Kakšnega novega župana potrebujemo?
V 9. št. DN se je župan razpisal o prostoru in - demokraciji. Ker rednega uvodnika še ne zmore, raje povprek politizira, namesto da bi občanom poročal o svojem delu.Izključno sam je kriv, da občina še nima novega prostorskega načrta. Odsvetovali smo mu postopke po tedaj že starem zakon, ker je že veljal nov, fleksibilnejši. Trmaril je, zato bo mandat zaključil brez krovnega prostorskega akta in brez občinske ustave - statuta. Torej pravila v prostoru bodo še naprej iz minulih časov, enako odnosi v lokalni demokraciji. Dva ključna projekta sta se mu sfižila zaradi osebne politike, po njegovem »patenta« vladanja. Da ne omenjamo nedotaknjenih 120 od 176, ki si jih je njegova koalicija zadala, a javnost zanje ne ve. Župan ponavlja, da brez koalicije ne more, a mu je - z izjemo zgoščene gradnje za Merkurjem v Lescah - vsakič bilo na voljo 15 od 26 rok. Imel bi jih tudi 18, kolikor jih potreboval za statut, a se s slabo polovico občinskega sveta sploh ne pogovarja. Opozicija pa ne nasprotuje njegovim predlogom sklepov brez razlogov, preprosto ti niso več verodostojni. Uspelo mu je ukoriti stroke v upravi in vladati s spretnim oblikovanjem sporočil za javnost. Torej, česar sedanji nima, bi morala biti prva lastnost bodočega župana: poslušati stroke in imeti posluh za javno dobro.
Za vse projekte, posebej prostorske pa velja, da so uresničljivi, če so realni. In ker je zgolj zasuk in asfaltiranje bistveno povečane vzletno pristajalne steze nepošten (brez načrta celote), je neuresničen. In tu Društvu najbolj pomaga Upravna enota (država), ki ne naseda zavajajoči projektni dokumentaciji in terja enakost pred zakonom. Spomnimo: občina je pred letoma vložila vlogo za gradbeno dovoljenje in to brez zemljišč ter ob nezakonitih prostorskih dokumentih! Takšne vloge si noben občan ne bi upal prinesti na UE! Ni civilne družbe, ki bi legalno proceduro lahko zavrla, zato je županov pritisk na Radovljičanko, lastnico 36 m2 velike parcele, ki se ne strinja z načrti izbrancev, še ena »socialistična«: zlomiti jo, da se podvrže volji uzurpatorjev prostora. Druga lastnost župana torej: zavzeti se za slehernega občana in braniti zakonitost!
Opis rebalansa proračuna 2009 je njegovo zadnje jamranje, kaj vse da se ne da, četudi imaš koalicijo in denar pri sebi. Žal ga občinska uprava troši za neprave stvari, ki jih župan politično vsiljuje za lažno sliko demokracije in prikazovanje silnih problemov (mestna občina, meja na Jelovici …), ki jih sam ustvarja in naj bi jih zato znal rešiti le on. Številni projekti Stuškove administracije so zavajajoči, neutemeljeni, vrh ledene gore pa je plezalna dvorana. Zato je bil pristop k rebalansu spolitiziran in že jeseni se obeta nov. Tretja lastnost župana torej: mora znati brati znamenja časa in se spoznati na denar. Županu vseh so politične stranke odveč (bolj logične so krajevne liste) in za delo v korist javnega dobra koalicije sploh ne potrebuje.
Janez Urbanc,
Begunje na Gorenjskem