Konj - najboljši nadzornik

Pogovarjali smo se s predstavnikoma Evropske skupine za nadzor nacionalnih Komisij za tehnične preglede, ki jo po državah evropske skupnosti pošilja nadležni organ v Bruslju. "Naše delo je natančno in zahtevno. Ustreznih kvalifikacij ni mogoče pridobiti z izobrazbo, štejejo znanje in izkušnje. Nadzor izvajamo samostojno," sta povedala predstavnika evropske skupine za nadzor, ki sicer prihajata iz Romunije.

Medtem ko po mnogo letih gradbeno izvajalskih vzponov in padcev vendarle kaže, da bodo tudi za javnost končno odprli cestni odsek čez Rebernice, Komisije za tehnični pregled vsakodnevno opravljajo svoje zahtevno delo po novih, prenovljenih in ostalih cestnih odsekih širom po Sloveniji. Komisije so neodvisne, saj na njih nimajo vpliva niti izvajalci niti naročniki. Običajno v njih deluje deset do dvanajst strokovnjakov, ki pokrivajo vsak svoje področje, in na podlagi strokovnih ugotovitev podajo strokovne pripombe o napakah, ki naj bi jih izvajalci gradenj odpravili. Uspešni odpravi napak sledi uporabno dovoljenje. No, tik pred zaključkom redakcije smo izvedeli, da so Rebernice dobile zeleno luč. Zeleno žarnico so menda uvozili iz Brazilije in moramo reči, da res lepo zeleno sveti.

Najboljši nadzor je »horsepower«

Pa vendarle, kot sem Mali Brat (kdo pa drugi) izvedel iz prve roke, je nadležni organ v Evropski skupnosti ustanovil tudi Evropsko skupino za nadzor nacionalnih Komisij za tehnične preglede, ki je sestavljen praviloma iz dveh članov, ki prihajata iz druge države. Živimo pač v času, ko je očitno dobro, da vsakega nadzornika nadzira nov nadzornik.

Govoril sem s strokovnjakoma iz Romunije, ki trenutno pregledujeta novogradnje, prenove in ostala dela na slovenskih cestah. Nicolae in Adriano sta izkušena nadzornika že tri leta, tokrat se nahajata v Sloveniji, pomladi pa sta prišla s Finske, kjer sta nadzirala tamkajšnje nadzornike.

Kako se počutita v Sloveniji? »Počutiva se odlično.«

Kako odlično? »Zelo odlično.«

Aha. Kaj s kolegom počneta tu? »S konjsko vprego se voziva po avtocesti, ko ta še ni odprta. Izjemen občutek, vam povem.«

Zakaj z vprego? »To je edino prevozno sredstvo, ki ga imava.«

Aha. Kako pa vesta, ali je naša Komisija za tehnični pregled dobro opravila svoje delo? »Veva.«

Kaj ima konjska vprega s tem? »E šele zdaj ste postavili pravo vprašanje. Prav konj je tisti, ki v svojem životu takoj začuti, kaj je v redu in kaj ne. Konj ima to nadnaravno moč, tako imenovano »horsepower«, ko lahko s tehtnim konjskim premislekom pove, a bo šlo ali ne.«

Kako se sporazumevate? »Če enkrat zahrza, to pomeni da, če dvakrat zahrza, to pomeni ne. Enostavno, mar ne.«

Moti le grafit Jaroslav 8.01.2006

V nadaljevanju smo oba strokovnjaka, mednarodna nadzornika vprašali, kaj sta ugotovila pri pregledu in kontroli slovenske komisije na cestnem odseku Rebernice.

»Cestni odsek Rebernice je lepo pozidan, oprijem konjskih kopit je odličen. Res ne vem, kje ste dobili tako odličen asfalt. Pa bankine, že na oko so lepe srebrne. Veste, konj se jih nič ne boji in se brez problema ustavi ob njih, da bi mulil travo izza bankine. Predor je odličen. Konj se do te mere ustraši, da v njem ne more odvajati. No, ne more se usrati, ker ga vse te lučke tako očarajo, da še sam ne ve, kdaj je skozi na drugi strani. Kot veste, pa bi bilo res nerodno, če bi po predoru ležali konjski dreki. Vendarle je lažje, če so na dnevni svetlobi, kjer jih je lažje odstraniti, ali pa jih vsaj pohodimo ne. Ovinkov ni toliko, tako da konjska vprega lahko razvije dovolj veliko hitrost, kar je nujno za nemoteno odvijanje prometa. Urejeno je tudi s požarno varnostjo, saj se zaradi mehkobe asfalta konju ne morejo vžgati kopita….«

Kot sta povedala, je edina napaka, nevšečnost, nerodnost ali kako bi rekli, ta, da je na drugem kilometru ob robu cestišča s kredo napis Jaroslav 8.01.2006. Očitno je bil to trenutek domotožja enega od slovaških gradbenih delavcev, ki je davnega leta 2006 napisal, kar pač je. In slovenska Komisija za tehnični pregled je ta napis spregledala in dala zeleno luč. Romuna sta se odločila, da zeleno luč zadržita še toliko časa, da nekdo pobriše ta napis s kredo. Potem bo vse v redu.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Žiri / nedelja, 27. april 2008 / 07:00

Vsaj dva nova oddelka vrtca

Žiri – V občini Žiri se je lani rodilo 70 novorojenčkov, zato se številni starši že sprašujejo, ali bosta vrtca ob osnovni šoli in Pri sv. Ani sposobna sprejeti njihove otroke v jasli. »Ži...

Objavljeno na isti dan


Jesenice / četrtek, 19. november 2015 / 19:31

Smrad bo zaustavila pregrada

Zaradi pritožb občanov zaradi smradu z deponije Mala Mežakla so se v JEKO-IN odločili, da bodo na deponiji postavili pregrado, ki bo preprečila možnost vdora deponijskega plina v dolino.

Škofja Loka / četrtek, 19. november 2015 / 11:04

Tranzitni promet na obvoznico

V novembru bodo v Škofji Loki podrobno spremljali prometne tokove po izgradnji južne obvoznice, na podlagi česar bodo pripravili ukrepe za nov prometni režim.

Železniki / četrtek, 19. november 2015 / 11:04

Strožji pogoji za podaljšan čas

V Železnikih nameravajo gostincem poostriti pogoje za pridobitev in odvzem soglasja za obratovanje v podaljšanem obratovalnem času.

Kranj / četrtek, 19. november 2015 / 11:03

Zeleni center na Primskovem

Merkurjev center na Primskovem v Kranju s sončno elektrarno na strehi proizvede 60 odstotkov vse potrebne električne energije. Ob centru odprli polnilnico za električne avtomobile.

Kranj / četrtek, 19. november 2015 / 11:03

Za uspešno sodelovanje med mestoma

Kranj – Mestno občino (MO) Kranj je v petek obiskala delegacija iz Slavonskega Broda (Hrvaška). Uvodno srečanje županov obeh občin, Boštjana Trilarja in Mirka Duspara, je potekalo v znamenju dogovo...