Zakaj so domače naloge koristne (4)
Pa poglejmo, kako so razdeljene naše vloge pri domačih nalogah.
Naloga učitelja je, da daje takšne naloge, ki so smiselne, ki spodbujajo otrokovo samostojno delo in jih je ravno prav (ne preveč ne premalo). Prav tako je naloga učitelja, da preverja domače naloge, vodi evidenco in z njo seznanja tako učence kot starše. Učitelj naj bi pomagal, kadar otrok ne zna narediti domače naloge in se z njim pogovoril o načinu reševanja. Če otrok vpraša, zakaj je domača naloga, bi moral dobiti odgovor. Ne kratek (zato, da boš kaj znal), marveč razlago o pravem smislu domačih nalog. Ker domača naloga ni samo utrjevanje znanja, marveč je veliko več. O smislu naj bi otroci slišali večkrat, sicer se rado zgodi, da je vse brez zveze. Minili so časi, ko so otroci nekaj delali samo zato, ker so odrasli tako rekli. Današnje generacije hočejo boljše odgovore in prav je tako, saj je že tako preveč manipulacije in se premalokrat vprašamo, »zakaj je pa to dobro zame in ali je res«. Otroci imajo radi konkretne podatke in lahko jim pokažemo številke, ki kažejo na to, da je pisanje domačih nalog zelo povezano s končno oceno. Potem je pa njihova izbira, kakšno oceno si bodo postavili za cilj. Pri tem imamo veliko vlogo starši, ki otroke od malega naprej učimo, da je znanje pomembno. Naloga staršev je, da spremljamo delo otrok, se zanimamo za načine reševanja (ne samo za rezultate) in jih navajamo na čim večjo samostojnost. Ko enkrat otrokom pokažemo, da je domača naloga nekaj samoumevnega in da se glede tega ne bomo pregovarjali, tudi otroci dojamejo, da mislimo resno. Dokler pa starši delamo domače naloge namesto otrok, sprašujemo druge starše, do kdaj imajo domače branje in jim iz knjižnice nosimo knjige, na katere sami pozabijo – se otroci ne bodo zavedali, da je domača naloga njihova dolžnost. Vzamejo jo kot orožje, s katerim se borijo proti avtoriteti, izsiljujejo, se pustijo prositi in podkupovati, pa čeprav gre za njihovo korist.