Konj - najboljši nadzornik

Pogovarjali smo se s predstavnikoma Evropske skupine za nadzor nacionalnih Komisij za tehnične preglede, ki jo po državah evropske skupnosti pošilja nadležni organ v Bruslju. "Naše delo je natančno in zahtevno. Ustreznih kvalifikacij ni mogoče pridobiti z izobrazbo, štejejo znanje in izkušnje. Nadzor izvajamo samostojno," sta povedala predstavnika evropske skupine za nadzor, ki sicer prihajata iz Romunije.

Medtem ko po mnogo letih gradbeno izvajalskih vzponov in padcev vendarle kaže, da bodo tudi za javnost končno odprli cestni odsek čez Rebernice, Komisije za tehnični pregled vsakodnevno opravljajo svoje zahtevno delo po novih, prenovljenih in ostalih cestnih odsekih širom po Sloveniji. Komisije so neodvisne, saj na njih nimajo vpliva niti izvajalci niti naročniki. Običajno v njih deluje deset do dvanajst strokovnjakov, ki pokrivajo vsak svoje področje, in na podlagi strokovnih ugotovitev podajo strokovne pripombe o napakah, ki naj bi jih izvajalci gradenj odpravili. Uspešni odpravi napak sledi uporabno dovoljenje. No, tik pred zaključkom redakcije smo izvedeli, da so Rebernice dobile zeleno luč. Zeleno žarnico so menda uvozili iz Brazilije in moramo reči, da res lepo zeleno sveti.

Najboljši nadzor je »horsepower«

Pa vendarle, kot sem Mali Brat (kdo pa drugi) izvedel iz prve roke, je nadležni organ v Evropski skupnosti ustanovil tudi Evropsko skupino za nadzor nacionalnih Komisij za tehnične preglede, ki je sestavljen praviloma iz dveh članov, ki prihajata iz druge države. Živimo pač v času, ko je očitno dobro, da vsakega nadzornika nadzira nov nadzornik.

Govoril sem s strokovnjakoma iz Romunije, ki trenutno pregledujeta novogradnje, prenove in ostala dela na slovenskih cestah. Nicolae in Adriano sta izkušena nadzornika že tri leta, tokrat se nahajata v Sloveniji, pomladi pa sta prišla s Finske, kjer sta nadzirala tamkajšnje nadzornike.

Kako se počutita v Sloveniji? »Počutiva se odlično.«

Kako odlično? »Zelo odlično.«

Aha. Kaj s kolegom počneta tu? »S konjsko vprego se voziva po avtocesti, ko ta še ni odprta. Izjemen občutek, vam povem.«

Zakaj z vprego? »To je edino prevozno sredstvo, ki ga imava.«

Aha. Kako pa vesta, ali je naša Komisija za tehnični pregled dobro opravila svoje delo? »Veva.«

Kaj ima konjska vprega s tem? »E šele zdaj ste postavili pravo vprašanje. Prav konj je tisti, ki v svojem životu takoj začuti, kaj je v redu in kaj ne. Konj ima to nadnaravno moč, tako imenovano »horsepower«, ko lahko s tehtnim konjskim premislekom pove, a bo šlo ali ne.«

Kako se sporazumevate? »Če enkrat zahrza, to pomeni da, če dvakrat zahrza, to pomeni ne. Enostavno, mar ne.«

Moti le grafit Jaroslav 8.01.2006

V nadaljevanju smo oba strokovnjaka, mednarodna nadzornika vprašali, kaj sta ugotovila pri pregledu in kontroli slovenske komisije na cestnem odseku Rebernice.

»Cestni odsek Rebernice je lepo pozidan, oprijem konjskih kopit je odličen. Res ne vem, kje ste dobili tako odličen asfalt. Pa bankine, že na oko so lepe srebrne. Veste, konj se jih nič ne boji in se brez problema ustavi ob njih, da bi mulil travo izza bankine. Predor je odličen. Konj se do te mere ustraši, da v njem ne more odvajati. No, ne more se usrati, ker ga vse te lučke tako očarajo, da še sam ne ve, kdaj je skozi na drugi strani. Kot veste, pa bi bilo res nerodno, če bi po predoru ležali konjski dreki. Vendarle je lažje, če so na dnevni svetlobi, kjer jih je lažje odstraniti, ali pa jih vsaj pohodimo ne. Ovinkov ni toliko, tako da konjska vprega lahko razvije dovolj veliko hitrost, kar je nujno za nemoteno odvijanje prometa. Urejeno je tudi s požarno varnostjo, saj se zaradi mehkobe asfalta konju ne morejo vžgati kopita….«

Kot sta povedala, je edina napaka, nevšečnost, nerodnost ali kako bi rekli, ta, da je na drugem kilometru ob robu cestišča s kredo napis Jaroslav 8.01.2006. Očitno je bil to trenutek domotožja enega od slovaških gradbenih delavcev, ki je davnega leta 2006 napisal, kar pač je. In slovenska Komisija za tehnični pregled je ta napis spregledala in dala zeleno luč. Romuna sta se odločila, da zeleno luč zadržita še toliko časa, da nekdo pobriše ta napis s kredo. Potem bo vse v redu.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / četrtek, 20. november 2014 / 11:50

Berlin je … Berlin (2)

Danes je Berlin eno najpomembnejših kulturnih, političnih, gospodarskih in prometnih središč v Evropi. Sploh ga imajo radi mladi. Pa če ste vsaj malo iznajdljivi, vas obisk Berlina niti ne...

Objavljeno na isti dan


Šport / četrtek, 1. november 2007 / 07:00

Nakelčana na slovitem Dolomitenmannu

Klemen Triler in Žiga Trampuž iz Naklega sta nastopila na edinstveni ekstremni tekmi na Južnem Tirolskem, kjer se vsako leto preizkušajo najboljši tekmovalci iz vsega sveta. Vse ekipe nastrojene izred...

Šport / četrtek, 1. november 2007 / 07:00

Marič okreva v toplicah

Biatlonec Janez Marič je prestal operacijo kolena. Na nogo še nekaj časa ne bo smel stopiti. Trenutno okreva v Šmarjeških Toplicah.

Šport / četrtek, 1. november 2007 / 07:00

Jeleni zmagali v Avstriji

Hokejisti Hokejskega kluba Jelen Senica-Reteče so zmagali na mednarodnem turnirju v avstrijskem Althofnu. V finalu so s 7:1 premagali ekipo Kremser EV Eagles. Za najboljšega vratarja je bil razgl...

Šport / četrtek, 1. november 2007 / 07:00

Čop in Špik slavila tudi v osmercu

Iztok Čop in Luka Špik sta na veslaški regati okrog jezera Wannensee pri Berlinu zmagala v zvezdniškem osmercu. Slovenska veslača sta nastopila skupaj z mnogimi znanimi veslači. V čolnu so bili š...

Šport / četrtek, 1. november 2007 / 07:00

Tekle so v visokih petkah

Ena izmed ženskih revij je prvič v Sloveniji organizirala tek v petkah. Petke so morale biti visoke vsaj osem centimetrov in široke največ dva centimetra. Na startu v središču Ljubljane je bilo 3...