Škatle so spet moderne

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive

Ko so nasmeški na ustnicah v kriznih časih redki in kisli, je lepo, če so veseli vsaj avtomobili. Med tistimi, ki bi znali koga spraviti v dobro voljo, je Citroënova »prostorska škatla« z uradno oznako C3 Picasso. S podpisom slavnega slikarja, ki ima pri Citroënovih velikoprostorskih avtomobilih že domovinsko pravico, so ga zasnovali v duhu novih časov in spremenjenih potreb kupcev, ki želijo, da bi v avtomobilu, ki ne bi bil prevelikih mer, imeli veliko prostora zase in za prtljago. Zunanje poteze odsevajo igrivost in mladost, spredaj ima C3 Picasso visoko privihnjen nos z velikima žarometoma, vetrobransko steklo je izjemno veliko in nasploh so steklene površine razkošne. Bočne linije so manj izrazite, na strmo odrezanem zadku pa so luči razdeljene med strešna stebrička in odbijač.

Najnovejši avtomobil s podpisom slavnega slikarja, ki so ga pri Citroënu očitno »zakupili« na daljši rok, je seveda namenjen vsem, ki se prepoznajo v aktivnem življenjskem slogu in tudi tistim, ki jim čas teče nekoliko počasneje. Prilagodljivost potniške kabine potrjuje z enim potegom zložljiva zadnja klop, ki se pogrezne v dno. Zanimivo je, da C3 Picasso, ki je komaj kaj daljši od tipičnih novejših predstavnikov spodnjega razreda, v sebi skriva prtljažnik, ki presega pričakovanja v tej velikostni skupini. Nekoliko slabša od pričakovanj pa je prostornost za voznika in sopotnika na desnem sedežu. Vzdolžnica je sicer povsem ustrezna, težave pa nastanejo, ko se voznikovo desno koleno neprestano dotika široko odmerjene sredinske konzole. Citroënovi notranji arhitekti so se zasnove armaturne plošče spet lotili povsem po svoje. Zato je pred voznikovimi očmi digitalni dobro zasenčen in rdečkasto osvetljen zaslon z vsemi podatki, ki jih potrebuje za vožnjo, k sreči pa so se odrekli volanu s fiksno sredico, s katerim »posiljujejo« voznike večjih modelov. Kajpak v potniški kabini ne manjka številnih odlagalnih prostorov in na hrbtiščih sedežev sta zložljivi mizici, ki najbolj razveseljujeta mlajše potnike.

Vprašanje, ali je C3 Picasso dovolj velik in zrel avtomobil za dizelski pogonski stroj, je na mestu. Toda, jasen je tudi odgovor: z že znanim 1,6-litrskim turbodizelskim štirivaljnikom je le težko ustreliti v prazno. Ta motor ima zadostno zalogo navora za lagodno vožnjo brez pogostega pretikanja ali za spodobno hitro potovanje ob skoraj zgledni ekonomičnosti in nenazadnje z dokaj čistim izpuhom. Menjalnik s kratko na vrh sredinske konzole nameščeno ročico je natančnejši, kot je v navadi pri Citroënu, pogonski stroj je na trenutke nekoliko glasnejši, kot bi si želela ušesa voznika potnikov, podvozje pa rahlo preveč čvrsto za popolno udobje tudi na grbinastih cestah.

A vseeno staviti na nove čase, nove navade in drugačne življenjske običaje, morda vendarle ni povsem zgrešeno. Marsikaj ne bo več tako, kot je bilo in marsikaj se spet vrača nazaj. Morda tudi avtomobili škatlastih oblik.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,078, š. 1,730, v. 1,621 m, medosje 2,540 m

Prostornina prtljažnika: 385/1510 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1289/1771 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1560 ccm

Največja moč pri v/min: 66 kW/90 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 215 pri 1750

Najvišja hitrost: 172 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 13,4 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,4/ 4,0/ 4,7 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 125 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 19.490 EUR

Uvoznik: Citroen Slovenija, Koper

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / četrtek, 30. junij 2011 / 07:00

Mleko in mlečni izdelki

Strahinj - Darja Mavrin in Tatjana Šubic sta avtorici učbenika za dijake srednjih šol z naslovom Mleko in mlečni izdelki, ki je uporaben tudi za splošno izobrazbo in za vse tiste...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / torek, 1. november 2011 / 07:00

Ali smo bolj pošteni kot Skandinavci ali pa sistem ne deluje

"Pravna država je v glavi. Integriteto moramo izkazovati drug do drugega. Ne bo mesije, bolj pravične družbe ne morejo vzpostaviti institucije, probleme lahko odpravimo samo ljudje," je eden od poudar...

GG Plus / torek, 1. november 2011 / 07:00

Francoska nacionalna knjižnica

Kot že zapisano: v tem knjižnem feljtonu predstavljamo predvsem nove knjige, prav pa je, da zapišemo tudi kako besedo o hišah in ustanovah, kjer se knjige prodajajo in hranijo – o knji...

Prosti čas / torek, 1. november 2011 / 07:00

Se počasi daleč pride

V Kulturnem domu Janka Kersnika Lukovica bo 4. novembra ob 20. uri koncert slovenskega kantavtorja in pesnika Adija Smolarja. Adi Smolar se tokrat predstavlja z novo ploščo Se počasi da...

Prosti čas / torek, 1. november 2011 / 07:00

Povej, kaj sanjaš

»Moje sanje so bile tako resnične, hodila sem s fantom, ki je bil kot princ, božanski, lep in prijazen. Bila sva pri njegovi babici, babica me je prosila, če ji nekaj napišem na rač...

Gorenjska / torek, 1. november 2011 / 07:00

Anketa: Končno po obeh straneh

Prebivalci zgornje Gorenjske so se tako rekoč brez izjeme razveselili dejstva, da je zadnji še nedokončani del gorenjske avtoceste vendarle odprt. Čakali smo ga (pre)dolgo in ves čas s strahom pričako...