Veliki minusi pri dostavnikih
Prodaja lahkih gospodarskih vozil je po dveh tretjinah leta globoko pod lansko.
Gospodarska kriza se veliko bolj občuti pri prodaji lahkih gospodarskih vozilih kot pri osebnih avtomobilih. V letošnjih osmih mesecih so bile namreč prodajne številke za približno četrtino nižje kot v enakem lanskem obdobju, zadnje mesece pa so zaznamovali tudi padci cen. Lani je bilo v osmih mesecih prodanih 5969, letos le 3350 vozil. Pri nekaterih znamkah je upad cen skupaj z vsemi komercialnimi ugodnostmi znašal tudi do četrtine, nižje cene novih pa so povzročile tudi upadanje cen rabljenih lahkih gospodarskih vozil. Tako večini ni preostalo drugega kot ukrepati z različnimi načini subvencioniranja oziroma spodbud, pretežno pa je šlo za dodatno spuščanje cen, možnost financiranja nakupa za pravne osebe brez pologa, popusti pri servisnih storitvah in podobno. Težko je napovedovati, kaj se bo na trgu lahkih gospodarskih vozil dogajalo do konca leta; septembra se sicer kažejo rahli pozitivni premiki, za kaj bolj otipljivega pa bo verjetno treba počakati na prepričljivejše gospodarsko okrevanje.
Prodaja lahkih gospodarskih vozil v Sloveniji
Znamka |
I-VIII 2008 |
I-VIII 2009 |
razlika |
Renault |
1279 |
669 |
-610 |
Volkswagen |
664 |
343 |
-321 |
Citroën |
711 |
575 |
-136 |
Fiat |
653 |
293 |
-360 |
Peugeot |
859 |
541 |
-318 |
Opel |
319 |
195 |
-124 |
Ford |
365 |
173 |
-192 |
Mercedes |
307 |
176 |
-131 |
Iveco |
243 |
113 |
-130 |
Nissan |
124 |
31 |
-93 |