Veselje z daljnega vzhoda
Test: Chevrolet Cruze 2.0 VDCi LS
Časi, ko na korejskem polotoku niso znali narediti avtomobilov, ki bi znali in zmogli resno tekmovati z evropskimi izdelki, še niso tako daleč, da bi se jih dalo popolnoma pozabiti. Toda z limuzino, ki sliši na ime Cruze, so pri Chevroletu naredili tako velik korak, da je mogoče temu delu koncerna General Motors zaupati, da znajo in zmorejo, če je želja le dovolj močna.
Cruze je namreč občutno drugačen od Chevroletovih avtomobilov, ki so bili doslej namenjeni na staro celino. Zunanjost limuzine, ki je po merah nekje med spodnjim srednjim razredom in pol številke višje, je namreč markantna in najbrž se je ne bi sramovali tudi pri kakšni avtomobilski znamki, ki je ali se ima za bolj ugledno. Predvsem z agresivnim sprednjim delom Cruze povsem razblini dvome in le redki so tisti, ki si upajo le zamahniti z roko in pogledati vstran. Res je sicer to, da se je nos posrečil bolj kot zadek, ampak ta avtomobil je na cesti dovolj opazen.
Sodobna oblikovalska usmeritev se v nezmanjšani meri nadaljuje tudi v notranjosti. Nobene dolgočasnosti, ampak razgibanost, ki jo voznik vidi in začuti na dobro berljivi grafiki merilnikov, dostopnih stikalih, pravšnje velikem volanskem obroču in kratki prestavni ročici. Vzdušje v potniški kabini je prijetno, plastični deli sicer niso na vrhunski kakovostni ravni, izkazujejo določen napredek, vložki z imitacijo aluminija popestrijo plastično monotonost. Odmerjenost prednjih sedežev se zdi pravšnja tudi za nekoliko višje voznike in sopotnike, zadaj je prostorskega razkošja manj kot obeta zunanjost, prtljažnik z ne ravno vrhunsko obdelavo se lahko pohvali le s prostornostjo v okvirih sivega povprečja.
Sliši in občuti se, da pri Chevroletu še nimajo veliko kilometrine z dizelskimi pogonskimi stroji. V Cruzovem nosu se lahko namreč vrti tudi 2,0-litrski turbinsko podprti štirivaljnik s skoraj vso znano sodobno tehnično podporo. Na papirju je moči in navora dovolj, toda voznik mora ta sicer solidno varčni stroj najprej zbuditi, potem čaka, da mine turbo luknja, in slednjič se zgodi tisto, kar se od takega motorja pričakuje. Dirkaških dosežkov s tem avtomobilom ni in morda je tako prav, saj hoče biti Cruze predvsem družinska limuzina. Tudi podvozje je nastavljeno tako, da udobno prenaša cestne grbine, še lepše pa bi bilo, če bi voznik od koles preko volanskega obroča dobival natančnejše informacije s ceste. Volan se namreč v določenih trenutkih zdi prelahkoten, seveda pa je res, da bodo to začutili predvsem tisti, ki si želijo bolj dinamične vožnje.
Zato so pri Chevroletu lahko veseli, ker jim je končno uspelo. In lahko so veseli tudi kupci, ki si lahko za sprejemljivo ceno privoščijo več kot soliden družinski avtomobil z vsemi atributi, kot jih ima večina evropskih tekmecev.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,597, š. 1,788, v. 1,477 m, medosje 2,685 m
Prostornina prtljažnika: 450 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1427/1930 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1991 ccm
Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 320 pri 2000
Najvišja hitrost: 210 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 8,7 s
Poraba goriva po EU norm.: 7,0/ 4,8 /5,6 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 149 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 15.750 EUR
Uvoznik: GM SEE, Ljubljana