Draga mladih: Ustvarjalnost za prihodnost
Slovenci v zamejstvu (151)
Letošnje srečanje Draga mladih, na katerem mladi intelektualci iz Slovenije, zamejstva in zdomstva razpravljajo o svojih in širših družbenih problemih, je bilo konec preteklega tedna v primorskem družbenem centru Rotunda v Kopru. Pred osamosvojitvijo in demokratičnimi spremembami v Sloveniji so bila srečanja v Dragi na Tržaškem. Po Dragi, v kateri so se enkrat na leto srečevali oporečniki prejšnjemu režimu v Sloveniji, med njimi tudi intelektualci iz izseljenstva, ki v Sloveniji niso bili zaželeni, so dobila zborovanja tudi ime. Po osamosvojitvi organizirajo vsako leto srečanja v drugem kraju v Sloveniji ali v zamejstvu.
Tema letošnje Drage mladih je bil pomen ustvarjalnosti in inovativnosti. Na pogovorih so sodelovali tudi gostje. Letos so v Koper povabili glasbenico Tinkaro Kovač, inovatorja Petra Florjančiča, igralca Gregorja Čušina, znanstvenika Jureta Leskovca in graditelja jadrnic Japca Jakopina. O ustvarjalnosti in inovativnosti so pripovedovali na osnovi izkušenj v poklicnem in zasebnem življenju. Tinkara Kovač je poudarjala pomen znanja in trdega dela. Peter Florjančič je mladim svetoval, naj bodo pozorni na dogajanja okrog sebe, saj se inovacija začne z opazovanjem. Za Jureta Leskovca sta ustvarjalnost in inovativnost način življenja, Poleg trdega dela, poguma in vztrajnosti je nujna vera v stvari, ki jih počneš. Gregor Čušin je opozoril na razliko med pridnostjo in talentiranostjo. Ta razlika v naših šolah ni dovolj jasna. Načrtovalec jadrnic Japec Jakopin je mladim svetoval, naj bodo v življenju aktivni in komunikativni. Nevoščljivost naj presegajo s povezovanjem in sodelovanjem. Na 19. Dragi mladih so sprejeli deklaracijo, v kateri so poudarili pomen ustvarjalnosti in inovativnosti, ki ju je tudi Evropska komisija izbrala za vodilno misel leta 2009. »Mladi predstavljamo največji potencial na področju ustvarjalnosti in inovativnosti. Potrebno bi bilo nenehno spodbujanje vladnih in nevladnih organizacij, da s pomočjo akademskih in raziskovalnih strokovnjakov oblikujejo programe za spodbujanje ustvarjalnosti in inovativnosti. Ker se namenja preveč pozornosti zgolj kratkoročnim ciljem in parcialnim interesom, je oviran družbeni razvoj. V izobraževanju se namenja preveč pozornosti pridobivanju faktografskega znanja, premalo pa motivaciji za ustvarjalnost in inovativnost. Projekti težijo k hitremu pridobivanju denarja in uresničevanju kratkoročnih ciljev, ne pa k zagotavljanju trajnostnega razvoja,« so še zapisali v deklaraciji.