Petrovi fotografski zapisi
V Galeriji Ivana Groharja je na ogled razstava fotografij Petra Pokorna, vnetega fotografa, soustvarjalca kulturnega življenja v Škofji Loki in pomembnega vizualnega kronista na Škofjeloškem.
V prijetnem vzdušju iztekajočega se poletja je v sredo veliko število obiskovalcev »na enomesečno predstavo« pospremilo razstavo fotografij Petra Pokorna, enega najbolj prepoznavnih škofjeloških fotografov zadnjih nekaj desetletij. Z zlatim grbom ga je za njegove zasluge pri soustvarjanju kulturnega utripa na Škofjeloškem, v prvi vrsti pa kot fotografu, ki že več kot 50 let s svojim fotografskim aparatom vedno »zapisuje« dogodke v svojem domačem okolju, hkrati pa poskuša iztrgati pozabi loške slike in krajino, ki jo danes morda ni več, letos zahvalila občina Škofja Loka. Kot je uvodoma k razstavi povedala direktorica Loškega muzeja Jana Mlakar, so letošnje praznovanje 70-letnice Loškega muzeja v marsičem zaznamovali tudi s fotografijo, spomladi z razstavo arhivskih fotografij Škofje Loke, kakršna je bila v sedemdesetih letih, v juliju z razstavo fotografa Tomaža Lundra, tokrat pa se tudi ob svoji 70-letnici predstavlja Peter Pokorn. Arhitekt po izobrazbi se je fotografiji zapisal že pred več kot petdesetimi leti in odtlej ustvaril tudi blestečo fotografsko kariero, leta 1985 je bil med ustanovitelji Foto kluba Anton Ažbe, od leta 1996 do 2001 je bil predsednik Fotografske zveze Slovenije, do leta 2007 pa tudi predstavnik Slovenije pri Mednarodni zvezi za fotografsko umetnost FIAP. Je nosilec naslova Mojster fotografije FZS in Ekscelenca (EFIAP) pri Mednarodni zvezi za fotografsko umetnost. Ob tem je za svoje fotografije prejel mnoge nagrade doma in po svetu.
»Peter Pokorn je nestor fotografije v Škofji Loki, če to besedo iz stare grščine razumemo kot malce starejši izkušeni možak, velik strokovnjak na svojem področju,« je v duhovitem tonu Petra označil umetnostni zgodovinar Boštjan Soklič in nadaljeval, da gre za tehnično izjemno dobro podkovanega fotografa, ki vselej, kadar pristopi k fotografiranju, razmišlja na enak način kot likovniki. »V motiv kompozicijo se poglablja zelo premišljeno in se vselej analitično ukvarja z odnosi med likovni elementi.« Zanimivo, da je to ob vseh njegovih razstavah šele prva v galeriji Ivana Groharja, kar bržkone potrjuje, da se je Peter moral prej dokazati v tujini. »Svojo ljubezen do krajine je predstavil Nemcem, Čehom, Ircem in lahko potrdim, da je skupaj s Foto klubom Anton Ažbe nam, Škofjeločanom, mnogokrat pomagal odpirati vrata po Evropi,« je vzneseno dejal župan Igor Draksler.
»Lahko potrdim, da bi sam med mnogimi mojimi fotografijami res težko odbral tiste, ki bi jih želel pokazati na razstavi. Tako sta mi v veliko pomoč bila Boštjan in Jana,« je povedal Peter Pokorn: »Tako so v prvem prostoru na ogled predvsem fotografije, vezane na Škofjo Loko in škofjeloško krajino, v drugi sobi pa predstavljam predvsem nekatere moje najboljše fotografije, ki so bile tudi že nagrajene.« Slednje je razstavil kar na slikarskih platnih. Zato, ker je mnenja, da mora fotografija v sebi odražati vse likovne zakonitosti. Tako kot slika.