z avtizmom se igra drugače kot drugi otroci - bolj se poglobi v igro, ponavlja iste gibe, težko se vživi v domišljijsko igro, noče nositi mask ali se pretvarjati, da je nekdo drug. Pri igri se ne pusti motiti in nima želje, da bi se pohvalil s svojimi dosežki. Igranje drugih otrok ga ne zanima (razen takrat, ko ga zanima predmet ali igrača drugih otrok), raje je sam ali v družbi odraslih.