Prihod z dobrim namenom
Češka Škoda ima na štartni črti svoj novi model Yeti.
Že nekaj časa napovedani in ne preveč skrivnostni Yeti je prišel. Ne z območja večnega snega in ledu, ampak naravnost iz češke Škode, kjer predstavlja prvi vstop v vrste športnih terencev v novejši zgodovini tovarne. Yeti svojo terensko naravnanost nakazuje že s svojo čokato zunanjostjo, kjer ob 4,22-metra dolgi zunanjosti izstopa predvsem njegova širina. Dinamično oblikovan avtomobil sicer združuje lastnosti različnih kategorij, ki so povezane v celoto z nezmotljivim Škodinim »obrazom«, prostorno notranjostjo, zadostnim prtljažnim prostorom in nenazadnje z inovativnim pogonskim sklopom. Voznikovo delovno mesto je urejeno v slogu germanskega redoljubja, zadnji sedeži so vzdolžno pomični in zložljivi, mogoče jih je tudi vzeti ven in zraven je še kup domislic, ki lajšajo potovanje.
Yetiju je matični koncern namenil sodobne pogonske stroje, začenši z novim 1,2-litrskim bencinskim štirivaljnikom, ki s pomočjo turbinskega puhala razvije 77 kW/105 KM. Drugi bencinski je 1,8-litrski prav tako turbinsko podprti motor s 118 k/160 KM, ki je na voljo le s štirikolesnim pogonom, sledijo pa trije 2,0- litrski turbodizli, prvi z 81 kW/110 KM z dvo- ali štirikolesnim pogonom, ostala dva s 103 kW/140 KM in 125 kW/170 KM pa le z vsemi gnanimi kolesi. Štirikolesni pogon je izdatno podprt z elektroniko, ki jo voznik vključi s stikalom za terenski program, nato pa ne zahteva več veliko dela in znanja. Podvozje je naravnano tako, da uspešno kljubuje brezpotjem in zmore skoraj več od pričakovanj ter nudi limuzinsko udobje na asfaltu. Ob tem bo pri novincu na voljo še veliko opreme za varnost in udobje. Na slovenski trg pride v septembru ali v začetku oktobra za obljubljeno ceno pod 17 tisočaki, za 21 tisočakov pa tudi s štirikolesnim pogonom.