Razprodaje izgubljajo pomen
Trgovci po novem ponujajo akcije in ugodnosti pred in med razprodajo, zato so te (tako menijo nekateri trgovci) izgubile pomen.
Kranj – Po dobrem tednu razprodaj smo tri (pogojno rečeno gorenjske) trgovce vprašali o uspešnosti in upravičenosti razprodaj ter o njihovem angažiranju. V večini Sportininih poslovalnic so se odločili za akcijo Vroči poletni popusti, ki bo trajala do 13. do 27. julija, cene so spustili do 70 odstotkov. »Tradicionalno akcijo Prehitite razprodaje smo v nasprotju s preteklimi leti letos začeli izvajati deset dni prej. V to nas je po eni strani prisililo trenutno gospodarsko stanje v Sloveniji, po drugi pa vreme, ki ni bilo naklonjeno prodaji poletnega blaga,« je povedala Iva Strnad iz Sportine.
V podjetju 3L, ki ima v Sloveniji 19 trgovin z oblačili za otroke in mladostnike Wenice, se letošnjim poletnim sezonskim razprodajam niso pridružili. »Kupcem smo nižje cene ponudili že 14 dni pred uradno razprodajo, večino smo znižali do polovice, v nekaterih primerih tudi za 70 odstotkov. Tako pričakujejo naši kupci zaradi akcij in ugodnosti, ki jih v istem času ponudi tudi konkurenca,« pojasnjuje pomočnik komercialnega direktorja Luka Sbil. Čeprav se za uradno razprodajo niso odločili, so cene znižali vsem izdelkom v redni prodaji, ugodnost bo skupaj trajala šest tednov.
Razprodajam so se s spustom cen do 40 odstotkov pridružili tudi v trgovini Biba v Mercatorjevem centru na Primskovem. »Tudi pri nas smo se odločili za akcijo pred uradnimi razprodajami zaradi upada prometa,« pravi Borut Gašperlin. Razloge za upad prometa vidi v preveliki ponudbi na trgu in slabši kupni moči prebivalcev pa tudi v pretiranem medijskem poročanju o poslabšanju kupne moči. V trgovinah Wenice opažajo, da je odziv kupcev slab tudi v času poletnih akcij, zaradi finančno-gospodarske krize je promet upadel za 20 do 30 odstotkov. V Sportininih trgovinah ocenjujejo, da je obisk in promet podoben lanskemu, manjša odstopanja so sicer pri določenih znamkah, saj je prodaja pri blagovnih znamkah nižjega cenovnega razreda, kot so Tally Weijl, Orsay, Xanaka, Zero, precej boljša. »Finančno krizo smo občutili že konec leta 2007, lani je prodaja padla za 15 odstotkov. Ker se slabše gospodarsko stanje nadaljuje, je letos prodaja v prvi polovici leta enaka lanski,« pojasnjuje Strnadova.
O razprodajah imajo trgovci zelo različna mnenja. Gašperlin iz Bibe pravi, da je pravilnik sicer dober: »Vendar danes različne akcije in popuste ponujamo skozi vse leto, zato so razprodaje izgubile pomen.«
»Razprodaje so že zdavnaj izgubile smisel,« o urejenosti razprodaj v Sloveniji pravi Luka Sbil, kot razlog pa navede podobno kot Gašperlin, da morajo trgovci takšne ali drugačne akcije kupcem ponujati ves čas: »Samo z akcijsko ponudbo skozi vse leto lahko ostajamo zanimivi na trgu.«
Sportini nova pravila, ki so bila sprejeti lani novembra, ustrezajo: »Pravila niso več zavezujoča, ob razprodaji lahko ponudimo dodatne popuste oziroma izvajamo akcije, kar nam omogoča večjo fleksibilnost. Tako smo že lansko jesen in zimo zaključili z akcijo in ne z razprodajami, kar se je pokazalo za bolj učinkovito, strošek dela pa precej nižji, saj ni bilo potrebno dvojno označevanje, ki ponavadi vzame cel dan in noč pred razprodajami,« je še pojasnila Iva Strnad.