Alpmetalu razvojna pomoč
S kreditom na enajst let bodo v Alpmetalu pokrili razvojne stroške razvoja nosilca motorja za družino malih ekoloških avtomobilov z alternativnimi pogoni.
Selca – Končno se tudi konkretno premika, bi lahko dejali ob novicah, da je SID banka začela podpisovati pogodbe o ugodnih razvojnih kreditih za avtomobilsko industrijo. Kot je znano, je bila v Sloveniji kar precej razvejana industrija avtomobilskih delov v gospodarski krizi med najbolj prizadetimi, zato je bila prav tej panogi obljubljena posebna razvojna pomoč. Na povabilo SID banke, ki ji je vlada zaupala podeljevanje kreditov iz sredstev Evropske investicijske banke (EIB), namenjenih financiranju raziskav, razvoja in inovacij na področju odprave, izenačevanja in zmanjševanja emisij ter energetske učinkovitosti, objavljenem v juliju, se je prijavilo 15 podjetij z 31 projekti, od katerih je bilo 21 projektov že ocenjenih. Polovico sredstev zagotavlja EIB, 35 odstotkov SID banka. Na zadnji novembrski dan so podpisali kreditne pogodbe s koprskim Cimosom (za štirideset milijonov evrov), da pa pri tem niso spregledali malih podjetij, kaže dodeljeno posojilo Alpmetalu iz Selc.
Malo podjetje iz Selške doline
Družba Alpmetal & Co se je razvila iz obrtne delavnice, ustanovljene leta 1968 v Kranju, v posebnem namenskem objektu v Selcih pa deluje od leta 1997. Začeli so s kovinostrugrastvom in se kasneje preusmerili predvsem na tlačno litje lahkih kovin. Danes delajo predvsem odlitke za avtomobilsko industrijo, jih obdelujejo in sestavljajo v večje sklope. Vgradne enote dobavljajo izključno na tuje trge v Nemčijo, Francijo, Madžarsko in Italijo, zaposlenih imajo okoli štirideset ljudi. Kot nam je povedal direktor in lastnik Alpmetala Franc Golja, so v drugi polovici lanskega leta zaradi krize izgubili polovico naročil, kar pa so z aktivnim nastopom na trgu letos sanirali do ponovne zasedenosti vseh kapacitet.
Nosilec za ekološka vozila
Prvi cilj projekta Alpmetala, ki ga je s kreditom podprla SID banka, je razviti nosilec motorja za družino malih ekoloških avtomobilov z alternativnimi pogoni (plin, bio-plin in kombinacija), ki predstavlja enega ključnih nosilnih elementov v novi generaciji ekoloških vozil z alternativnimi pogoni. Drugi cilj projekta pa je optimizirati izdelek, doseči najnižjo možno težo, optimizirati proces proizvodnje in ob zahtevani kakovosti doseči najnižje možne cene proizvoda ter najmanjšo porabo materiala in energije. Manjša teža končnega izdelka bo pomagala do 50-odstotnega zmanjšanja porabe materiala in manjše porabe energije, s tem pa tudi zmanjšala emisije toplogrednih plinov za petdeset odstotkov ali več. Alpmetal je že razvil prototip orodja za izdelavo tega izdelka in prototip izdelka, ki ga Volkswagen trenutno preizkuša na tristo prototipnih vozilih. V prvi polovici leta 2010 naj bi se začela proizvodnja v manjšem obsegu, v drugi polovici leta pa v velikem obsegu. Pričakuje se prodaja od tristo do petsto tisoč izdelkov letno. Uspešen razvoj nosilca motorja (trideset odstotkov razvoja so opravili v Volkswagnu, preostalo pa posebna razvojna skupina Alpmetala v sodelovanju z nekaterimi našimi inštituti) je za podjetje izrednega pomena, saj se bo podjetje na ta način utrdilo kot razvojni dobavitelj avtomobilske industrije in povečalo število zaposlenih.
S kreditom za razvojne stroške
Skupni stroški dosedanjega razvoja nosilca motorja so po besedah direktorja Golje brez stroškov nove opreme že presegli štiristo tisoč evrov, kar pomeni, da si bodo s pridobljenim kreditom v tej višini z odplačilno dobo enajst let pokrili doslej vloženo v razvoj. Franc Golja poudarja pomen razvoja v krizi, saj bo samo ta lahko zagotovilo, da obdržijo korak v množični konkurenci, ki se v krizi prestrukturira. Razvoj omenjenega nosilca namreč ni edini aktualni razvojni projekt Alpmetala, saj status razvojnega dobavitelja pomeni tudi prednost pri naročilih.