Ko se hiša kar strese ...
Hrup in vibracije zaradi pasu granitnih kock na regionalni cesti v Železnikih že vrsto let jezijo najbližje sosede. Občina bo letos naročila idejno zasnovo za ustreznejšo ureditev tega odseka.
Železniki – Trimetrski pas granitnih kock na regionalni cesti v Železnikih že vrsto let povzroča preglavice petim družinam z Racovnika in Otokov, ki živijo tik ob cesti, saj se je zaradi kock hrup prometa, zlasti tovornega, zelo povečal. »Vajeni smo prometa, saj živimo ob cesti, a zaradi granitnih kock je hrupa zagotovo še enkrat več. To je zelo moteče, sploh poleti ob odprtih oknih. Ob prevozih tovornjakov se hiša kar strese, zaradi vibracij se na objektih pojavljajo tudi razpoke. Odstranitev kock in ustreznejša ureditev tega odseka je nujna tudi zaradi večje varnosti. Gre za nevaren odsek, na katerem se je pred leti žal zgodila smrtna prometna nesreča. Tu se namreč na cesto priključi pešpot in veliko otrok tu prečka cesto,« opozarja domačinka Tanja Prezelj. Kot pravi, so se stanovalci že pred leti obrnili na Občino Železniki, od koder so jih, ker gre za regionalno cesto, napotili na direkcijo za ceste, od tam pa na Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije (ZVKDS) in nazaj na občino. »Z občino sicer dobro sodelujemo, upamo, da bo tako še naprej in da bo čimprej prišlo do ustrezne ureditve,« je še pristavila.
Na direkciji za infrastrukturo so pojasnili, da je leta 2006 obnovljena cesta pas granitnih kock na križišču pri kamnitem mostu dobila zaradi zagotovitve večje varnosti: »Grbina, tlakovana s kockami, je bila izvedena zaradi boljše zaznave križišča oz. umiritve prometa. Gre za prostorsko omejeno križišče, kjer ni mogoče izvesti ločenih zavijalnih pasov.«
Problematiko povečanega hrupa in vibracij je na eni od zadnjih sej občinskega sveta izpostavil tudi svetnik Matej Markelj (Premik), kot kaže, pa se bodo stvari vendarle začele premikati. Župan Anton Luznar je razložil, da namerava občina na tem mestu urediti nivojsko dvignjeno križišče v obliki trapezne grbine: »Pri vožnji do 50 kilometrov na uro grbina ne bo moteča, bo pa prispevala k prometni varnosti. Zavzemali se bomo tudi za označitev prehoda za pešce. V letošnjem proračunu smo rezervirali 4000 evrov za idejno zasnovo, nato moramo pridobiti soglasje direkcije, potem pa bomo naročili projekt in se lotili izvedbe.«
»Za ureditev tega elementa cestišča soglasje zavoda za varstvo kulturne dediščine ne bo potrebno, kot tudi ni bilo ob nastanku tega elementa,« pravi generalni direktor ZVKDS Jernej Hudolin in dodaja, da bi bilo spomeniško-varstveno gledano tlakovanje z granitnimi kockami bolj smiselno po površini bližnjega mostu. »Ko bodo pripravljeni projekti za sanacijo, bo po dogovoru z občino zavod vsekakor seznanjen z njimi in jih bo presojal zgolj z vidika stičenja te površine z mostom. Sami ne vidimo nikakršnih zadržkov za ustrezno ureditev tega dela, tudi v smislu odprave za okoliške prebivalce motečega ropota in vibracij,« je še dejal Hudolin.